Opleiding of derde kindje??

Discussie in 'De lounge' gestart door Nijn18, 16 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn18

    Nijn18 Bekend lid

    14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    hoi dames,

    Ik heb even jullie mening nodig en ik ben benieuwd wat jullie zouden doen in mijn situatie.. ik weet het zelf namelijk niet goed en het is dan fijn om van buitenstaanders te horen wat ze zouden doen :)

    Ik ben moeder van 2 jongens. 5 en bijna 1 jaar. En ik heb nog een grote wens voor een 3e kindje. Dat heb ik altijd al gehad en ondanks de slapeloze nachten heb ik dat nog steeds. En omdat het leeftijdsverschil van onze kinderen nu best groot is wil ik ook niet te lang meer wachten.
    Maar goed dan zit ik dus met een probleem wat betreft werk.. ik ben het afgelopen jaar al 3 keer van baan veranderd, omdat ik mn draai niet kan vinden en het gewoon niet leuk vind. Ik heb nu een staand beroep en amper tijd voor een pauze. Afgelopen week ben ik een vacature tegen gekomen met een interne opleiding. Ik heb geïnformeerd bij het bedrijf en ze zijn heel benieuwd naar mijn sollicitatie. Maar dat betekend ALS ik zou worden aangenomen dat ik 2 jaar bezig ben met die opleiding.. maar zwanger worden tijdens die opleiding is ook niet erg handig. Daar heb ik ervaring mee :) dus wat zouden jullie doen? Wachten met een opleiding en eerst voor een derde kindje gaan? En dan over een paar jaar kijken? Of gewoon beginnen en kijken hoe het loopt. Als ik zwanger zou zijn bij mijn huidige werk zal ik wel snel in de ziekte wet gaan ben ik bang.. het is nu al amper vol te houden. En de vorige 2 keer had ik zwangerschaps ischias dat was geen pretje. Maar om nou weer tijdelijk een andere baan te nemen wat makkelijker is tijdens een zwangerschap vind ik ook niet echt alles.. Pfff wat een moeilijk gedoe denk ik soms. Naja ben benieuwd naar jullie reacties ! :)
     
  2. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Als jij en je man zo’n sterke wens hebben zou ik voor een kindje gaan. Opleiding kan altijd nog en werk is maar werk.
     
    Syane, Gewooniemand, Koekie1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik denk precies dit.
     
    Nijn18 vindt dit leuk.
  4. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.525
    7.026
    113
    Voor een kindje gaan.
    Nu vinden wij meer leeftijdsverschil juist ideaal, dus voor onszelf zou ik eerder kiezen voor nog 2 jaar wachten, omdat wij 4 jaar verschil heerlijk vonden bij onze dochter en jongste zoon (en straks hebben we zelfs bijna 5 jaar tussen jongste zoon en baby).
    Maar als je dat liever niet wilt, zeker voor een kindje gaan. Opleidingen kunnen altijd nog, mijn ouders deden op hun 50e nog opleidingen, terwijl een kind dan echt niet meer kan :)
     
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Ik ga het hopelijk allebei doen :) toen ik begon met mijn opleiding was de jongste net drie maanden. En we hopen dit najaar voor de vierde te gaan. Ik moet nog twee jaar studeren en daarbij werk ik ook drie dagen. Mijn dochters zijn nu 4 en 2 en ik wil ook niet nog 2 jaar wachten ivm het leeftijdsverschil. Ik heb wel de mogelijkheid om een pauze te nemen van mijn studie, zonder (veel) vertraging op te lopen en hoef in principe alleen mijn afstudeeronderzoek nog tegen die tijd. We gaan het zien :)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  6. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik zou ook voor een kindje gaan. Omscholen kan altijd nog, ook zonder vacatures, gebruik de tijd die je hebt om te bedenken wat je graag zou willen doen.
     
    Syane vindt dit leuk.
  7. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Wij werken eerst onze kinderwens af voor ik van werk verander. Maar dat komt omdat ik een vast contract heb en na de zwangerschap ouderschapsverlof kan nemen. Heb ook fysiek zwaar werk en zit al thuis van 12 weken. Het antwoord op je vraag is afhankelijk of je heel graag een klein leeftijdsverschil wil, of dat dat niet zo uitmaakt.
     
  8. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.076
    5.266
    113
    Toch zou ik voor je opleiding kiezen. Ik wil al 2.5 jaar veranderen van baan maar omdat wij een wens hebben voor een 2de kindje dit toen opzij gezet. Nu 2.5 jaar later nog niet zwanger maar de andere baan dus ook nog niet gedaan, onder het mom stel dat. Ik had dus al heel lang een andere baan kunnen hebben, heb genoeg leuke vacatures laten schieten. Je weet niet hoe het gaat lopen qua zwanger worden en nu heb je een goede kans op een leuke baan/opleiding.
     
    Iertje81, Bailey07, Flamingo1990 en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    Ik zou ook voor het kindje gaan en tegelijkertijd voor de opleiding. Wie weet ben je straks 2 jaar bezig om zwanger te worden. Hoop het niet natuurlijk
     
  10. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik zou het ook tegelijkertijd doen. Misschien even een paar maanden wachten tot je gewend bent bij je opleiding. Goede dingen in je leven uitstellen krijg je alleen maar spijt van.
     
  11. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik doe nu een opleiding, maar ik moet er echt niet aan denken om daar nog een baby bij te hebben hoor. Nee dan maar wachten, en wel zien wanneer die baby er is.
     
  12. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.483
    26.002
    113
    Vrouw
    #12 GroeneBomen, 16 jul 2019
    Laatst bewerkt: 16 jul 2019
    Ik zou voor de opleiding gaan. Je kan je leven niet op pauze zetten vanwege een wens. Je kan tijdens de opleiding prima voor een kinderwens gaan. Dan maar even een pauze: als je de opleiding doet kun je ook gewoon langdurig ziek worden een pauze moeten inlassen. Dat weet je niet van te voren.

    Je weet niet of zwanger worden lukt, voor hetzelfde ben je een 2 jaar bezig en dan heb je ook de opleiding afgerond. Of geniet je zo van je opleiding dat je denk: ach, ik stel het even uit die wens

    Niet teveel in de toekomst denken, je weet toch niet hoe het loopt. Wat je nu wel hebt is een baan die je niet lukt vindt. En daar heb je wel dagelijks mee te maken.
     
    Bailey07, Kolibrie2, Paris91 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Nijn18

    Nijn18 Bekend lid

    14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!
    Het leven is inderdaad niet te plannen en ik besef ook zeker dat ik niet gelijk zwanger hoef te raken, dus dan zit ik misschien wel jaren te wachten.. op dit moment zit ik niet zo lekker in mn vel wat werk betreft. Zie er elke dag weer tegen op als ik erheen moet. Ik werk nu in de horeca in een lunchroom. Prima hoor, maar ik heb t wel onderschat. Zo ontzettend druk en weinig personeel. Dus ik zie mezelf hier ook absoluut niet zwanger rond lopen :) dus ja die baan met opleiding kwam nu voorbij en is zeer interessant. Maar goed wie weet word ik niet eens uitgekozen he dat kan ook nog natuurlijk. Eerst dat maar afwachten denk ik :)
     
  14. Marjo410

    Marjo410 Lid

    8 jul 2019
    6
    8
    3
    Vrouw
    Hier is er ook een wens voor een tweede kindje, maar in september start ik met een 2 jarige interne opleiding als verpleegkundige.
    Wij hebben gekozen om het een jaar uit te stellen en in het laatste jaar er weer voor te gaan.
     
  15. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.445
    2.260
    113
    Ik zou een kindje voor een opleiding laten gaan.
    MAAR, als ik je verhaal zo lees vraag ik me af of überhaupt voor een derde moet gaan. Je zegt dat het nu al nauwelijks vol te houden is. Waar ligt dat aan? Ik denk persoonlijk dat als je voor een derde wil gaan, je misschien zult moeten stoppen met werken. Want als je twee kinderen hebt en het is nu al nauwelijks te combineren met je baan, dan zal het met drie kinderen zeker niet meer te combineren zijn. Mocht je het salaris echt nodig hebben, dan denk ik dat je misschien helemaal niet voor een derde moet gaan...
     
  16. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hier juist voor een studie gegaan. Een studie icm een baby lijkt me heel pittig. Nu ben ik op een leeftijd dat ik naar school kan gaan en wil gaan. Kan over 8 jaar bij wijze van alsnog een kindje krijgen. Of niet. Dat is iets wat je nooit met 100% kan zeggen...

    Daarnaast vind ik het belangrijk om een leuke baan te kunnen krijgen en dat gaat alleen als ik nu naar school ga. Anders ga ik die leuke baan nooit krijgen. Ga ik elke dag met een rot bui naar werk etc en kan ik geen leuke moeder zijn.

    Een opleiding kost een paar duizend euro, met 2 kinderen kan ik t net betalen met 3 echt niet. En nu met 2 kinderen kan ik het beter rond krijgen met oppas etc dan met 3.

    Maar ieder zo zijn keuze :)
     
  17. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.336
    1.242
    113
    Vrouw
    Ik zou persoonlijk voor de opleiding gaan. Je hebt het nu niet naar je zin op je werk, en dit klinkt als een hele mooie kans.
     
  18. Nijn18

    Nijn18 Bekend lid

    14 sep 2015
    517
    469
    63
    Vrouw
    Oh nee ik bedoel op het werk zelf is het amper vol te houden. Omdat het er erg druk is en we amper pauze hebben ivm personeel tekort enz.. en dat je pas na 15 u kunt lunchen. Dus icm zwangerschap lijkt dat me heel pittig.
    Dus dat staat even los van mijn thuis situatie als je begrijpt wat ik bedoel :) dat is prima vol te houden gelukkig !
     
  19. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.678
    3.464
    113
    Ik vind het ook een beetje afhankelijk van je leeftijd. Als je nog geen 34/35 bent of zo dan zou ik persoonlijk eerst lekker voor een nieuwe baan met opleiding gaan. Als je daar je draai hebt gevonden heb je ook gelijk een veel fijnere basis voor nog een zwangerschap en kindje dan je nu lijkt te hebben. Ben je wel al zo halverwege de 30, dan zou ik prioriteit geven aan een derde kindje. Ik zou persoonlijk in ieder geval er niet zo snel voor kiezen om een zwangerschap/baby te combineren met een opleiding. Het risico dat je op beide fronten dan niet kunt geven wat je wilt lijkt me groot.
     
  20. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik zou voor de opleiding gaan en daarna voor de kinderwens. Hoe moeilijk dat ook is. Je gaat nu al met tegenzin naar je werk, hoelang hou je dat nog vol?
     

Deel Deze Pagina