Opnieuw zwanger worden na zwangerschapsafbreking wegens afwijking

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sterretjeindenacht, 27 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Hallo iedereen,

    4 december heb ik mijn zwangerschap moeten afbreken, ik nen bevallen op 15w zwangerschap.
    Er werd op de 12w echo (12w6d) een enorme vochtzak rond ons meisje haar nek vastgesteld dit betekende niet veel goeds. Werd meteen doorverwezen om de dag nadien in het UZ Gent een vlokkentest te ondergaan. Daar werd reeds al veel gezien die niet goed was (vocht op de longen, nieren niet goed, navelbreuk waardoor haar darmpjes in de navel zaten gezogen).
    3 dagen na de test kregen we telefoon ons meisje had zoals gedacht het turner syndroom met veel bijkomende complicaties. Wij hebben dus beslist om de zwangerschap af te breken. Door dat wij de keuze zelf moesten maken maakt dat het verdriet uiteraard niet minder zwaar. Na de bevalling ben ik naar het ok gemoeten voor nog een curretage te krijgen wegens placentaresten. Ondertussen ben ik meer dan 3w bevallen en test nog steeds positief, wat wil zeggen dat het hcg nog steeds niet uit men lichaam is. Ik zit dus te wachten op men maandstonden om te kunnen beginnen aan een nieuw hoofdstuk iemand ervaring met mijn situatie?
    Die me kan zeggen hoe lang het duurde wanneer ze terug zwanger waren, wanneer de maandstonden kwamen?
    Ik zou graag de leegte beetje opvullen niet dat dat mijn meisje kan vervangen uiteraard maar alles waar ik mee bezig was is plots weg en dat maakt het wel zwaar.
    X
     
  2. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Geen ervaring met een verlies op late termijn. Lijkt me erg heftig.:cry:

    Hier duurde het eigenlijk altijd zo lang ik zwanger was zo lang duurde het voor ik weer ongesteld werd. Je zou af en een test kunnen doen, als deze wit is gaat je cyclus weer opstarten. Bij de een duurt dit langer als bij de ander..

    Heel veel sterkte
     
  3. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Zonnetje,
    Ja het is een zware periode. Die feestdagen zijn ook niet wat ze hoorden te zijn voor ons geen feest dit jaar :(.

    Ik heb vanochtend getest en zie nog een heel licht streepje dus ik hoop dat hij volgende week volledig wit blijft.

    Als hij wit zou zijn zou het dan nog lang duren eer de cyclus opstart?

    Ik moet ook men maandstonden afwachten omdat ze me niet konden garanderen dat alle resten weg zijn het was heel moeilijk. Met de maandstonden zouden dus nog stukjes kunnen mee komen laat ons hopen dat ik geen 2de curretage moet krijgen of we liggen weer heel plat.

    Liefst van al zou ik graag snel terug zwanger zijn terug iets om naar uit te kijken maar ben wel enorm bang dat er opnieuw wat gebeurd dat kan men hart eventjes niet aan..
     
  4. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Hoi @Sterretjeindenacht : wat ontzettend verdrietig ! Ik wil je veel sterkte wensen en neem je tijd om dit verlies te verwerken.

    Ik had na m'n zwangerschapsafbreking direct weer een gewone cyclus. Ik wilde ook niets liever dan opnieuw zwanger worden (eigenlijk wilde ik gewoon verder waar we gebleven waren). Om onszelf toch een beetje rust te gunnen hebben we bewust drie maanden gewacht voor we er weer voor gingen.
     
  5. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Hai @Sammetje83,
    Hoe ver was jij? Wat was de reden bij jullie?
    Ja ik denk niet dat men cyclus zo snel zou heropstarten :( teste deze week nog positief en het is al meer dan 3w geleden.
    Ik zal mezelf wel verplicht rust moeten gunnen omdat ze niet zeker zijn dat alle placenta weg is.
    Ik zou ook liever beginnen waar het fout gelopen is.
    Ben je intussen al zwanger?
    X
     
  6. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Wij hebben de zwangerschap beëindigd bij 15 weken. Ons kleintje had trisomie 21, dat wilden we ons kindje niet aandoen.
    Toen we het opnieuw probeerden was het gelijk raak en ons ventje is nu alweer bijna een jaar :)
     
  7. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Verschrikkelijk he niemand zou dit mogen mee maken :( wij wilden het ons kindje en onze oudste ook niet aandoen. Leuk dat het meteen raak was. Ik denk dat dit me wel wat vooruit zou helpen als de moment daar is dat het vlot komt. Was bij jou alles mee gekomen met de bevalling? Of ben jij ook nog gecurreteerd erna? Was het kindje van de zwangerschapsafbreking je eerste en was het ook een jongetje? Xx
     
  8. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Het is inderdaad verschrikkelijk en moet je ook niet onderschatten. Na de bevalling ging het lichamelijk heel goed met mij maar na een paar maanden sloeg het geestelijk enorm toe. Ben er uiteindelijk bijna een jaar mee bezig geweest (onder begeleiding van een psycholoog) om me weer redelijk de 'oude' te voelen.
    Het was inderdaad ons eerste kindje en ook een jongetje. Ik ben na de bevalling ook gecurreteerd en dat is allemaal goed gegaan, er was niks achtergebleven.
     
  9. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    @Sammetje83 mijn man denkt dat ik ook beter bij een psycholoog zou gaan. Hij denkt dat het heel diep zit. Ik ben wel heel negatief de laatste tijd. Maar ik weet niet of een psycholoog mij daarbij kan helpen. Ja bij mij kon ze het me niet garanderen dat alles weg is dus ben wel bang voor lichamelijke nasleep. Kwil met een nieuwe lei kunnen starten voor zo ver dat kan. Ik denk dat zo een verdriet nooit weg gaat enkel dat je een manier vindt om ermee te leren leven en het meer op de achtergrond gaat. Ben wel wat bang dit was een meisje en toch wel men stiekeme droom dat het ons niet meer gegund gaat zijn. Ik heb reeds een gezond jongetje van nu 3j en 3m.. x
     
  10. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Jongetjes zijn super leuk! ;)
    Als jij zelf denkt dat je een psycholoog nodig hebt moet je het doen anders niet. Ik kreeg last van paniek- en angstaanvallen dus ik moest wel iets doen om er vanaf te komen. Heb uiteindelijk emdr therapie gehad en dat bleek heel effectief. Sterkte!
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Heel veel sterkte meis, zijn echt geen kleinigheden die je overkomen. Hier sinds 24 december bekend met een hygroma colli, testen moeten nog gaan beginnen, dus alles is nog mogelijk en we bereiden ons op alle scenario's voor.

    Zelf nog geen ervaring ermee maar wel ontzettend veel gelezen inmiddels.

    Een aantal meiden duurt t tot 5 enkel geval 6 weken voor de hcg spiegel weer normaal is. Voor evt nog een grote schoonmaak wordt vaak de eerste stonde geadviseerd af te wachten. Desondanks ben je de eerste maanden nog super vruchtbaar wat ik begreep.

    Geloof een maand of 3-4 dat t was, corrigeer me indien foutief, weet ik dat ook weer. Kwam ik niet direct tegen in de publicaties namelijk.


    Als je denkt (of je partner) dat je gebaat bent bij hulp, aanpakken. Voor burnout heb ik die gehad, 4 sessies maar t kwartje viel wel en dat was voldoende. Voor mijn trauma bevalling 2 jaar terug vond ik t niet nodig. Daar lag 1 reden aan te grondslag, de vk. We hebben nu een andere.

    Sommige therapie technieken van wat ik weet doen ze liever niet bij een zwangere omdat t best wel wat impact heeft en stress willen ze bij een zwangere toch voorkomen.

    En merk je dat je er na een aantal sessies geen bal aan hebt kan je er net zo goed weer mee stoppen maar misschien brengt t je inzichten die je zelf niet zo snel had gezien. Dat was in elk geval bij mij wel t geval.

    Een eventuele volgende zwangerschap brengt je denk ik toch ook zorgen dus wellicht, al zijn t maar handsvaten voor de toekomst, heb je er wel wat aan.

    Tis echt niet gek of zwak om t een poging te geven, ik ben er echt super blij mee geweest en heb er nu nog steeds baat bij. Merkte toen eigenlijk pas wat een goede therapeut kan bieden al is t maar die éne opmerking die je helpt de knop om te zetten. Terwijl ik daarvoor echt zoiets had van "euh, geloof dat me dat zelf ook wel lukt hoor!" Dat had ik ook wel, maar t had wel even heel wat meer tijd gekost en vooral meer problemen.
     
  12. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Poeh! Wat een heftig verhaal zeg. Kan me voorstellen dat hierdoor de wens er is opnieuw een meisje te mogen krijgen.

    Mijn zwangerschap was bij lange na niet zo ver. Uiteindelijk met 11 weken maar er groeide al vanaf 5 weken niets. Ik wil dus ook absoluut niet doen of ik weet wat jij hebt moeten doorstaan. Ik kan wel vertellen hoe het bij mij ging met de testen. Toen mijn test zo goed als wit was kreeg ik na een paar dagen weer een eisprong. Dit kan natuurlijk bij jou heel anders zijn maar ik hoop van niet!
     
  13. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    @Vero0504 jeetje kreeg jij een echo op de dag van kerstavond?? Wanneer mag je voor verder onderzoek? Veel sterkte in deze onzekere periode.

    Ja het probleem is dat ik niet helemaal schoon ben vanbinnen de gynea hoopt dat het zich op lost met een volgende menstruatie. Dit weekend had ik ineens een stukje placenta die eruit gekomen was. Ik zou zo graag aan een nieuw hoofdstuk kunnen beginnen. Ik vrees dat er nog wat weken voorbij zullen moeten eer wij groen licht krijgen dus bijgevolg die heel vruchtbare periode voorbij.
     
  14. Sterretjeindenacht

    Sterretjeindenacht Actief lid

    27 dec 2018
    267
    40
    28
    Vrouw
    Hey @MamaZijnIsDeBom dinsdag was mijn test zo goed als wit enkel in het licht zag je nog een zeer zeer licht streepje dus ik hoop dat het er nu bijna aan komt.

    Op oudjaar had ik ineens een stukje placenta die nog naar buiten is gekomen ik hoop maar dat alles met de menstruatie mee komt, maar ik vrees voor de zaak.

    Hoe wist jij dat er een eisprong aan kwam ook door te testen?
     
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    Hmm alert werkte op deze niet geloof ik of ik was echt in de bomen.

    Je had m al meegekregen in de hygroma colli allicht maar voor evt mama's nog op zoek:

    24 december slechte echo: hygroma colli
    3 januari vlokkentest gehad
    9 januari gehoord dat snelle vlokkentest was mislukt
    10 januari eerste uitslag uit de array onderzoeken Trisometrie 21 (+ echobeelden echt niet goed, kindje staat een lijdensweg te wachten als t de geboorte al haalt.)
    12 januari afscheid echo's bij vk en harttonen voor t eerst gehoord en opgenomen, hygroma colli fors gegroeid
    14 januari intake inleiding bevalling (afbreken zwangerschap bij 15+2) inname 1e tablet
    16 januari geplande opname ziekenhuis. Cytotec traject, dag 2 evt infuus.
     

Deel Deze Pagina