Opleiding MBRT

Discussie in 'De lounge' gestart door Mythique, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Heeft iemand deze opleiding gevolgd? Ik wil heel graag wat anders gaan doen en had al eerder naar deze opleiding gekeken maar je moet een werkplek hebben. Nu kwam ik dus een vacature tegen en vraag ik me af of een dergelijke opleiding wel haalbaar is naast mijn gezin.
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.511
    113
    Vrouw
    Geen ervaring, maar ben wel benieuwd.
    Bij ons ziekenhuis bieden ze momenteel ook opleidingsplaatsen aan.
     
  3. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    Ik heb de dag-opleiding gedaan en begeleidt nu veel studenten op mijn werkplek. We nemen er elk jaar 2 a 3 aan, dus hebben altijd minimaal 8 studenten rondlopen.

    De opleiding is duaal, dus werkend leren, met een contract voor 4 dagen werken, 1 dag leren en eens in de zoveel weken een week naar school. En vanaf eind 2de jaar, begin 3de ga je ook onregelmatig werken, dus ook weekenden en nachten.
    De opleiding bestaat ook voltijd, dus 4 jaar studeren en dan op zoek naar een baan. Maar momenteel is er werk zat, wij kome bv 6 FTE tekort op de afdeling.

    Wat wil je verder precies weten? Mag ook via pb.
     
  4. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Dit lijkt me echt supergaaf.. Ik droom nog even verder :oops:
     
  5. BabyFG

    BabyFG VIP lid

    20 feb 2012
    9.071
    1.916
    113
    omgeving Rotterdam
    Het lijkt me erg pittig naast een gezin omdat je er niet komt met parttime uren...
    Het is een fulltime werkweek, dan nog minstens 1 dag in de week naar school en vergeet je zelfstudie dan niet die je dan nog in de avonduren moet doen....

    T is denk ik alleen te doen als je hele gezin erachter staat, je voldoende opvangmogelijkheden hebt voor je kinderen en je man ook echt achter je staat en bijv huishoudelijke taken van jou over wil nemen die wellicht nu bij jou liggen.

    Het lijkt me leuk! Of laborant knf lijkt me ook wawnzinnig, maar ik zie t momenteel niet als haalbaar met een baby erbij straks. Sowieso wil ik nog lang niet fulltime werken. Misschien pas als de jongste straks ook einde bassischool zit of naar de middelbare gaat....


    Ik heb wel hbo studie gevolgd naast parttime baan (24 uur pw), 1 zaterdag in de 2 weken naar school. En dit was absoluut wel eens pittig maar toch is t me erg goed bevallen :)
     
  6. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Interessant om te lezen... dochter (= pas 10 - groep 7 !) is sinds een paar jaar ervan overtuigd dat ze dit 'later' wil gaan doen. Ik ben benieuwd of ze daarbij blijft ;) .
     
  7. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.498
    2.389
    113
    Leuk! Ik heb dat vroeger ook willen doen. Waarom het dat niet is geworden weet ik niet maar denk dat dat heel goed bij mij had gepast.
     
    Athina vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina