Oppas eigen huis voor hond tijdens vakantie

Discussie in 'De lounge' gestart door Krabje, 6 jun 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.791
    113
    Wij gaan een hele bijzondere reis maken met mijn vader en broer. Mijn vader neemt ons mee op deze vakantie. Deze reis is midden vorig jaar al geboekt.
    In december kregen we te horen dat we een pup zouden krijgen. We hebben op dat moment gezocht naar een oppas voor onze hond. De oppas is gevonden en Tukker gaat daar naar toe in huis.
    Nu kreeg ik vandaag een app van mijn buurvrouw (een vriendin van de oppas) of de oppas ook in ons huis mag zijn tijdens de vakantie.
    Ze noemt in het verhaal dat het beter is voor de hond ivm verbouwing in het huis en zodat de hond niet teveel nieuwe indrukken krijgt.

    Ik krijg zelf een heel ander gevoel bij.
    Oppas was hier afgelopen weekend even en met de vragen die ze stelde ( hond graaft in tuin terwijl dat niet mag van ons, hond ligt op de bank, hond is aan het wisselen en bijt dus wat op harde dingen. Wij wisselen wel daar waar hij op mag bijten. En hond slaapt in woonkamer omdat hij dan beter slaapt als in bench).
    Ik heb meer het gevoel dat de oppas hem niet meer in haar huis wil hebben en daardoor liever hier is. Ze is aan het verbouwen en krijgt nieuwe meubels. De reden dat zij op onze hond wil passen is omdat ze eigenlijk weer een hond wil en met onze hond wil kijken of dit echt wat is voor haar nu.ze heeft eerder honden gehad.

    In het appje stond dat we het vooral moesten laten bezinken en later op reageren.

    Ik weet het op dit moment even niet meer.
    Wat zouden jullie doen?
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.534
    113
    Ik zou het juist een heel goed idee vinden en ik snap het wel als je hond op de bank mag en op harde onderdelen bijt dat ze dat niet zo ziet zitten en hoe fijn is het dat jullie hond in zijn eigen omgeving kan blijven? Win win! Ik begrijp de eventuele weerstand/ achterdocht niet goed.
     
    Paardenbloem, chrystel73 en Sado vinden dit leuk.
  3. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Ergens snap ik het wel. Vroeger had ik ook altijd een wens voor een hond. Kende alleen wat oudere goed op gevoede honden in mijn omgeving. Dus toen iemand vroeg of ik op de hond wou passen voor een dag (dit keer 1 van een paar maanden) dacht ik leuk. Wist niet wat me over kwam. Hij ging in m'n planten liggen, op m'n bank, beet de bal van de kinderen kapot. Heeft me voorgoed genezen van enige wens voor een eigen hond. Misschien heeft jouw oppas zich ook enigszin verkeken in wat je jezelf op de hals laat.
     
  4. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.445
    1.834
    113
    Vrouw
    #4 mamabri, 6 jun 2023
    Laatst bewerkt: 6 jun 2023
    Enerzijds lijkt het mij voor de hond fijner dat hij in zijn eigen omgeving blijft en zo wordt het dan ook gebracht.

    ikzelf zou het alleen niet doen omdat ik niet zou willen dat mijn hond dan misschien alleen maar even iemand ziet wanneer hij uitgelaten moet worden; de rest van de dagen en nachten is hij dan alleen.

    en als je pech hebt laat ze hem dan 4 x 5 minuten per dag uit en is hij verder alleen.

    nog los van het feit dat als er wat is ( hond aan de diarree en vaker uitgelaten moeten worden of brand in huis terwijl er niemand is)

    en ja, dat kan ook als jij een paar uur van huis bent gebeuren natuurlijk, maar dan ben je een deel Vd dag, avond en nacht thuis

    ik zou dit absoluut niet doen!
     
  5. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Maar ze bedoelt toch dat de oppas in hun huis verblijft?

    Wij doen dit nu voor het tweede jaar juist bewust. Voor de hond lekker rustig want vertrouwd en voor de oppasser handig omdat alles er al is. Ik vind het juist hartstikke ideaal.
     
    Paardenbloem, Dubbelgeluk en mamabri vinden dit leuk.
  6. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.791
    113
    Zij heeft zichzelf aangeboden als oppas, wij hebben haar niet benaderd. Mijn gevoel is dat ze nu terugkrabbeld en spijt heeft.
    Ik heb toen een oproep gedaan voor een oppas is huiselijke kring, geen kennel omdat onze hond daar niet geschikt voor is en wij dit ook jiet voor hem hebben.

    In verband met onze reis hebben we afgesproken dat hij de dag ervoor heen gaat en en dag nadat wij terugkomen hem ophalen ( vliegen in de nacht heen en vliegen net flink tijdverschil terug)
    Ik zie het niet zitten om midden in de nacht mijn bed te moeten verschonen en dit ook te moeten doen als we terugkomen na zo'n intensieve reis.

    Ons idee was dat hij bij iemand in huis zou zijn en daar goed op zijn plek zou zijn
     
  7. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.791
    113
    Maar als dat zo zou zijn zou ik liever hebben dat ze het eerlijk zegt. Zij heeft zich aangeboden als oppas, wij hebben haar niet benaderd
     
  8. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.791
    113
    Wij zijn op dit moment heel druk met opvoedenmaar we hebben het wel over een pup van 5 maand oud nu
     
  9. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.445
    1.834
    113
    Vrouw
    oh zo , ik heb het dan verkeerd begrepen
     
  10. Krabje

    Krabje Fanatiek lid

    8 dec 2011
    3.401
    1.791
    113
    Maar is de oppas dan een bekende van jullie?
    En waarom hebben jullie hier voor gekozen?

    Ik ben echt op zoek naar tips en meningen. Wil niet gelijk wat afschieten
     
  11. mamabri

    mamabri Fanatiek lid

    15 aug 2021
    1.445
    1.834
    113
    Vrouw
    maar over een bed verschonen kun je het hebben toch? Dat zij deze verschoond bijv en zorgt dat het huis schoon is als jullie thuis komen
     
    Paardenbloem en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Een collega doet vaak op huizen oppassen. Soms met dieren.
    Zij zorgt dat alles netjes en schoon is. Er is opgeruimd. Vuilnis weggebracht. Bedden verschoond of ze heeft eigen beddengoed mee.
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.632
    10.534
    113
    Daar zeg ik ook niets over, maar het kan zijn dat ze zich daarop verkeken heeft. Maar ook dat is een aanname.
    Je geeft zelf aan dat het je gevoel is, ik zou haar zelf even vragen wat de reden is van deze verandering en of ze nog wel ervoor open staat om jullie hond in huis te nemen (als dat jullie voorkeur heeft) en op basis daarvan je conclusies trekken.

    Het probleem tav bedden verschonen lijkt mij prima op te lossen.
     
    Krabje vindt dit leuk.
  14. Yoshi83

    Yoshi83 Actief lid

    8 jun 2018
    128
    90
    28
    Vrouw
    Als je er geen goed gevoel bij hebt kun je beter iets anders verzinnen anders heb je geen rustige vakantie.

    Ik weet niet op wat voor termijn je iemand nodig hebt maar op pet bnb staan veel mensen die in de vakanties honden opvangen.
    Of bij de dierenarts of hondenschool in de buurt vragen, zij weten vaak ook wel iemand die dit regelmatig doet zonder kennel.
     
  15. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Je zoekt naar ervaringen/reacties maar reageert overal op; wat is nou eigenlijk echt je vraag? Of het ‘normaal’ is? Of wil je het eigenlijk niet en zoek je bevestiging daarvan?
     
    Sado vindt dit leuk.
  16. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.593
    1.413
    113
    Ik weet natuurlijk niet hoe goed je haar kent. Maar ik kan me heel goed indenken dat dat een enorme drempel is. Daarmee plaatst ze jullie direct in een lastig parket. Zou best kunnen dat ze het niet durft te zeggen en dan via deze weg het probeert op te lossen.
    Dingen als bedden opmaken kunnen natuurlijk in goed overleg geregeld worden. Of vindt het misschien geen fijn idee om een ander in huis te hebben? Dat zou ik me namelijk ook wel goed kunnen voorstellen.
     
  17. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Kan hij niet bij de fokker logeren?
    En hoe weet je dat hij niet geschikt is voor een kennel?
    Ik hen jaren bij een dierenpension gewerkt en zo goed als alle honden hadden het prima naar hun zin . Regelmatig baasjes die er moeite mee hadden en zeiden dat hun dier heimwee ging krijgen, stress en enz.
    9 van de 10x was er niets aan de hand. Je kan het 1 a 2 nachtjes uit0roberen.
     
  18. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Heb je zelf al contact gehad met de oppas om haar rechtstreeks te vragen wat de reden is? Zo via via komt alles ook anders over natuurlijk.

    En als jullie het niet zien zitten, staat het je vrij om een andere oppas te zoeken lijkt mij.

    Succes in elk geval!
     
  19. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.976
    8.777
    113
    Misschien lees ik er overheen, ze wil dan in jullie huis blijven?

    Hoe goed ken je haar?
     
  20. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.229
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn schoonouders hebben nu 2 keer op onze kat gepast door in ons huis te wonen tijdens onze vakantie. Ik vind het ideaal! Lijkt me voor de hond ook hardstikke fijn als hij in zijn eigen huis kan blijven. Ik zie het probleem niet.
    Ik zorg voor schoon beddengoed als ze komen en als wij thuiskomen ligt er ook weer schoon beddengoed op bed.
    Ben je bang dat ze je tafelzilver gaat stelen of in je bankboekjes gaat snuffelen? :)
     

Deel Deze Pagina