Opleiding/cursus volgen?

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Ebrum, 10 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Hoi Iedereen,

    ik heb de opleiding secretaresse afgerond, maar heb altijd gewerkt als administratief medewerker. Nu wil ik mezelf verder ontwikkelen. Ik wil graag een cursus volgen. Soms krijg ik het idee om een nieuwe opleiding te volgen, bv in de zorg en iets met kinderen. De vraag is dan; past het bij mij? Hoe groot is de kans dat ik een baan vind? Toch vind ik het super leuk om te werken als administratief medewerker of receptioniste. Nu is het wel lastig om zo een baan te vinden. Hebben jullie tips wat voor een cursus/ opleiding ik kan volgen om straks snel een baan te vinden in dit sector?
    Alvast bedankt!
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik ben nu een cursus boekhouden aan het doen, dat sluit er wel enigszins op aan denk ik?
    Ik doe het dan wel niet per se om een baan te vinden op korte termijn, maar bij mij op de cursus zitten ook wel administratief medewerksters.
    Ben je ermee gestopt of werd je contract niet verlengd?
     
  3. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    En anders een bbl-opleiding bijv in de kinderopvang? Volgens mij is daar nu best werk in te vinden.
     
  4. Ebrum

    Ebrum Fanatiek lid

    11 mei 2013
    1.721
    853
    113
    Baan vinden gaat wel redelijk. Alleen langdurig werken bij een bedrijf gaat moeilijk. Of ik moet ermee stoppen wegens zw-schap of iets anders of het bedrijf vind mij niet interessant. Ik wil niet meer stoppen maar werken bij leuke bedrijf met een vast contract.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    In de IT is wel veel werk te vinden, maar dat moet je maar wat lijken.

    Ik heb zelf salarisadministratie gedaan (PDL), ben er juist uit vertrokken omdat het een van de banen is die steeds meer naar india wordt geoutsourced of geautomatiseerd. PDL is niet heel ingewikkeld.

    Momenteel zijn er nog veel administrateurs beschikbaar dus als je niet én papieren én ervaring hebt trek je vaak aan t kortste eind. We hebben er drie om ons heen, waarvan 2 met veel ervaring en 1 met mbo4 op zak en weinig ervaring. Eer ze is ingewerkt en lekker dr draai heeft gevonden is t al "bedankt voor je inzet!" altijd korte contractjes maar.

    Werken met kinderen moet ook je ding maar zijn, wij hebben er 1 dat is al best lastig laat staan 8-30. Oeeeef! Onderwijs werkt met een pool vaak (korte contracten) kdv is erg afhankelijk van belastingteruggaves. Zodra de fiscus de spelregels aanpast hebben ze allaal tekort of overschot aan leidsters.
     

Deel Deze Pagina