Oppas

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Boysmummy, 19 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Vraagje hebben jullie een oppas ?
    En hoe oud en wat betalen jullie per uur of een avond?

    Ik zelf hoor van vrienden dat hun dochter 14 jaar 15 euro op een avond krijgt.

    Ik lees soms absurde bedragen.

    Mijn zusje van 17 en ik 22 jaar (20 jaar terug haha kregen voor een avondje 20.00 tot 2.00u. Fl 10 gulden.
    Mijn vriendin heeft een oppas van 13 jaar die krijgt ook 15 euro. Op een avond. (Denk van 20.00 tot 00.00)

    Wat is normaal?
    Ik Bedoel niet echt een oppas met opleiding ervoor en een oppas die huishoudelijke taken doet maar een jonge meid of jongen tussen de 11 en 18 jaar die op de bank zitten en wat tv kijken.
    Geef je veel meer bij 2e 3e en 4e kind ?
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Sitly heeft geloof ik een goed stappenplan om te berekenen wat een beetje gangbaar is afhankelijk van de situatie (o.a. aantal kinderen).

    Staat me wat van bij dat bij elk volgend kind er 1 euro bovenop komt, in grote steden soms 2 euro.
    En voor huishoudelijke klusjes ook weer wat extra geld.
     
    Boysmummy vindt dit leuk.
  3. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief



    Zo net even gekeken.. 15 jarige
    Minimumloon 3.25... per uur
    Extra kind 2 EUR erbij.
    Ervaring 50 cent.
    Zit je op 5.75 per uur.
    Zo dat is snel verdienen zeg !
    Zit ik dan met mijn 10 gulden voor een hele avond met 22 jaar

    Maargoed je wilt iemand ook niet onder betalen. Ze kunnen waarschijnlijk genoeg adresjes krijgen.
    Voor ons nog niet nodig een oppas
    Ivm corona komen we praktisch nergens. Scheelt ook dat we een baby hebben 3 mnd en peuter 2.5 jaar.


    Ik zelf zou voor een 15 jarige 15 euro meer dan genoeg vinden 20.00 tot 00.00

    Ik weet dat t echt een eeuw geleden is maar mijn nicht die op ons paste kreeg ook 10 gulden.
    Haha
     
    Lies1611 vindt dit leuk.
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.507
    8.358
    113
    Geld is echt wel veel ‘minder waard’ geworden de afgelopen jaren. Met de invoering van de euro ging het al hard, maar dat is nu ook al zoveel jaar geleden… Ik denk dat 10 gulden toen wel aardig overeenkomt met 15 euro nu eigenlijk…en ja, ze zijn wat jonger, maar dat maakt qua ‘oppasgeld’ volgens mij vaak niet heel erg uit.
     
    Boysmummy vindt dit leuk.
  5. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Mijn dochter past op en vraagt 3,25 per uur. Ouders ronden het meestal wel naar boven af, dus komt met een avond vaak thuis met iets van 12-17 euro. Zo blijft het voor de ouders ook nog leuk.
    Ik vind 5,75 wel erg veel, dat is vergelijkbaar met mijn tarief voor overdag en daar moet dan nog belasting af.
    Vroeger vroeg ik 5 gulden per uur, 2 kinderen. Meestal hield ik 20 a 25 gulden over aan een hele avond oppassen 18-22/23 uur, ik moest dus de kinderen ook nog een tijd vermaken en naar bed brengen. En bij een ander gezin bleef de oudste op, daar speelde ik de hele avond kaartspelletjes mee of ik hielp hem met zijn huiswerk.
     
  6. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik heb een oppas van 20 voor mijn dochter. Ze haalt haar op van school met de auto, doet iets leuks met haar, kookt eten, doet de afwas en brengt dochter naar bed. Ze heeft veel ervaring in de kinderopvang en een plus is dat ze studeert voor verpleegkundige.
    Ik betaal haar 7 euro pu en rond dat naar boven af, ik vind dat ze dat ook echt waard is. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk het is een goede oppas te vinden en het is toch mijn meest dierbare bezit dat ik bij haar achter laat.
     
  7. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Nee mijn zusje was de vaste oppas... ik kreeg t zelfde maar meestal was de babyfoon in de hand duwen nog goedkoper. Haha
    We hadden van die buren. Die op een gegeven moment gewoon voort de babyfoon in de hand drukten

    Niet erg maar vind dat je t wel altijd moet vragen.
    Mijn vader nam t dan aan. En riep naar boven. Als ze huilen zijn ze voor jou.
     
  8. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Vind het ook veel. Want thuiszorg thuishulp zit je op 7 of 8 en dan ben je stuk ouder en aan t werk.
    Op de bank zitten. Is snel verdienen dan.

     
  9. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief


    Klopt Maar dat is dan ook weer heel anders dan enkel op de bank zitten Savonds. In de hoop er 1 huilt.
     
  10. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Nou alleen op de bank zitten, ze zijn verantwoordelijk voor het kind. Gebeurt er iets met een kind moeten ze ook weten wat ze moeten doen zeg maar. Wat mij betreft mag dat best beloond worden. :)

    Wij betaalden 7 euro per uur 3 jaar geleden voor 4 kids. En uiteraard naar boven afgerond. Avond van 3 uurtjes was dan 25 euro. Ik vond het elke euro waard. Het was jammer dat we verhuisden :).
     
  11. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.293
    113
    Wij wonen in de randstad en bij ons is het erg duur. Ook afhankelijk van hoe oud je kinderen zijn en hoeveel je hebt. Maar met twee of drie kinderen en een 15-jarige oppas zit je zeker aan €6 per uur bij een 18-jarige oppas denk ik wel 8 tot €10 voor in de avond

    Wij hebben al jaren onze vaste oppas voor 10 per uur en die is ver in de 30. Ik vind dat zelf wel fijn omdat we nog een baby hebben maar mocht ik alleen de oudste twee bijvoorbeeld hebben zou ik ook best een jonger oppas meisje wel thuis willen hebben voor de avond
     
  12. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Wij hebben 2 oppassen, meisje van net 18 en dochter van vrienden van 16.
    We betalen ze beide €5,- per uur, voor 2 kinderen en ronden af naar boven.
    Meestal eten ze met ze en brengen ze ze naar bed.
     
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Ik heb al jaren een meisje. Inmiddels is ze 18 en krijgt ze €6 p/u. Voor een avond tikt het wel door maar het is dan vaak wel voor inmiddels 5 kinderen. Overigens maak ik geen onderscheid tussen dag of avond, hooguit ronden we naar boven af als ze veel extra werk heeft (gedaan). Zo moest ik bijv smiddags een keer weg, man nog niet thuis en na thuiskomt had ik precies 20 minuten voor we allemaal door moesten naar een feestje. Toen heb ik de kleding klaar gelegd, heeft zij gezorgd dat iedereen gedoucht was en netjes aangekleed, dat ze eten en drinken op hadden. Ik kon zelf omkleden en klaar. Kijk zulke dingen zijn zo fijn dat ze extra kreeg ;)

    Tijdens corona mocht ik uiteraard nergens heen dus geen oppas nodig. Maar door zwangerschap lukte het huishouden niet goed en is ze wekelijks komen poetsen. En dat vind ze zo leuk dat ze het nog wekelijks doet (tenzij school even teveel vraagt zoals bij toetsweek). Voor poetsen krijgt ze hetzelfde en vaak loopt het poetsen over in oppassen omdat ze op "zwemlesmiddag" komt
     
  14. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Vergeet niet dat in de winkel ook alles duurder is geworden he. 6 uur oppassen voor €4,50 (toch? Omgerekend) krijg je nu echt niemand meer voor.

    Nu 13 jaar, €15 voor 4 uur vind ik wel netjes
     
  15. emmen88

    emmen88 Actief lid

    1 sep 2014
    357
    463
    63
    Ik kijk naar het minimum loon, als ze bij de MacDonald 3.50 (weet ik zo niet hoor) verdienen voor hard werken, vind ik dat ook een prima bedrag om bij ons op de bank tv te zitten kijken. En natuurlijk is ze verantwoordelijk voor mijn kinderen, grote taak maar de ervaring leert dat ik regelmatig geappt wordt met een vraag. Daarbij krijgt de gastouder nog geen 5 euro per uur voor mijn kind terwijl zij ervoor gekeerd heeft. Vind ik 6 of meer euro een beetje overdreven voor een scholiere.

    Ik waardeer haar overigens wel hoor, neem regelmatig wat extra's mee of laat haar eten bestellen op mijn kosten als de kids slapen. Maar dat is dan op mijn initiatief.

    Afgelopen jaren weinig oppas gehad dankzij corona. Geen vaccinatie dus sowieso geen restaurants meer sinds september:cry:
     
    Boysmummy vindt dit leuk.
  16. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Ja begrijp ik.

    Denk dat 15 tot 20 EUR meer dan voldoende is voor een 12 tot 16 jarige.

    Ik zei tegen mijn vriendin zij verdiend 8 a 9 EUR netto in thuiszorg misschien kun je oppasmoeder worden.
    En ja in winkels wordt alles duurder maar ons loon groeit daar ook niet automatisch op mee...


     

Deel Deze Pagina