Oplopende zwangerschapstesten na miskraam, ervaringen gezocht..

Discussie in 'Miskraam' gestart door WinMom90, 11 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dames,

    In juni besloten voor een 4e kindje te gaan
    Juli al zwanger, maar helaas bij net geen 8 weken een miskraam.

    Nu enkele rondes verder had ik begin december weer een positieve test in handen.

    Helaas liep dit langzaam op en ging ik al uit van een miskraam.
    Mijn temperatuur zakte dinsdag ook enorm en later ook bloedverlies.
    2 dagen vrij hevig en daarna nog minimaal, inlegkruisje is nu nog voldoende.

    Gister nogmaals een testje gedaan om te kijken of het hcg al zakte.
    Ik was pas 4+3 en geen knaltesten (kruidvat wél duidelijker dan de action, maar dat werd mij wat te prijzig haha).

    Nu tot mijn verbazing was mijn test duidelijker gisteren in plaats van lichter.

    Zojuist nogmaals geprobeerd en naar mijn idee weer donkerder.
    Foto's voeg ik onderaan toe.

    Voor mij kan het niet anders dan foute boel zijn gezien:
    - Temperatuur daling
    - Traag oplopende testen
    - Bloedverlies

    Ik heb geen buikpijn of andere dingen, geen stolsels verloren..

    Verloskundige gemaild met foto's, reactie assistente dat HCG nog weken in je lichaam kan blijven.. maar dat weet ik uiteraard. Alleen gaat het mij om het oplopen.
    Dus afwachten, en geen bloedonderzoek of echo.

    Gezien ik er niet gerust over ben contact opgenomen met een andere verloskundige.
    Maar ook daar alleen het bericht dat het nog lang in je lichaam blijft, geen reactie op mijn vraagtekens bij de oploop, en ik moet afwachten.

    Huisarts kon ik gister geen contact meer mee opnemen en op z'n vroegst maandag, maar wanneer ik dan terecht kan is ook afwachten..

    Ik voel mij er dus niet lekker bij, en ben benieuwd of er meer dames zijn met deze ervaring..

    IMG_20211211_104033.jpg
     
  2. MB91

    MB91 Fanatiek lid

    Hey meis, ronduit kut hoe de VK je vraag beantwoord heeft. Het kan zijn dat bloedverlies duid op een miskraam, maar met de oplopende testen kan het toch meerdere kanten op.

    - Heftige innestingsbloeding of vaatje ergens geraakt maar je bent dan gewoon zwanger wat zorgt voor oplopende testen

    - Miskraam maar zet nog niet door, oplopende testen zijn dan wel raar

    - Bbz. Dan groeit het wel, maar niet op de goede plek.

    Ik zou een vroege echo aanvragen (inwendig!) En voor die tijd bij de dokter 2x hcg laten prikken. Dan weet je wellicht waar je aan toe bent.

    Voor nu zou ik namelijk nog zeggen dat je zwanger bent en ik hoop heel erg dat dit goed blijft gaan voor je!

    Ikzelf had de eerste 2 weken oud bloed verlies, maar gezonde dochter gekregen. Daarbij lees ik vaker verhalen van heftig bloedverlies met goede afloop. Dus geef de moed niet op en gaan niet flink aan de zuup :)

    Liefs en succes ❤️ o en bij pijn, direct aan de bel trekken!!
     
  3. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Meid wat vervelend. Eerlijk gezegd zou ik er zelf ook niet gerust op zijn, heb best wat topics gelezen over zols en bbm zwangerschappen de laatste tijd.
    Daarnaast lijkt me uit wat ik zelf heb meegemaakt en hier heb gezien (4 keer vroege miskraam rond de 5-6 weken) de oploop echt te traag mocht het bloedverlies er niet zijn geweest.
    Ik denk dat het al helpt om 2 keer op korte termijn hcg te prikken en een echo te doen.
    Op dit termijn moet er wel een beginnende zwangerschap zichtbaar zijn in de baarmoeder volgens mij.
    Ik denk zelf dat de kans echt klein is dat het goed zit maar dat denk je zelf ook.
    Jeetje wat een rotsituatie, snap echt dat je er niet gerust op bent. En duidelijkheid is sowieso wel fijn.
    Hopelijk kan je maandag echt bij iemand terecht desnoods overdrijf je aan de telefoon (dat advies kreeg ik een keer van een vriendin ik schijn nogal nuchter over te komen en dingen een beetje minder erg te maken dan ze zijn).

    Ik wil je veel liefs toewensen.
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  4. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dankjewel.. ja mijn ervaring met miskraam (7+6) is dat het hcg nog wel aanwezig was, maar wel afliep en niet opliep.

    Ik heb net vis WhatsApp contact opgezocht met spoeddienst met foto's en mijn angst..
     
  5. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Goed dat je dat hebt gedaan. Hopelijk wordt je snel geholpen. Hopelijk valt het mee. Liefs.
     
    WinMom90 vindt dit leuk.
  6. AliceinW

    AliceinW Niet meer actief

    Sowieso lijkt een echo me wijs. Als je nog hcg aanmaakt is kans ook bij een miskraam aanwezig dat er nog weefsel zit waardoor je lichaam blijft denken dat het zwanger is. Andersom.. gaat ook alleen een echo uitkomst bieden of je wellicht toch nog zwanger bent... heel veel sterkte alleszins met waar je doorheen gaat...
     
    Ang1987 en WinMom90 vinden dit leuk.
  7. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bedankt dames ❤
     
  8. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dit was die laatste test even later, even open gemaakt ivm duidelijkheid
    20211211_131922.jpg
     
  9. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nou ik mag maandag eindelijk bloedprikken..
    Weet niet of ik er veel aan heb, want ze gaan alleen kijken of het bij de termijn past.
    Dus ik zei en dan 2 dagen later een 2e keer? Nee dat hoefde niet..

    Nouja eerst maandag maar heen dan..

    Ik heb nog even een kruidvat gehaald en gedaan en zie resultaat, een met flits en een zonder flits..:
    [​IMG]
     
  10. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113

    Mmm die kruidvat is wel echt een stukje donkerder lijkt (geen ervaring met ik denk dat 't action testen zijn). Hoever zou je nu zijn??

    Fijn dat je maandag bloed kan prikken. Hopelijk krijg je dan snel meer duidelijkheid.
     
  11. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Jaa ze zijn sowieso donkerder.. heel gek allemaal en verwarrend.
    Als het een miskraam is, waar ik vanuit ga, hoopte ik op snel weer lichte testen..
    Zo wellicht een duidelijker beeld:

    [​IMG]
     
  12. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Wat vervelend zeg!! Hier geen ervaring met bloedverlies en oplopende testen, wel ervaring met bloedverlies (miskraam) en direct aflopende testen.
    @M061987 en ik hebben allebei dit jaar een miskraam gehad en lopen in hetzelfde ziekenhuis, kun jij even herhalen wat jouw arts zei over miskraam en wanneer je testen wit moeten zijn bij een volledige miskraam? Bij mij klopte het precies!

    Ik snap je zorgen in combinatie met oplopende testen, dus zou niet alleen een bloedtest willen, maar ook een echo. Hou je jezelf goed in de gaten: jij kent je lichaam het beste! Sterkte!
     
    Achterkantvandemaan en WinMom90 vinden dit leuk.
  13. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.303
    7.258
    113
    Mijn arts zei na de eerste slechte echo dat hcg op die termijn (6 weken nogwat) met ongeveer 1 week uit je lichaam moest zijn. Maar dat is denk ik een perfect plaatje. Bij mij duurde het bijna 5 weken, ik verloor de vruchtzak maar niet namelijk. Ook niet na medicijnen om miskraam op te wekken. Hcg bleef stijgen. Pas toen ik na bijna 5 weken ging hardlopen lag ie in mijn broek! Daarna ging het wel snel, en was het inderdaad een week. En kreeg ook precies 4 weken na verlies vruchtzakje menstruatie. Mooi dus!

    Dus zodra echt alles eruit is, kan het snel gaan. Maar zolang er nog iets zit kan je blijven aanmodderen.
     
  14. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja zoiets verwacht ik ook.. maar ze willen dus alleen één keer bloedonderzoek, maar dat lijkt mij niet voldoende om echt duidelijkheid te krijgen..

    De kans dat dit een goede zwangerschap is, is er gewoon niet.. daarvoor liepen ze vóór het bloedverlies al te weinig op en dan icm vele bloed dinsdag en woensdag kan het gewoon niet goed zijn ..
     
  15. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.303
    7.258
    113
    Één bloedonderzoek lijkt me ook te weinig. Ik heb er 3 gehad. Eerste keer was hcg 4400. Tweede keer ik geloof 5500. Was een week later. Het laatste bloedonderzoek daalde het pas.
     
  16. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Als ik veel bloedverlies heb en de vk/arts zijn nog in de veronderstelling dat het een goede zwangerschap zou zijn dan zouden ze toch een echo aan moeten bieden. Gewoon al ter geruststelling/verduidelijking.

    En 1 keer bloed prikken zegt idd niet zo veel. Ook al past het HcG bij een goede zwangerschap dan kan het alsnog niet op de juiste plek zitten bv.

    Oh meid ik heb helemaal met je te doen. Een miskraam is al shit genoeg.
     
  17. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.981
    3.068
    113
    Vrouw
    Thx dit bedoelde ik. Ik wist dus dat ik een volledige miskraam had gehad toen ik binnen een week een witte test had. Nogmaals sterkte @WinMom90
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  18. AliceinW

    AliceinW Niet meer actief

    Ik sluit me hier even bij aan. Ook exact nadat ik de meeste stolsels en weefsel was verloren een week later een digi met niet zwanger en een witte kv 2v5
     
  19. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Bij mij liepen ze ook altijd snel af (en sowieso niet snel genoeg op). Binnen een week na bloedverlies waren ze wit. Behalve bij mijn miskraam met 10 weken maar toen was we wel wat meer HgC om af te breken
     
  20. WinMom90

    WinMom90 VIP lid

    9 jul 2021
    5.510
    4.310
    113
    Vrouw
    Nederland
    Bedankt allemaal!

    Hier nog steeds geen afloop, test tikkeltje donkerder en bloedverlies gestopt..
    Nog wat bruinverlies bij afvegen.

    Alleen één raar klein bruin sliertje verloren waarbij ik eigenlijk hoop dat het weefsel was en nu gaat afbouwen als het inderdaad - wat ik verwacht - een miskraam is.

    Wel zeurderig menstruatie gevoel dus misschien gaat er nog weer bloedverlies komen, ik heb geen idee wat ik kan verwachten.

    Verder vandaag wel dus weer wat klachten zoals pijnlijke borsten, zeurderig trekkend gevoel onderbuik en hondsberoerd na de geur toen onze jongste even een grote boodschap had gedaan op de wc.

    Maarja, zolang er HCG is en de testen nog zo super duidelijk verwacht ik dat het daardoor komt..

    Morgen maar prikken, en als de uitslag binnen is maar even in overleg met de verloskundige over toch een 2e keer prikken..
    en toch een poging voor inwendige echo.

    Vind het nog steeds allemaal erg verwarrend .. :(

    Bij m'n miskraam van bijna 8 weken was hcg veel hoger en liep het ook af vanaf moment dat ik begon te bloeden.

    En nu vanaf het moment bloeden stijging van HCG.

    Mijn angsten vooral is voor bbz of incomplete miskraam.
    Maar hoeveel kan er achter blijven van een termijn van 4+3 als het überhaupt al zover gekomen was?
     

Deel Deze Pagina