oppas als je uit gaat.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mayon, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Meiden ik zie hier weer voorbij komen, 'oppas regelen voor de kids en lekker samen uit..'

    Dat is dus iets wat wij echt noooit doen, vooropgesteld dat we nu geen tijd hebben. Wij zijn nooit samen weggeweest en gaan ook nooit naar vrienden ofzo. Voelen jullie je niet schuldig om voor 'vermaak' oppas te vragen? Voor dringende dingen en werk, oke. Als je er uit moet omdat je het niet aan kan, ook goed. Maar verder hier no way!

    Ik val hiermee niemand aan, was gewoon benieuwd ;)
     
  2. mamaatjevan5

    mamaatjevan5 VIP lid

    30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    nee ik heb daar nooit moeite meegehad, om het simpele feit dat ik naast moeder ook nog een eigen persoon ben en dus ook even zelf tijd nodig had het gebeurde overigens bij mij niet vaak hoor maar zo een enkele keer moet het kunnen
     
  3. mamv1

    mamv1 Niet meer actief

    Nou ligt er misschien aan, stel je wilt je relatie weer eens nieuw leven inblazen, omdat het niet helemaal meer van een leien dakje gaat, dan zou ik wel een weekendje met zijn tweetjes weggaan
    (hier gelukkig niet zo'n situratie meegemaakt)
     
  4. Kimi1

    Kimi1 Fanatiek lid

    17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Nee, ik vind dat je leven niet stopt als je ouders bent geworden en zeker 'n keer lekker uit mag gaan. Zonder je schuldig hoeven te voelen...
     
  5. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Nee hoor, zie hier zo geen probleem in..

    De oppas kan toch ook wat leuks met de kinderen doen? Filmpje kijken, spelletje spelen? Dan vinden de kinderen het vast ook niet heel erg.

    En het lijkt me ook wel fijn om af en toe even alleen met mijn man wat leuks te doen. Naar de bios doe je mamelijk niet met een baby.

    Onze kleine zou dan naar opa en oma gaan.
    Zo hebben wij anderhalve maand nadat ik ben uitgerekent een bruiloft waar de kleine echt nog niet mee heen gaat. Opa en oma verheugen zich nu al op 'hun' dagje met hun kleinkind.
     
  6. marilouise

    marilouise Niet meer actief

    nee hoor wij voelen ons hier niet schuldig door, we nemen hem ook regelmatig mee naar verjaardagen enz. maar eens in de 3 maanden ofzo gaat de kleine mna of een nachtje logeren of we hebben een avondje oppas aan huis, en hij vindt het leuk om tijd door te brengen bij de oma of oma en opa en anders zit mijn broertje hier een avondje met zijn vriendin en dan gaan wij even of naar de film of uit eten niet om te stappen ofzo,
    Nu hebben we binnenkort een vrijgezellenfeest beiden op dezelfde dag en gaat hij ook logeren, maar ik merk dat het voor ons ook eventjes opladen is niet zozeer als ouder maar als stel, even tijd voor ons 2 dat is heerlijk.

    Hier is het trouwens dat wij niet willen dat opa en oma of de andere oma oppast voor ons werk wij hebben bewust gekozen voor een kdv de oma's en opa zijn er om oma en opa te zijn, we zitten niet op 1 lijn kwa opvoeden, dus dat is een bewuste keuze en hun genieten dus van een nachtje een logee
     
  7. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Je hebt toch niet alleen een relatie met elkaar om vader en moedertje te spelen? Je bent als ouders toch ook wel meer dan dat??

    Dus een keer geen moeder en vader zijn vind ik meer als normaal, dus ja daar horen ook avondjes uit bij. Vind het anders zo'n sleur worden, maar dat is mijn mening.
     
  8. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    onze zoon is 1.5 jaar en wij zijn ook nog nooit samen weggeweest voor de fun!
    binnen kort wil ik wel even lekker een weekendje met zijn tweeën weg.
    en schoonouder passen dan het weekend op.
    ze vinden heel erg leuk. dus waarom moet ik het dan erg vinden dat anderen oppassen voor ons plezier? hij heeft dan ook heel veel plezier en oma heeft dan ook heel veel plezier. dus iedereen blij toch? ik denk dat jij het wel een beetje zwart wit ziet.
    en ik denk dat het voor je relatie ook heel erg goed is om soms ook weer eens met zijn tweeën te zijn en even weer romantisch jezelf te zijn en niet pappa en mama.
    nee je bent ook jezelf nog. ik denk dat dat voor een relatie heel goed is. zo nu en dan met zijn tweeën zijn.
     
  9. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Kleine heeft het even leuk bij de opa's en oma's dan bij ons dus waarom dan niet de kleine naar opa en oma brengen en zelf even een momentje voor ons zelf nemen.
    Ik voel me dan niet schuldig hoor, ik weet dat hij dan als het nodig is geen heimwee zou krijgen als hij een keer uit logeren moest.
     
  10. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Wij doen het wel eens, maar eigenlijk sporadisch. Ik vind het geen probleem om oppas te zoeken voor een avondje tijd samen met mijn man. Ik ben fulltime moeder en vind het dus soms heeeeerlijk om eventjes weg te zijn.

    We gaan sowieso rondom onze eigen verjaardagen lekker uitgebreid uit eten (als cadeau naar elkaar), dat komt er de rest van het jaar praktisch niet van. Heel soms hebben we 's avonds verjaardagen, dan leggen we zelf Lucas op bed en komen meestal mijn ouders oppassen. Vind ik rustiger voor hem (én mezelf!) dan wanneer ik hem mee zou nemen, maar dat is persoonlijk.
    Een enkel keertje gaan we samen naar de bios...
    Van mij hoeft het zeker niet wekelijks, maar als je dat wél wilt, moet je dat lekker zelf weten.

    Gelukkig vinden we het allebei ook heel gezellig om samen op de bank te zitten! :D
     
  11. Bammetjebam

    Bammetjebam Niet meer actief

    Neuh, ik voel me niet schuldig hoor.

    Als ik bij m'n moeder een dagje ben, dan ga ik ongestoord een paar uurtjes winkelen terwijl ze oppast. M'n vriend en ik zijn ook eens een filmpje wezen pakken terwijl we ons dochtertje bij mijn moeder achter lieten. Grootste deel van de tijd dat we weg zijn, slaapt ze toch, dus ik maak me dan geen zorgen.

    Als dochtertje wat ouder is en geen borstvoeding meer krijgt, dan zou ik haar wel durven toevertrouwen aan een buurvrouw om eens 's avonds op te passen.

    Ik ben de persoon die ik was voordat ze moeder werd niet vergeten, ze wil nog steeds graag stappen :)
     
  12. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wanneer het zou kunnen zou ik het zeker doen. Helaas geen opa´s en oma´s die op kunnen passen en een oppas hiervoor inschakelen zie ik niet zie ik niet zitten.
     
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    :D

    Nee helemaal niet schuldig zelfs.

    Ik moet eerlijk zeggen dat nu Julian nog zo klein is we het niet doen. maar zodra ik vind dat hij er ook aantoe is dan gaan mijn lieve kindertjes echt weleens heerlijk uit logeren of er komt een oppas zodat wij eens leuk uit kunnen. Soms gaan we niet eens weg. Toen we alleen Isabella nog hadden ging ze dan soms naar pake en Beppe en dan gingen wij samen leuke dingen doen thuis.

    Ik ben een zogenaamde moeder die thuisblijft en dan zelfs gaat Isabella 1 keer per week in de middag naar mijn schoonmoeder. Gewoon om het even rustiger te hebben. Ok, dan gaat ze wel lekker spelen met haar nichtjes ( dus win-win).
     
  14. tulip

    tulip Niet meer actief

    jep, daarom gebeurt het eigenlijk ook nooit. Ik ga wel regelmatig met vriendinnen op stap, maar dan is papa thuis. Mn vriend is sowieso niet iemand die graag ergens heen gaat, die nodigt het liefst vrienden uit voor een gezellig avondje of gaat daar heen en dan slaapt meisje daar in een campingbedje.
     
  15. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    Nee, daar voel ik mij absoluut niet schuldig over. Waarom zou je??
    Jammer genoeg doen wij het te weinig, simpelweg omdat we niet zomaar een oppas achter de hand hebben.. daar moeten hele regelsessies aan te passen komen helaas.

    Ik vind het juist belangrijk dat je af en toe even weggaat. Even wat anders, andere omgeving, andere mensen, andere praat, heerlijk. Daar is in mijn ogen niks mis mee, is juist gezond lijkt me..
    Maar als je daar geen behoefte aan hebt, prima toch? Is ook niks mis mee, moet iedereen zelf weten. ;)
     
  16. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    ik moet zeggen dat ik het er zelf ook erg moeilijk mee hebt.

    Mijn man en ik zijn 2 weken geleden spontaan ff naar de bios gegaan ( manlief kwam ermee ) maar ik heb er heel lang over na moeten denken hoor. Ik voelde me heel schuldig tegenover die kleine terwijl hij gewoon op bed zou liggen. We zijn uiteindelijk wel gegaan en het was wel lekker, maar heb hem wel gemist hoor.

    Ik weet niet of ik het snel weer zou doen. En dit was nog maar een paar uurtjes weg, laat staan een nacht uit logeren.

    ( had overigens van te voren niet verwacht dat ik het zo moeilijk zou vinden )

    Maar kan wel heel goed begrijpen dat mensen dit soms ff nodig zijn.

    Liefs
     
  17. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Zo te zien heeft eigenlijk niemand er moeite mee.

    Onze relatie is prima, daar hoeft het niet voor. Maar manlief loop al jaren op zn tenen. Wij hebben alleen moeder in de buurt, die past al een dag op en heeft het zelf druk zat. Ze geniet ervan maar zou het niet snel doen voor de 'lol.'

    Vriendin hier kan ik niet best een avond hier laten zitten terwijl haar man en zoontje thuis zijn. Wegbrengen hou ik (s avonds) ook niet van.

    En buurvrouwen, no way, die ken je amper..
     
  18. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Wij gaan ook vrijwel mooit samen weg, maar zo 1-3 keer per jaar een keer lekker uiteten en dat er dan iemand op haar past (terwijl ze slaapt) dat vind ik best kunnen hoor. Kijk elk weekend gaan stappen en dan oppas regelen vind ik ook niet echt gepast, waarom wil je dan kinderen (denk ik dan) maar af en toe eens een avondje samen lekker uiteten moet kunnen hoor....
    Overigens zij wij pas 2 x weggeweest samen sinds Danique er is. Zeker toen ze nog echt heel klein was liet ik haar niet graag bij een oppas achter.
    Oja nog iets, ik laat ook niet zomaar iemand oppassen hoor, het moet wel echt iemand zijn die ik al jaren ken...
     
  19. mamavan5bengels

    mamavan5bengels Fanatiek lid

    21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Ik maak eigenlijk nu meer in je tekst op dat je het volgens mij wel zou willen, maar eerder het probleem is dat je geen oppas hebt. En wat bedoel je precies met man loopt al jaren op zijn tenen?
     
  20. Mayon

    Mayon Niet meer actief

    Laatst wilden wij uit eten, durfde het niet zo goed te vragen aan mijn moeder, beetje gepolst, zegt ze: O dan ga je toch naar.... (zit bij ons in de straat) dan kost het niet zoveel tijd en ben je zo thuis.

    Ze bedoelde dus mét dochter.. Kan natuurlijk wel, maar niet in de straat :(
     

Deel Deze Pagina