Oppastarieven

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door vlinderCN, 28 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

    Madeliefke VIP lid

    19 jan 2008
    6.280
    190
    63
    Hier krijgt de oppas 10 euro voor een avond van 4 uurtjes. Onze kinderen liggen vaak al op bed en er hoeft niets te gebeuren (behalve de kast leegeten en Netflix kijken :D). Meer betalen vind ik echt niet nodig en gelukkig onze oppassen ook niet. Bij de AH verdienen ze hetzelfde en daar moeten ze veel harder voor werken :cool:
     
  2. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Bij de AH krijgen ze neem ik aan minimumloon, dat is 3,12 ofzoiets ;) maar idd ik vond op die leeftijd echt prima. Moest aardbeien plukken op mn knieën voor 2 gulden ofzo :rolleyes:
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  3. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Ja zo vond ik het zelf vroeger ook. Oppassen was over het algemeen het lui-ste baantje om te hebben. Om daar nou meer voor te krijgen dan wat je voor vakkenvullen krijgt heb ik zelf al nooit nodig gevonden. En dan vind ik overdag oppassen onder werktijd en de kinderen vermaken echt totaal wat anders dan 's avonds als kinderen slapen tv kijken met wat lekkers.
    Ik ben dus altijd blij geweest met onze oppassen die het voor 15 euro per avond graag wilden doen. En ik vind het voor onze dochter die nu zelf wel eens oppast ook helemaal oké dat ze dan bijv. 15 euro krijgt voor de avond.
    Je helpt de ouders ermee, ze verdient wat en heeft nog een leuke avond ook
     
    vlinderCN vindt dit leuk.
  4. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Toevallig vandaag kennis gemaakt met een potentiële oppas
    Ze is 21 jaar, onderwijsassistent en zit nu in het 2e jaar van de pabo.
    Ze vraagt €7,50 per uur en wij zijn ook wel bereid om dat te betalen

    Ze zal dan beide kinderen in bed moeten leggen en onze jongste is nu nog wat bewerkelijk

    Bovendien vind ik het best een hele verantwoording en heb ik persoonlijk liever een ouder iemand die op mijn kinderen past en nog een opleiding doet met kinderen
     
  5. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik heb eens in de 5 weken een hele dag oppas op mijn dochter van ongeveer 10 uur tot ongeveer 19 uur. En ik betaal 60 euro. Ze doet spw 3, is begin 20, heeft rijbewijs en auto, en is dol op kinderen. Ze wandelt, knutselt, gaat naar kinderboerderij/speeltuin en met de hittegolf van de zomer naar zwembad met mijn dochter. Ze kookt s avonds en vindt ook geen punt om ff de was op te vouwen of de vaatwasser in/uit te ruimen. Ik heb een vrij makkelijk meisje, die wel erg actief is.
     
  6. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Maar vind je het voor jou duur of vind je de prijs onrealistisch voor wat ze bij ons (mogelijk; kan zijn dat ze met baby van 4 maanden en kleuter in de weer zal zijn) doet?
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Nee hoor, sowieso met 3 kids waarvan 2 kleintjes zou ik er heel anders in staan ;)
     
  8. Deniseje3

    Deniseje3 Bekend lid

    2 feb 2019
    654
    504
    93
    Vrouw
    Ik paste soms op me twee neefjes, ik was zelf 14 tot 18 jaar. En ik kreeg meestal 15 euro. Ongeacht aantal uur of kids op bed leggen. Ik was altijd erg blij met dit extraatje, ik had het ook voor niets gedaan, als me tante en oom daardoor een gezellig avondje uit konden. :)

    Ik paste meestal op vanaf 1 jaar oud, verschonen en op bed leggen en mijn oudste neefje heeft autisme en adhd.
     
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Wij hebben mijn 21 jaar zusje die betalen wij € 7,50 per uur, Ongeacht of ze wakker zijn of slapen. En wij hebben een 35-jarige oppas, die betalen we € 10 per uur.
    Maar ik vind dat ook wel prima gezien de leeftijden van onze kinderen. Ik wil nog niet een zestienjarigen voor hun drieën hier hebben
     
  10. Semmy1888

    Semmy1888 Actief lid

    5 jun 2017
    248
    146
    43
    wij betalen meestal rond de 50 euro voor een avond. Bijvoorbeeld 20.30 tot 1.30 uur. Maar soms word het ook wel eens 3 uur snachts en dan krijgen ze ook gewoon 50 euro. Als het echt wat minder lang is houden we 7,50 per uur aan. Soms moeten ze de kinderen wel op bed leggen maar meestal liggen ze er al in.
     
  11. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Ben ik met je eens. Ookal slapen de kinderen, je hebt nogal een verantwoordelijkheid bij het oppassen op kinderen. En ze kunnen altijd gaan spoken, bed onder plassen/poepen, over gaan geven. Ik vind dan ook dat een oppas een eerlijke vergoeding hoort te krijgen. En niet maar zo min mogelijk, want anders is het wel een duur avondje uit. Het draait niet om de avond zo goedkoop mogelijk houden, maar om een goede oppas die verantwoording neemt voor andermans kinderen.
     
    Kaatje92 vindt dit leuk.
  12. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Mee eens maar vind het ander verhaal als wij gewoon in de buurt zijn (en haar familie ook). Er gebeurd hier nooit iets savonds en stel dat ze net dan savonds ziek zou zijn in bed dan zijn wij met 15min thuis, tis alleen even voor een eerste opvang.
     
  13. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ja precies, met je eens. Het is duur inderdaad, zeker opgeteld bij het avondje uit, maar dat is dan niet anders. Opa en oma kunnen ook weleens oppassen, dus het is bij ons gelukkig niet zo dat we volledigafhankelijk zijn van de inhuuroppas.
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Onze oppas vroeg 5 Euro per uur. Ze deed een pedagogische opleiding en was 18/19. Tegenwoordig vraagt ze € 6,50, maar ze is nu ook ouder, maar we hebben haar ook niet meer nodig.
     

Deel Deze Pagina