Oppepper: Voordelen van A&Z

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door goddess tear, 24 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik zat net na te denken over een oppeper voor iedereen die A&Z is.
    Wat vinden jullie ervan om een lijstje te maken met de voordelen die je hebt als je alleen bent?

    Ik zal beginnen :

    1. Je kunt zelf kiezen welke naam je je kind gaat geven, je hebt dus niet eindeloze discussies over de perfecte naam.
    2. Als de kleine geboren is kun je al je aandacht richten op de kleine, en niet op de kleine en je partner.
    3. Je bepaalt zelf hoe je je kind opvoed, je hoeft dus niet te overleggen om op 1 lijn te zitten.
     
  2. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Dat zijn zeker al een paar goeie voordelen goddess tear! Ikzelf heb heel lang alleen maar de nadelen gezien van alleenstaand en zwanger zijn maar eigenlijk door de lotgenoten op dit forum begin ik positief te denken en begin alles wat meer te zien zitten :p !
     
  3. Mooi zo, dat willen we horen!
     
  4. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    En niet te vergeten..
    Er komt echt wel iemand je pad gekruist, die en voo jou en de kleine zal zorgen! Die jou echt respecteerd, zoals je bent!
    En je kleine de vaderliefde gaat geven;)
     
  5. Anne36

    Anne36 Bekend lid

    9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Precies, vind het ook alleen maar voordelen hebben nu.
     
  6. Ik vind het eerder meer nadelen dan voordelen hebben, maar ik hoop gewoon meer "moed" te krijgen door de voordelen die er zijn in mijn achterhoofd te houden... als een soort goedmakertje zegmaar...
     
  7. maisy

    maisy Fanatiek lid

    12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Vooral nadelen voor het kind helaas....een vader en moeder hoeven niet samen te zijn voor een vader om goed te zin voor zijn kind, maar dat schijnt niet te kunnen ofzo :rolleyes:
     
  8. Nee maisy, dat schijnt idd niet te kunnen, daar blijf ik me ook steeds over verbazen.
    Vooral het gemak waarmee dat dan afgewimpeld wordt...zucht...
     
  9. leen1982

    leen1982 Bekend lid

    8 jul 2006
    634
    0
    0
    Ambtenaar
    Geraardsbergen (Belg
    Is hier ook zo hoor, ik vraag me ook steeds af waarom dat niet gaat!?

    Nou ja, ik probeer ook de voordelen in mijn achterhoofd te houden want heb het soms ook heel moeilijk om niet constant met de nadelen bezig te zijn!
     
  10. Dat herken ik wel een beetje...

    Nog meer voordelen?
     
  11. Modigliani

    Modigliani Actief lid

    4 jan 2007
    173
    0
    16
    Toneel- en dansdocente, theatermaakster
    Zuid-Holland
    Jawel,

    En een hele belangrijke vind ik zelf:

    Je leert je eigen kracht kennen en in jezelf vertrouwen. Ik vind dit een belangrijke ontwikkeling voor een vrouw.

    Ik vind zwangerschap en moederschap de mooiste dingen die een vrouw mee kan maken. En als ze deze dingen dan ook nog alleen mag meemaken dan is dat het toppunt van vrouwelijke kracht.

    Dames, geloof in jezelf!
    We komen er wel, blijf vertrouwen!

    Goede genade, ik lijk wel een predikant! :D

    Liefs,

    Modo
     
  12. linda83

    linda83 Actief lid

    Onderstaand heb ik niet zelf verzonnen maar van een andere site gepikt :)



    10 voordelen van in je eentje zwanger zijn

    1 Als je zin hebt, kun je de hele avond, élke avond, de hele week, dezelfde film kijken en élke keer weer huilen! Legends of the Fall of Shreck of Three men and a Baby. Wat jij wilt, wat de baby wil (klein als hij/zij is, heeft hij/zij al voorkeuren). Voetbalseizoen? Formule I? NIETS mee te maken!

    2 Als je in die eerste drie maanden 10 keer per dag met je hoofd boven de wc hangt, heeft hij er tenminste niet net een half uur op zitten stinken. Voordeel 2 a: je weet precies hoe vies of schoon je wc is, als je de enige bent die 'm gebruikt.

    3 Er is niemand in huis die de laatste 10 Pims opeet. Of de slagroomspuit leegmaakt. De augurken of jouw reservezak Engelse drop opeet. Voordeel 3 a: Je hoeft geen eten voor iemand te verstoppen, dus je hoeft zelf ook niet te zoeken omdat je de opbergplaats bent vergeten – wat nu eenmaal gebeurt als je zwanger bent.

    4 Je hebt over het algemeen minder last van vreemde eetaanvallen. Je kunt midden in de nacht enorme trek hebben in vissticks met pepersaus (bijvoorbeeld), maar je warme bed overtuigt je er waarschijnlijk van dat het best meevalt.
    Dat geeft meer rust dan a) een geliefde rond drie uur de straat op sturen op zoek naar vissticks en pepersaus. Een vriendin van me heeft er nu, twee jaar later, nog een schuldgevoel over als ze bedenkt hoe haar man die nacht door de regen fietste.
    Of b) wakker liggen en proberen je niet zo welwillende vriend te vergeven dat hij alleen maar bromt ‘nou, als je er zo’n trek in hebt, dan eten we dat morgenavond toch gewoon. Ga nou maar slapen.’

    5 Bij de echo hoef je niet met kromme tenen te proberen je vriend te negeren die grapjes maakt over je baby’s grote hoofd en kleine geslachtsdeel. Nee! Jij kunt er met je moeder of een vriendin naartoe gaan en zo verliefd als je wilt in stilte naar het wondertje op dat scherm kijken en proberen te beseffen dat dat écht, helemaal, ongelooflijk, het mensje is dat in jouw buik groeit!

    6 Slapen en topzwanger-zijn gaan niet zo goed samen. Overdag ben je vaak moe en 's nachts lig je te draaien. In je eentje in een groot bed? Geniet er van! Probeer je te herinneren wat je níet mist: gesnurk, gedraai, walmende dampen van onder het dekbed, zijn wekker die hij niet uit doet, gemopper als jij nog wilt lezen of wilt bellen met een vriendin, zweetsokken die hij naast jouw kant van het bed heeft uitgetrapt. Geniet van de rust en stilte - wanneer de baby er is kan het jaren duren voordat je weer zelf bepaalt wanneer je slaapt, wakkerwordt en opstaat.

    7 Je hoeft niet te doen alsof je zijn hopeloze smaak in babykleertjes en speelgoed waardeert, alleen om te proberen hem ‘meer bij de baby te betrekken’. En als zijn vertrek betekent dat je ook geen schoonmoeder met dezelfde rare smaak meer hebt, des te beter. Jij hoeft je later niet te schamen, als je met je kindje zijn of haar babyfoto’s bekijkt. ‘Schattekind, tóén was dat geweldig modern en iedereen vond dat je er prachtig uitzag!’

    8 Je zit zo lang in bad als je vol kunt houden. Geniet hoe je baby draait en je buik beweegt. Als je dan die man mist die zou genieten om dit te zien en die er net als jij uren naar bleef kijken, probeer je ex dan eens zo voor te stellen. Plus het feit dat zijn vrienden in de kroeg zitten en er sport of tv is. Of auto’s, motoren, boten, explosies, haaien, blote vrouwen of schietende en vechtende mannen. Zou hij dan bij jou op de badrand zitten?
    Kijk opnieuw naar je buik. Daar zit jij, met je kindje, beiden in heerlijk warm water. Daar zitten jullie, zoals zoveel vrouwen in de wereld over hun buik wrijvend. In je eentje zwanger? Welnee, denk maar aan mij. En aan al die anderen. Dan denken we aan elkaar.

    9 Je kunt soms verdriet hebben of balen dat je geen partner hebt die ook eens opruimt en schoonmaakt. Maar: is het je al opgevallen hoeveel mínder werk je hebt, sinds hij weg is?!
    Of zoals een single moeder vertelde: “Als mensen mij vragen of ik het niet erg vind dat niemand ooit eens mijn handdoek van de grond raapt, dan kijk ik verbaasd. Mijn handdoek ligt nooit op de grond! Sinds m'n ex weg is, hoef ik helemaal niets meer van de grond te rapen. En het mooiste is: mijn kinderen hangen hun handdoek ook gewoon op. Ze weten niet beter!”

    10 Een heerlijk voordeel van in je eentje zwanger zijn: bij mij waren er ineens veel meer vriendinnen en familieleden die belden, langskwamen, me uitnodigden voor leuke, verzorgde uitstapjes, etentjes en die hielpen met klusjes. Vanaf het moment dat mijn ex echt vertrokken was, werd mijn leven stukken gezelliger. Ik werd eindelijk verwend en kon genieten van mijn groeiende kindje! Dus als je relatie al geen feest was, wees dan maar blij dat hij is vertrokken voordat de echt zware tijden aanbreken. Rust lekker uit, laat je in de watten leggen door mensen die wél beseffen hoe speciaal een zwangere vrouw is en verzamel reserves en kracht, want die kun je straks goed gebruiken. En ook dat zal je lukken.
     
  13. Modigliani

    Modigliani Actief lid

    4 jan 2007
    173
    0
    16
    Toneel- en dansdocente, theatermaakster
    Zuid-Holland
    Leuk Linda,

    Een grappige lijst en zeker niet minder waar ;)

    Liefs,

    Modo
     
  14. Hihihi, een lijst naar mn hart, de meeste dingen zijn inderdaad grappig en inderdaad waar.

    Ahhhh....dit doet mij goed....

    Had ik eerder moeten hebben, zo'n lijst!
     
  15. SheDevil

    SheDevil Fanatiek lid

    13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Toen ik zwanger was zijn er ook momenten geweest dat die kans er in zat dat ik er 'alleen voor zou komen te staan, maar ik voelde mij toen zo sterk met m'n kindje in m'n buik ik kon alles aan. En als je je kindje in je buik hebt ben je nooit alleen. Tenminste zo voelde ik dat.
    Mijn moeder is ook alleen met mij geweest (toen ik 1 jr was is ze gescheiden van m'n 'vader') en ze heeft eigenlijk ook de gehele zwangerschap er alleen voor gestaan.
    Wat in mijn ogen leuk is om met z'n 2 te zijn, de band die je samen hebt is zo sterk, het is echt 'just the two of us' (we can make it if we try, just the two of us, you and I)
    En je komt er zoveel sterker uit, dan ben je dubbel zo trots.
    Op je kindje en op jezelf!
     
  16. Anne36

    Anne36 Bekend lid

    9 feb 2007
    506
    0
    0
    Field service enigeer
    Bergen op Zoom
    Heerlijk ga hem uitprinten en ophangen alsik me dan in een dipje voel lees ik hem en komt alles weer goed.
     
  17. klaasje9

    klaasje9 Actief lid

    3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    hallo daar,

    Ik vind het ook niet zo'n probleem om alleen te zijn! het scheelt wel dat ik met jason zn vader nog goeie vrienden ben, en hij gaat daar om het weekend heen!

    maar wat ik me ff afvroeg, waar heb je als alleenstaande allemaal recht op? alleenstraande ouderkorting bv, en dat soort dingen?

    liefs..
     

Deel Deze Pagina