Opnieuw testen omdat ze sneltest hebben gedaan ipv pcr ivm reis buitenland

Discussie in 'Corona forum' gestart door lovewinnie, 24 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Wij zitten dankzij GGD met groot probleem . Niet alleen mijn gezin maar ook mijn ouders. 10 (ouders) en (wij) 16 augustus gaan wij naar België .
    Waren 6 juni en 18 juni positief getest in mijn gezin. Ouders 16 juni.
    Niks aan de hand zou je denken. Nu had ik dus qr code en wilde deze omzetten naar internationaal naar lukte niks. Nu blijkt dat ik een sneltest heb gehad bij GGD en geen pcr. Gevolg dat ik geen international code krijg en augustus niet de grens over kan.

    Ja dat kan wel als we een pcr test doen voor vertrek maar ivm corona met flinke klachten 99% kans dat deze nog positief is 8wk na Corona ( nu nog klachten) .

    Gevolg dat we met spoed vandaag opnieuw laten testen, pcr test. ( lekker ook voor de cijfers) in de hoop dat deze nog positief aangeeft . Zo niet ook prima want dan kunnen we veilig pcr test doen voor we op reis gaan.

    Helaas kan man nu geen pcr test doen omdat ook nu als hij positief test hij officieel in quarantaine moet. Hij mag dan niet werken ondanks dat hij juni hersteld is van corona . Dus voor hem wordt het testen voor vertrek en hopen op het beste en anders ga ik met de kinderen alleen. Dit allemaal doordat GGD sneltest heeft gedaan ipv pcr. Controleer aub goed .


    Mijn ouders moeten vandaag ook spoed pcr doen. Bij positief krijg je na 11dagen qr code om veilig te kunnen reizen . Dat zouden hun dus net halen.
     
  2. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.987
    11.665
    113
    Vrouw
    Heb je hierover contact gehad met de GGD?

    Vreemd verhaal. Maar waarom zou je man in quarantaine moeten als hij nu positief test? Hij heeft het kort geleden gehad. Binnen 8 weken na positieve uitslag gaan ze uit van restdeeltjes van oude besmetting. Dus niet opnieuw in quarantaine. Dat hoeft alleen als je weet dat hij contact heeft gehad met iemand die bewezen besmet is.
    Mijn twee jongsten zijn ook binnen de 8 weken opnieuw getest. Allebei positief, 6 en 7 weken na de eerste test. Toch hoefden zij niet in quarantaine. Wel werd er geadviseerd om ze zolang ze verkouden waren thuis te houden.
    Maar jouw man heeft nu geen klachten, neem ik aan?

    Ik zou idd gewoon een PCR test doen. Is hij positief? Dan zal het ongetwijfeld op restdeeltjes zijn van de eerdere besmetting. Dus quarantaine is niet nodig. Maar zo kun je wel je herstelbewijs aanmaken in de app.
     
  3. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.987
    11.665
    113
    Vrouw
    Ik vond dit idd op d site van Rijksoverheid:

    Extra eis bij herstelbewijs voor reizen
    Wilt u het herstelbewijs gebruiken om te reizen? Dat kan alleen als:

    u werd getest met een PCR-test door de GGD. Een antigeen(snel)test telt niet.
    Voor gebruik binnen Nederland krijgt u wel een herstelbewijs na een antigeentest. Bijvoorbeeld als u naar een museum wilt.

    Ben je mooi klaar mee zeg:(

    Ik weet niet waar je nu op moet hopen... Bij nu positief kun je wel een half jaar vooruit met je herstelbewijs.
    Sterkte! Wat een rotsituatie!
     
  4. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg

    We hebben allemaal nog klachten op zoon na. Volgen alle 3 fysio ivm nog Corona klachten. Hoop op positief dan is ons herstelbewijs wel weer 6 maanden geldig ook buiten Nederland . Vaccin mag ik ook nog niet . Dus val echt tussen wat en schip .

    Ga voor man nog is bellen . Net kom ik af van GGD en dat van quarantaine moeten ze zeggen ivm opname en dat ze netjes protocol volgen .
    En dan zegt GGD ook nog, we dien standaard pcr tenzij anders vermeld in aanvraag. Uhh wrm krijg ik dan op meerdere testlokatie en verschillende testdagen dan wel een sneltest? En mijn ouders ook? Zo kort voor de zomervakantie. Ja dat was toeval.
    Nu veel stress voor niks :(.
    Dan moet hij toch ook maar ff opnieuw testen. Geeft veel zekerheid. Bij negatief kunnen we er van uitgaan dat hij 14/15 augustus ook nog negatief is. Bij positief hebben we geldige herstelbewijs
     
  5. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.987
    11.665
    113
    Vrouw
    Wat rot dit zeg!

    Geeft een hoop stress.
    Gewoon allemaal testen en dan maar hopen op positief? Dan kun je idd een herstelbewijs aanmaken. En in quarantaine? Komt de GGD je controleren? Nee, dus gewoon voorzichtig aan. Lijkt me stug dat je nu je zelf aangeeft nog niet helemaal hersteld te zijn positief te testen met een nieuwe besmetting. Daar zou ik niet bang voor zijn.

    En de GGD? Daar heb ik beslist geen hoge pet van op. Dat bco doet maar wat is mijn ervaring. Zo slecht inlezen in dossiers.

    Sterkte! En ook hopelijk een snel verder herstel!
     
  6. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Heb gisteren bijna 2 uur gebeld met GGD ivm dit probleem. Mijn moeder kreeg meteen toffe gast die gaat probleem begreep. Was zo geregeld. Ff vlug pcr, geen quarantaine en hopen op nog positief.

    Ik werd door gestuurd naar GGD reis, weer terug, RIVM en allemaal zeiden ze wat ander. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die me snapte. Ik heb een internationaal herstel bewijs nodig. Dus zo snel mogelijk testen.

    Net bij GGD zegt ze ook weer, de geen die test dan. Ja maar met deze test kunt u niet op vakantie. U moet alsnog testen voor vertrek. Ja dat klopt. Bij nu negatief wel. Maar bij nu positief heb ik herstelbewijs en hoef ik niet te testen meer voor ik ga. Ze snapte het niet. Bleef volhouden dat altijd pcr test nodig is. Ik zeg haar, als jullie gewoon vorige maand pcr hadden gedaan ipv sneltest had ik 6 maanden niet meer hoeven testen. Nergens. Niet in Nederland en niet in Europa . Herstelbewijs is erkend zolang besmetting is vastgesteld door middel van pcr . Nou echt, was praten tegen een muur want kreeg me gelijk niet
     
  7. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.987
    11.665
    113
    Vrouw
    Fijn zulke mensen aan de lijn:|

    Nu maar snel testen, dan weet je meer....
     
  8. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.577
    3.804
    113
    Heel vervelend allemaal, maar om nou te zeggen dat het dankzij de GGD allemaal is?
    Je hebt er toch zelf ook allemaal mee ingestemd met een sneltest, waarschijnlijk omdat je snel duidelijkheid wilde hebben.
    De informatievoorziening van de GGD is zeker niet altijd goed, maar ik vind dat je nu wel heel erg afgeeft op ze. Het doel van testen was toen aantonen of er wel of geen besmetting was, en niet om een herstelbewijs te krijgen.
    Overigens dat je dan niet meer getest zou hoeven te worden de komende 6 maanden, daar zou ik ook niet helemaal meer vanuit durven gaan. Alle regels veranderen voortdurend.
    Hopelijk krijgen jullie snel de gewenste testuitslagen om fijn met z'n allen op vakantie te kunnen.
     
  9. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.321
    8.798
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier kun je niet kiezen voor een sneltest. Het is maar net wat je aangeboden krijgt. En als je het dan toch gehad, dan snap ik wel dat je de ‘voordelen’ ervan wil hebben, mede ook omdat je in de eerste periode niet gevaccineerd mag worden.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  10. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben nergens mee ingestemd
    Werden doorgestuurd voor pcr test. Daarvoor ga je naar de GGD. We zaten al in quarantaine dus haast was er niet bij. Juist alles behalve haast .
    En ze zeggen dat sneltest uitzondering is maar heel toevallig hebben mijn man 6 juni, dochter en ik 7 juni, dochter en ik 16 juni en dochter ik en zoon 18 juni sneltest gehad ( allemaal nagekeken ).
    Mijn ouders andere teststraat ( ook Tilburg) sneltest op 16juni.

    We hadden geen idee dat we sneltest kregen maar pcr. Zoals gezegt door GGD aan de telefoon moest het met pcr bevestigd worden ( hadden thuis positief sneltest namelijk. Man op 6 juni, dochter 16 juni en zoon en ik 18 juni)

    Doordat GGD ons dus snel test heeft gegeven terwijl we gingen voor pcr hebben we nu geen international genezen verklaring . En vaccin mag ook pas half augustus en dan pas begin september volledig gevaccineerd. Heb ik nu ook niks aan.

    We waren nu negatief , ouders ook ( en moeder heeft tot eerste week juli in zh gelegen aan de zuurstof) . Dus kunnen nu veilig testen voor vakantie half augustus. Maar wel onnodig testen weer. Met genezen verklaring is testen 180 dagen niet nodig. Is gelijk aan gevaccineerd zijn
     
  11. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    9.987
    11.665
    113
    Vrouw
    Wat bizar dat jullie nu alweer negatief testten. En eigenlijk wel een beetje jammer, anders had je voor je vakantie niet hoeven testen...
    Maar goed, je weet nu in ieder geval dat je niet meer positief zal testen op oude virus deeltjes.

    Erg jammer dat je niet gewoon een herstelbewijs kunt krijgen.
    Is jou verteld wat daar de reden van is?
    Want daar ben ik toch wel benieuwd naar.
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    In veel landen is pcr verplicht . Drm kunnen ze met sneltest geen International QR code maken. Meeste landen worden ook alleen pcr testen gedaan door hun GGD/ziekenhuis en sneltesten worden alleen geaccepteerd voor bij restaurants of pretparken. Als ze al goedgekeurd worden. En niet ouder dan 24 uur.

    De nieuwe regel is nu dat je bij aankomst in Nederland herstelbewijs moet hebben ( of negatief test of gevaccineerd) en omdat ons herstel bewijs wel in Nederland goed gekeurd is hoeven wij dat dan nu weer niet . Terug reis hoeven wij dus niet te testen. Heenweg dus wel omdat ons herstelbewijs in België niet geldig is ( ook al voor gebeld naar België )
    Heel krom allemaal maar goed. Alles kan nog veranderen

    We krijgen dus geen international code omdat besmetting niet is vastgesteld met pcr maar met sneltest . Wel door GGD .
     
    Zxcvb vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina