Oplosbare hechtingen & sex

Discussie in 'De lounge' gestart door Juul76, 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul76

    Juul76 Bekend lid

    20 nov 2006
    768
    297
    63
    Ik zag bij 'na de bevalling' geen topic waar ik deze vraag kwijt kon, dus stel ik 'm maar even in de lounge.

    Ik ben ruim 3 weken geleden bevallen en heb daarbij een knip gehad. Deze is gehecht met oplosbare hechtingen. Nu 3 weken na de bevalling zitten er nog een paar hechtingen in.Klopt het dat het zolang duurt voordat alle hechting weg zijn? Of moet ik de huisarts hier even over bellen?

    Ik heb overigens helemaal geen pijn meer aan de knip, en we willen dan ook weer eens gaan beginnen met sex. Maar moet ik daarvoor wachten tot alle hechtingen weg zijn en ik helemaal niet meer vloei? Het vloeien is praktisch al helemaal over, sinds 1 1/2 week alleen nog maar een paar druppeltjes in een inlegkruisje. Maar goed, de wond is dus nog niet helemaal genezen.

    Graag hoor ik van jullie de ervaringen met hechtingen en sex!

    alvast bedankt!
     
  2. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    je hectingen zijn toch pas na een week of 4 / 5 opgelost?
    jeetje na 3 weken al sexen ik moest er de eerste 3 maanden niet aan denken en zelfs toen had ik nog pijn.
    Je moet denk ik doen waar jij je goed bij voelt.
    Anders even vragen aan de verloskundige van dit forum.
     
  3. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Bij mij zat er eentje tussen die niet op wilde lossen. Die is uiteindelijk nog verwijderd. Dat gebeurde na twee weken. De rest bleef wel zitten, want dat ging gewoon goed.
     
  4. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb na de eerste bevalling een ruim 8 maanden niks gedaan en na de tweede 10 maanden.

    geloof dat ze toen toch wel opgelost waren haha.
     
  5. sim

    sim Niet meer actief

    ik heb geen idee, maar ik vloeide nog enorm rond die tijd, voelde me aangereden wild :) moest de eerst tijd ook niet aan sex denken (denk mijn man ook niet)

    misschien eens googlen anders?
     
  6. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Je moet niet alleen rekening houden met de hechtingen, maar ook met de wond in je baarmoeder die goed moet helen, en ook kan ontsteken. Ik ben ook gehecht en de gyn zei zeker 4 weken niet vrijen. Dat zou ik dus minimaal afwachten !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  7. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    ik moest 3 weken na de bevalling nog niet denken aan sex.
    Maar bij mij heeft het ook nog vrij lang pijn gedaan van ondere zeg maar.
    Mijn VK zei dat we weer sex mochten hebben als mn hechtingen weg waren.
    Uiteindelijk hebben we na 6a 7 weken na de bevalling voor t eerst sex gehad(wat geen pretje was voor mij in het begin haha)
     
  8. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Pfoeh, dat je daar alweer zin in hebt!
    Volgens mij durfde ik na 3 weken nog niet eens met mijn vingers daar te voelen, brr!
     
  9. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Haha ik had dat ook!
    Moest elke dag paar keeg spoelen en zachtjes wassen met een washand of met de hand van onderen.
    Ik durfde dat echt niet hihi!
     
  10. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    poe he, waar je zin in hebt ;)

    ik moest na 3 wkn toch echt nog niet denken aan sex (gerommel aan de onderkant) hahaha

    maar goed jij wel blijkbaar en iedereen is anders maar ik zou deze vraag als ik jou was aan je eigen vk of ha stellen en deze kan je precies vertellen of het wel of niet aan te raden is (i.v.m. infectie e.d. en dat bloedverlies tot 6 wel 6 wkn kan aanhouden)

    en vergeet als het wel kan natuurlijk niet met bescherming te vrijen als je niet over 9 mnd weer moeder wilt worden he ;) weet niet of je bv geeft en je in de veronderstelling bent dat zolang je bv geeft je niet zwanger kunt worden want dat is zeer zeker niet waar.....

    mijn gevoel zegt dat je nog even zou moeten "wachten" met sex maar dan meer omdat die hechtingen er nog inzitten en deze eerst opgelost zouden moeten zijn, maar ik heb hier geen ervaring mee omdat ik er toen nog niet aan moest denken dus mijn advies is het aan je ha of vk te vragen.

    succes
     
  11. morgaine

    morgaine Bekend lid

    22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik deed het al na 6 dagen, ging goed. Na de sex goed van onderen met de douchekop schoonspoelen.
     
  12. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    :confused: :confused: na 6 dagen al? nou vindt het wel erg snel maar ja ieder zijn ding natuurlijk
     
  13. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Hier ook weer gewoon sex binnen 2 weken,
    maarrrr geen knip of hechtingen gehad.
     
  14. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Van mijn vk mocht ik weer sex hebben als dat voor mij goed voelde. Dus gewoon doen waar jullie je goed bij voelen !
     
  15. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier het advies om geen sex te hebben tot het vloeien volledig gestopt was, maar ik had er de eerste twee maanden echt geen zin in hoor, ik heb echt heel veel hechtingen gehad.
     
  16. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0

Deel Deze Pagina