oppas betalen

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door bernadet26, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

    bernadet26 Fanatiek lid

    28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Wat geven jullie aan iemand die een avondje komt oppassen?
    Wij gaan eigenlijk nooit zonder dochter weg en willen volgende maand naar een groot feest. Nichtje van mijn man (16) die wil graag oppassen. Als wij weg gaan ligt ze al in bed dus oppas hoeft eigenlijk niks te doen behalve er te zijn. Ze past dan op van 20:00 tot ong 02:00 uur. Ze,mag blijven slapen als ze dat wil en anders gewoon naar huis ( praktische hier in de straat)
    Ik zat te denken aan 15 euro of is dat te krenterig:)
    Moet natuurlijk wel leuk blijven hè
     
  2. Suzetje

    Suzetje Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    ik zou 50 euro in totaal geven.
     
  3. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    6 uurtjes oppassen... 25 euro, denk ik
     
  4. Lentes

    Lentes Niet meer actief

    Het minumumjeugdloon voor een 16 jarige is €2,90 (voor alle rotbaantjes)

    Dus €15,- is zeker niet krenterig hoor!
     
  5. AMS

    AMS Fanatiek lid

    14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik zou 25 geven.
     
  6. butterfly83

    butterfly83 Fanatiek lid

    14 feb 2008
    2.037
    40
    48
    friesland
    Hallo hé.... 50 euro?
    Dan ga ik ook bij anderen oppassen ;)
    Ik vind 15 euro ook een mooi bedrag, de kindjes slapen dus ze hoeft als het goed is verder niks te doen.
    Maar je kan het ook bij haar neer leggen en vragen wat ze zelf in gedachten heeft..
     
  7. Siren84

    Siren84 VIP lid

    8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik heb vroeger ook opgepassen. Ik kreeg €5 p u. Dus ik had dan €30 gekregen. Maar dat waren wel 2 kindjes.
     
  8. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    Ja ik vind je te krenterig..
    Ik zou haar 25 of 30 euro geven..

    Jullie hebben een leuke avond en je kindje is veilig.., dat is toch ook wel iets waard of niet?
     
  9. Lentes

    Lentes Niet meer actief

    Serieus?!
    Nou dan kunnen wij nooit weer een avondje weg haha

    Ik deed t altijd voor noppes, was super blij met iets lekkers wat er dan voor me klaar stond en af en toe een kleinigheidje.

    En vond het heerlijk, lekker tv kijken zonder dat iemand zei dat ik moest gaan slapen :D
     
  10. Suzetje

    Suzetje Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Een schoonmaker betaal je toch ook gemiddeld 10 euro per uur als het al niet meer is?

    Ik vind de zorg voor kinderen een meer verantwoordelijke baan dan een hoger loon verdienen als een schoonmaakster!

    Nu is 50 euro voor 6 uur ongeveer 8,20 dacht ik per uur!

    Waarom een schoonmaker meer betalen zwart als een kinderoppas?

    Een 16 jarige kan ook 10 euro per uur verdienen als schoonmaakster als ze haar werk goed doet, een kinderoppas er maar 15 voor 6 uur geven vind ik overdreven laag! Zeker ten aanzien van haar verantwoording! (en dat zou ik goed duidelijk maken ook!)
     
  11. bagheera

    bagheera Bekend lid

    2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    #11 bagheera, 16 jul 2012
    Laatst bewerkt: 16 jul 2012
    Ik zou 20 euro geven € 5 per uur vind ik een leuk bedrag voor een 16 jarige (ook omdat ze familie is, is toch prettig als je je kind achterlaat dat het een bekende is).

    Ow het gaat om 6 u das dan € 30.
     
  12. marieke3

    marieke3 Fanatiek lid

    11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik geef mijn zusje (19) altijd 20 of 25 euro voor een avondje oppassen.
     
  13. brenjomi

    brenjomi Fanatiek lid

    24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik pas zelf af en toe op een kindje van een vriendin (als ze moet werken en moeilijk zit met oppas) en krijg dan 3euro per uur.
    als ik vroeger ging oppassen was dat verschillend per gezin, bij de ene 2,50 per uur (dacht ik, of iets meer. daar deed ik ook opruimen en de strijk enzo) en bij de ander 35euro voor een avond. 2kindjes (geen babies meer. waren in het begin 3 en 7 ongeveer) en die legde ik ook in bed enz. en bleef daar dan slapen (was elke dinsdagavond, hadden een eigen zaak in de horeca. vanaf daar ging ik dan smorgens met de bus naar school:), daar deed ik alleen mijn eigen spul opruimen, hun eigen spul was meestal gewoon opgeruimd;))

    bij de kinderopvang geef je toch ook geen 10euro per uur??
     
  14. Suzetje

    Suzetje Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Nee maar dat is Wit! Met alle benodigde verzekeringen e.d. van dien!
    Dan moeten ze de kleine naar een kdv brengen waar dag en nacht opvang voorzien is...

    Waarom een schoonmaker voor je huis meer geven als een oppas/verzorger van je kinderen?

    Het spijt mij maar ik kan daar niet inkomen! Alsof een schoon huis door een 30 of 60 jarige belangrijker is dan de zorg voor je kinderen door een 16 jarige?

    ;)
     
  15. Lentes

    Lentes Niet meer actief

    Ik zou toch echt gewoon €15,- doen en genoeg te eten/drinken.
    Telefoonnummers geven en eventueel de buren als back-up?
    Want ook al betaal je tig euro, als er echt een noodsituatie is dan zou ik er niet van uitgaan dat een 16jarige dan volledig de verantwoording kan dragen.
     
  16. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou 25 euro doen en dan met genoeg eten en drinken.

    Ben het met Lentes eens wb een backup van telefoon nummer bij een volwassen iemand.

    50 euro zou ik ook niet doen en dan niet omdat ik een oppas minder gun als een huishoudelijke dienst.
     
  17. Ik zou haar ook 25/30 euro geven en zorgen dat er wat te drinken en eten in huis is voor haar.
     
  18. ella27

    ella27 VIP lid

    22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    dat zal wel niet...
    maar tis savonds en ze kan gewoon gaan slapen , dus zoveel werk zal ze er niet van hebben. En zij is nog maar 16 jaar.... mocht er echt wat zijn dan zullen ze vast wel een telefoon nummer bij een volwassener iemand hebben te liggen.
    wat een felle reactie trouwens??
     
  19. Lentes

    Lentes Niet meer actief

    Schoonmaken is toch ook veel harder werken? Ga je zweten, krijg je rugpijn en droge handen :(
    Oppassen wanneer de kinderen slapen is gewoon lekker makkelijk geld verdienen!
     
  20. brenjomi

    brenjomi Fanatiek lid

    24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    dat vind ik ook. niet om een schoon huis, maar het moet wel leuk blijven en van een schoonmaakster verwacht je een schoon huis en dat ze die uren die ze werkt ook bezig is.
    het moet wel leuk blijven om eens weg te kunnen. en toen ik 16was was ik ook blij met 25-30 euro voor een avond (en eventueel blijven slapen) zeker als ze het laten zien dat ze blij zijn dat ik kom (en hun ermee help)
    als je het geld hebt en je wilt het zelf mag je van mij 50euro geven;)
     

Deel Deze Pagina