Opnieuw zwanger na overlijden dochtertje

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Moedie, 7 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Wat een ontroerend mooie woorden, kippenvel... Dankjewel...
    Ik zie dat je pad bevallen bent? Gefeliciteerd xx alles goed met jullie?
     
  2. qwerty123

    qwerty123 Fanatiek lid

    16 nov 2015
    1.569
    902
    113
    NULL
    NULL
    Wat vreselijk! Wat een heftige periode! Wat ontzettend naar en wat een inmens verdriet. Heel veel sterkte..dikke knuffel
     
  3. Lies1988

    Lies1988 Fanatiek lid

    18 dec 2012
    2.332
    116
    63
    Vrouw
    Werken als verpleegkundige en moederen;)
    Omgeving Utrecht
    Ontzettend veel sterkte geweest met het verlies van jullie dochtertje en nu met de missed abortion:(
     
  4. jadie

    jadie Bekend lid

    18 aug 2016
    767
    209
    43
    Ik lees nu pas dat je een miskraam hebt tjonge wat ontzettend verdrietig.
    Weet ook niet goed wat ik moet zeggen maar ik wens jouw en je partner familie veel sterkte en toch een fijn samenzijn met kerst. En dat 2019 je mag brengen wat je zo diep wenst.

    Heel veel sterkte vanaf hier
     
  5. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Dank je wel! Hij is nu 8 dagen oud en het gaat heel goed. De meiden vinden hun broertje super lief. Aan aandacht en kusjes geen gebrek. ;)
     
  6. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Hi @Moedie, jammer genoeg weet ik een beetje wat je meemaakt (zie onderschrift). Het is om moedeloos van te worden soms. Ik heb na 5 jaar proberen, 3 miskramen en 2 vroeggeboortes met overlijden eindelijk een keer geluk gehad. Vervolgens weer een vroege miskraam en zojuist weer positief getest. Ik houd me vast aan het gegeven dat het ook góed kan gaan. Opgeven kan altijd nog. Heel veel sterkte, als je een keer zin hebt om te praten, weet je me te vinden.
     
  7. MariekeL28

    MariekeL28 Nieuw lid

    14 jan 2019
    3
    0
    1
    Vrouw
    jeetje wat erg, veel sterkte! Mijn zegens..
     
  8. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Wat is het leven toch onwijs oneerlijk... sterkte. Meer woorden kan ik niet vinden voor de situatie waar je in zit :(
     
  9. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Dankjewel voor alle lieve reacties!
    Vandaag is het 7 maanden geleden dat ons dochtertje is overleden... Ik mis haar zo verschrikkelijk hard, en tegelijk willen we zo graag een regenboogje. Veel gemengde gevoelens elke dag opnieuw, maar we moeten vooruit hè.

    @Pechvogol hoe gaat het met jou?
    Knuffel
     
  10. Nell87

    Nell87 Actief lid

    24 dec 2014
    208
    132
    43
    NULL
    NULL
    Wat heftig om te lezen.
    Veel sterkte en hopelijk brengt 2019 jullie iets moois!
     
  11. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Hi @Moedie met mij gaat het goed. Verrassend weinig stress, gelukkig! Morgen echo, ik ben dan 6w2d volgens de berekening. Maar even afwachten wat het gaat brengen...

    Dat missen ken ik, kan net zo heftige emoties oproepen als op t moment dat het gebeurde. Wij zijn nu 3 jaar verder sinds ons zoontje (en 2 jaar sinds onze dochter) en ik zit soms nog met tranen in mn ogen in de auto terwijl ik naar mn werk rijd. Het is niet anders..

    De gemengde gevoelens zijn zéker herkenbaar, maar ze horen er allemaal bij, dus voel je niet gek ofzo. De ene dag weet je niet hoe je de dag door gaat komen en de andere dag ligt je focus weer vol op een kindje krijgen. Zwaar en vermoeiend, wat je bent gevoelsmatig altijd in de wachtstand.
     
  12. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    @Pechvogol die wachtstand herken ik volledig.
    Ik duim voor een prachtige echo! Laat je iets weten?
    Groetjes
     
  13. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    De echo was goed! 6w1d en kloppend hartje gezien. De tweede horde is gehaald!
     
    Moedie vindt dit leuk.
  14. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Super goed nieuws!! Gefeliciteerd, was waarschijnlijk een magisch moment om het kloppend hartje te zien
     
  15. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Eerlijk? Ja ik ben opgelucht, maar het is nu al een paar keer aangetoond dat het in mijn situatie niks betekent. Ik ervaar niks 'magisch' aan de zwangerschap (excuus als ik nu als een Debbie Downer overkom).
     
  16. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Ja waarschijnlijk zal inderdaad het meest magische moment zijn dat jouw babyrbabin je armen hebt... Snap ik... Maar wou het zo niet uitspreken. Ben nogal pessimistisch ingesteld en moet alles positiever zien zegt de arbeidsgeneesheer. Hmmm
     
  17. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    Sorry woordenboek!
     
  18. Pechvogol

    Pechvogol Fanatiek lid

    19 jun 2014
    1.361
    678
    113
    Haha, ik begrijp het!
    Ik zie het niet zozeer als optimistisch of pessimistisch als wel realistisch: de kans dat het bij mij niet goed gaat is aanzienlijk, dat blijkt wel uit 6 van de 8 bevruchtingen/zwangerschappen. Ik vind het dan teveel gevraagd om jezelf te dwingen optimistisch te zijn, alsof dat überhaupt kán :rolleyes:
    De wereld ziet je graag vrolijk, positief, optimistisch etc, dáár kan men nu eenmaal wél mee omgaan. Maar ik vind dat er in deze situatie net zoveel ruimte mag zijn voor de 'negatieve' gevoelens als angst, onzekerheid en daar uit volgend pessimisme. Hoe harder je probeert dat te onderdrukken, hoe minder het lukt.
     
  19. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het @Moedie ...? Hoe voel je je, lichamelijk en emotioneel?
     
  20. Moedie

    Moedie Lid

    21 nov 2018
    99
    44
    18
    Vrouw
    @Magnolia29 lief dat je dit vraagt! Lichamelijk valt alles wel goed mee, maar mentaal met de nodige ups en downs. Het gemis van ons dochtertje is te groot. Momenteel hebben we onze wens voiv een regenboogje on hold gezet voor een paar maanden. Zeer lastig, maar ons miskraam en de nodige hormonale schommelingen naakte het zeer zwaar. Even tot rust komen... De schrik om nooit meer zwanger te raken zit er wel in. Volgende week op fesgespbij gynae. Hoe gaat het met jou?
     

Deel Deze Pagina