opnieuw een poes

Discussie in 'De lounge' gestart door talia, 11 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    zoals jullie weten is mijn poes laats overreden, ik zou dolgraag een nieuw beestje hebben het liefst een grote poes maar ben best bang voor ons kleintje met een nieuw vreemd dier in huis.
    heeft hiet iemand ervaring mee met een nieuwe poes of kater in huis te halen terwijl de beeb nog zo jong is?
    ben bang dat de kat bovenop onze jongen zou gaan liggen ofzo

    groetjes talia
     
  2. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Nee geen ervaring mee... Weet wel dat als je een kleintje hebt en een jong dier in huis neemt, dat ze dan wel heel snel aan mekaar wennen..

    xxx Marijke
     
  3. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat als je bv een raskat zou willen, die groeien vaak op met kinderen en zijn er aan gewend.
    Ook groeien zij vaak op met andere huisdieren.

    Alleen is een raskat wel duur! (Maar wel zindelijk) ;)
     
  4. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Je moet de kat leren om niet in de box, wandelwagen en het ledikantje te komen.
    We hebben zelf altijd katten gehad en nog nooit problemen gehad.
     
  5. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    als je naar het plaatselijke asiel gaat kunnen ze meestal precies vertellen wat voor een kat/poes je in huis haalt en je kunt b.v de afspraak maken dat je als het echt niet blijkt te gaan met de kleine je hem/haar terug kunt brengen.

    Persoonlijk zou ik mij er niet al te druk over maken, zolang de poes/kat de ruimte heeft om bij de kleine uit de buurt te gaan moet je niet al te veel problemen tegen komen lijkt mij.

    Wij hebben hier thuis voor alle kids die op bezoek komen ook de strikte regel dat ze niet in de keuken mogen komen. Hier staan de mand en de bakjes van de hond en is dus de plek van de hond, hij heeft dan de mogelijkheid om zich terug te trekken, niet dat die dat doet maar hij heeft de mogelijkheid wel.

    Groetjes
     
  6. deborah

    deborah Actief lid

    2 dec 2005
    348
    0
    0
    Naar mijn idee kan het makkelijk, gewoon opvoeden je kitten ;)
    Hier lopen siamezen, en die weten prima wat ze wel en niet mogen.

    Ik zie zelf geen verschil in raskat of htk kat, het is maar net wat je voorkeur is.

    succes
     
  7. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    als ik nu een kat neem wordt het weer een raskat mijn vorige was een bengaal en had helemaal geen last met haar was zo in geweldig beest maar had haar wel de gang opgezet omdat ik zo bang was voor ons kleintje zo was wat te speels daarvoor denk ik.
    deze keer ALS ik een nieuwe neem nemen we een ragdoll ze schijnen de honden van onder de poezen te zijn en de naam zegt het al zelf het zijn lappenpopjes.
    ik had eens ergens gelezen dat kinderen die met een huisdier zijn opgegroeid dat die minder last hebben van allergie wat ik dus een voordeel vind maar dan heb je weer het geval van bij ons in de familie van mijn tante die toen ze klein was bijna dood was door een katte haar of is het voor me bang te maken of zou ik er toch op letten? ik weet het allemaal niet wat ik wel weet is dat ik dolgraag terug een poes wil want vind het echt maar niks zo zonder huisdier.

    groetjes talia
     
  8. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik zou het doen als ik jou was, het heeft denk ik niet zoveel zin om je er van te voren druk om te maken. Je weet toch niet hoe dingen lopen.
    Als dit is wat je heel graag wil, wat let je.

    Persoonlijk ben ik van menig dat een raskat beter opgevoed is, omdat ze langer bij hun moeder blijven. Een betrouwbare cattery heeft in ieder geval veel ervaring.

    We hebben zelf 1 htk kater en 2 brits kortharen, het zijn schatjes.....Het karakter van een brit is geweldig: rustig en ze willen altijd bij je in de buurt zijn.

    Veel suc6 met het nemen van je beslissing!
     
  9. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb zelf 4 katten en het zijn allemaal huis / tuin en keuken katten ;)
    Nu moet ik er wel bij vertellen dat het allemaal familie van elkaar is ( dus moeder en broer en zussen ) en ik weet dus hoe en wat .
    De moeder heb ik zelf als kind gekregen en kittens zijn per ongeluk gekomen hihihi .
    Mijn kat ( poes dus :rolleyes: ) heeft 2 nestjes gekregen en van elk daarvan heb ik zelf een kitten gehouden .
    De overige kittens zocht ik een goed tehuis voor .
    Alleen gingen de kittens weg bij de mama met 9 a 10 weken ( was het beste volgens de dierenarts ) .
    Meestal gaat een kitten al bij 6 weken weg bij de ma .
    Zo dit even omdat ik vind dat niet alleen ras katten geschikt zijn ;)

    Nu even over een nieuwe kitten met een pasgeboren baby .
    Ik heb hier zelf totaal geen problemen mee gehad .
    Leerde de kittens aan om idd niet in de box,kinderwagen , wieg enz te komen .
    En heel soms wilde ze daar niet naar luisteren natuurlijk ;)
    Maar daarvoor hebben ze een spuitbusje te koop in de dierenwinkel .
    Dat spul spuit je daar waar de kitten niet wil hebben .
    Het wiegje spoot ik standaard in , de spijlen dan alleen he .
    tegen de tijd dat de kleine werd geboren kwamen ze niet meer in de wieg ;)
    Maar over het algemeen is het ze makkelijk aan te leren waar ze wel en niet mogen komen .

    Ik zou het dus gewoon doen :)

    Groetjes Joyce
     
  10. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het is zoals hierboven al gezegd geweest is. Het is de manier waarop je je poezen opvoedt. Als je ze het van kleinsaf al leert wat ze wel en niet mogen, denk ik niet dat het veel problemen zal geven.
    En er zullen altijd wel mensen zijn die het afraden om katten te houden, met een baby in huis.
    Ik heb hier ook 2 poezen rondlopen en krijg dikwijls het comentaar, je zou ze beter wegdoen, het is niet goed voor de baby.
    Maar tot nu, hebben we er nog geen hinder van ondervonden, ze zijn zelfs niet geïnteresseerd in de baby.
    Als je echt weer een kat wil, zou ik er gewoon weer eentje kopen hoor.
    Alvast veel succes met je beslissing.

    Liefs kathy
     
  11. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    straks gaan we eens kijken bij een cattery ik ga daar eens uitleg vragen en eens zoeken welk ras goed bij ons past

    groetjes talia
     
  12. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    vandaag heb ik ons katertje gereserveerd we hebben de boeken eens open gedaan en gezocht welk ras het beste met kinderen om kan van nature en het is dus een scottish fold geworden over drie weekjes mogen we hem afhalen zal dan fotos erop zetten

    groetjes talia
     
  13. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ow, wat leuk zeg. Ik ken dat ras helemaal niet. Ben dus wel heel benieuwd naar de foto's.
     
  14. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ze hebben zo van die naat voor gebogen oortjes erg schattig zal eens kijken of ik er een foto van kan vinden

    groetjes talia
     
  15. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Spannend Talia, eerst ook nog weer wachten en dan mogen we je weer feliciteren met een nieuw klein wondertje. Ben idd ook erg benieuwd naar de fotoos want had ook nog nooit gehoord van het ras.
    Wij hebben 2 huis tuin en keuken katjes zoals hier zo mooi werd verwoord. Het afleren van niet in de box en kinderwagen komen was snel geleerd, en ook Lynn accepteren ze helemaal, alleen als ze huilt lopen ze wel eens even de kamer uit :)
    Groetjes Carry
     
  16. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    zo heb een foto in mijn album gezet heb hem doorgestuurd gekregen van de cattery als we hem hebben opgehaald zullen er meer volgen normaal mogen we hem al na de eerste inenting afhalen dat is normaal eind volgende week al leuk he

    groetjes talia
     
  17. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    ohhh wat een schatje zeg!!
     
  18. senna1979

    senna1979 Fanatiek lid

    3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Wat een poepie!!

    Groetjes Senna
     
  19. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Lief ding zeg!
     
  20. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    aaahhhh onwijs lief zon kittentje :D
     

Deel Deze Pagina