Oplossing dakraam?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door xxYasmina, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

    Ik ben benieuwd of jullie leuke/slimme oplossingen hebben voor ons dakraam. We hebben boven schuine daken, en voor onze eigen kamer hebben we velux luxaflex, dat gaat prima. Het raam op de babykamer heeft echter afwijkende maten waar we dus geen standaard velux oplossing kunnen toepassen.

    Mijn eerste gedachte is: iets laten maken. Zou dan een dubbel gordijn zodat het dan gewoon open- en dicht kan, aan boven- en onderzijde bevestigd aan een buis of iets dergelijks. Kosten: € 150 (!) En dat voor een simpel verduisterend gordijn, in een saaie kleur.

    Dus nu kijk ik maar even verder..iemand met dakramen met leuke, creatieve ideeen?
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.529
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben helaas ook een afwijkende maat dakraam, weliswaar van Velux maar de maat bestaat nu niet meer.
    Bij de karwei kun je rolgordijnen halen voor dakramen die je zelf op maat kunt maken. Ze zijn niet heel mooi maar wel verduisterend.

    Wat we ook hebben is zelfgemaakte vitrage; je maakt onder en boven een gordijnroede in het raam en dan maak je zelf gordijntjes met onder en boven een tunneltje, zodat het onder en boven door de roede zit. Je kunt dan wel een leuk babystofje kiezen, wel uitkijken dat het niet te rekbaar is want dan gaat het lelijk "doorhangen"
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    De meeste zaken hebben wel zonwering die je op maat kan maken. Hier ook een niet standaard raam. Toch verduisterend rolgordijn voor gevonden.
     
  4. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dit is ook een velux. Die € 150 was inderdaad voor zo'n oplossing met roede boven en onder (haha, of in mijn bewoording "een buis") maar vond dat er een beetje over voor alleen de stof. Ik ga dan ook wel even kijken bij karwei, het is de zonkant dus verduistering is het belangrijkste. Dankjewel!
     
  5. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weten jullie nog wat jullie ervoor kwijt waren, en hoe groot zijn jullie ramen ongeveer? Dan heb ik een beetje vergelijkingsmateriaal..
     
  6. Sanjor

    Sanjor Fanatiek lid

    23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Wat is de maat van het raam? Wij hebben ook oude velux ramen maar bij de praxis en leenbakker kunnen slagen :)

    Ik zou echt zeker te weten een verduisteringsgordijn kopen aan de zonkant. Hier ook want anders is het niet uit te houden.
     
  7. Thauma

    Thauma Fanatiek lid

    14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb ooit (toen ik nog in een huis woonde met een draai-kiep-raam een rolgordijn gekocht bij (ik meen) IKEA. Die kon ik onderaan vastzetten aan haakjes waarbij het rolgordijn dus bij het raam bleef. Dat kan je ook gebruiken bij dakramen. Dan heb je wel alleen helemaal open of helemaal dicht.
    Misschien kun je zelf van die haakjes fabriceren voor een leuk rolgordijn (en ook halverwege), zodat je de buis kan vastzetten op een gewenste stand.
    Je zou ook draden van boven naar beneden kunnen spannen (aan de zijkanten, net voor het rolgordijn), waar het gordijn overeen schuift, zodat het ook langs het raam blijft gaan.

    Ik heb bijvoorbeeld heel sterk garen (ijzergaren) in transparant, zie je weinig van).
     
  8. bijoux

    bijoux Fanatiek lid

    14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    zo'n gordijntje kun je toch zelf maken?

    verduisterende stof kopen , 2 tunnels erin naaien en de buizen koop je bij praxis , leenbakker etc...

    ik naai zulke dingen zelf. ben je voor een paar tientjes klaar
     
  9. Priscilla71

    7 aug 2009
    80
    0
    6
    Ook wij hebben 2 dakramen met afwijkende maten.
    Nu heb ik zelf van waar je die deur horren mee maakt een raam gemaakt en we hadden nog een stuk verduisterende gordijn over en dit er in gespannen. Zal kijken of ik een foto kan maken. Is super makkelijk en niet duur.
     
  10. Thauma

    Thauma Fanatiek lid

    14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Verduisterende stof wil nog wel eens stug zijn en lastig opzij te schijven. Langs een roede duw je de stof feitelijk in elkaar, dus geen nette ingenaaide plooien, maar opfrommelen.
    Zoek dan wel een soepele stof, maak de tunneltjes niet te klein en het gordijn wel strak, maar niet te strak. Anders ben je aan het wrikken om het gordijntje aan de kant te schuiven...
     
  11. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, buizen hebben we al liggen. Alleen heb ik geen naaimachine, en om die nou speciaal voor een gordijn aan te gaan schaffen.. In directe omgeving ook zo 1,2,3 niemand, anders had ik het inderdaad ook wel geweten ;)
     
  12. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    1,20 breed en 1 meter hoog. Heb je het van een bepaald merk gehaald of gewoon bij de gordijnenservice laten maken?
     
  13. bijoux

    bijoux Fanatiek lid

    14 jun 2011
    1.237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    waar woon je?

    anders leen je de mjne maar effe hoor :)
     
  14. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Bij dakraamgordijnen.nl verkopen ze ook voor velux. maar stukje goedkoper. Kan je aangeven om welke type raam het gaat.
    Wij doen dat ook bij babykamer. Een wit verduisterd gordijn en daarvoor dan groene gordijnen aan een rail/stang boven en onder om het op te vrolijken.
     
  15. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah dat is lief! Den Haag, schikt dat? Zal ik hem dan op 31 juli komen halen of heb je dan toevallig al iets gepland staan..;) (onderschrift)
     
  16. xxYasmina

    xxYasmina Actief lid

    4 mrt 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat type "kennen" ze dus niet meer. Blijkbaar heeft niet elk oud model een nieuw equivalent, dus de standaardoplossingen passen letterlijk net niet. Wel jammer, staat altijd heel netjes.


    Ben een erg nette website tegengekomen die op maat maakt voor € 45,00 met tunnel boven en onder, tweedelig dus kan open en dicht. En stof is verduisterend. Van het weekend maar even langs karwei (25% korting op alle raamoplossingen!) en kijken wat de voorkeur heeft.
     
  17. liefenklein

    liefenklein Niet meer actief

    Zou je voor mij een foto kunnen maken? Hier hetzelfde 'probleem', dus ben wel benieuwd :)
     
  18. Tientje1986

    Tientje1986 Fanatiek lid

    3 dec 2012
    1.046
    231
    63
    Vrouw
    ZZP-er
    Wij hebben ook afwijkende maten, heel groot dus. Nu is mijn vader erg handig en heeft er shutters ingemaakt. Erg gaaf!
     

Deel Deze Pagina