Oproep: wij hebben Namen-stress!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kaatje, 25 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik ben op het moment ruim 30 weken zwanger, maar we hebben nog steeds geen naam!!!! We zitten behoorlijk in de stress..................!!!!!!!!!!

    We weten al dat het een meisje gaat worden (en ja, voor een jongensnaam waren we het al eens!), maar met de namen komen we er gewoon niet uit!!

    Ik wil graag Marit
    Mijn man twijfelt en denkt eerder aan: Fleur (vind ik ook wel leuk, en wat een leuke bijkomstigheid zou zijn: geboortekaartje is met een bloem, het gedicht gaat ook over een bloem!!)

    Wat ook op ons lijstje stond is: Lieke (alleen onze dochters naam begint ook met een L, niet erg handig dus).

    Femke vinden we ook wel leuk, alleen hebben we een franse achternaam en vinden zo'n Hollandse voornaam dan een beetje minder bij de achternaam staan.

    Wij o wie, helpt ons een leuke naam te verzinnen??????
    Het liefst een korte (2 lettergrepen max.) niet te amerikaanse naam. Alle ideeen zijn welkom!!! :(
     
  2. MamaMarleen

    MamaMarleen Actief lid

    15 mei 2006
    228
    0
    0
    leidster op 'n kdv!
    Noord brabant
    waarom doe je niet Fleur? zo te horen vinden jullie 't allebei 'n mooie en bijzondere naam!
    suc6!
     
  3. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Fleur :D

    Als het een meisje was geweest zouden we haar ook zo noemen. Dus die naam vind ik helemaal top.
     
  4. nique

    nique Actief lid

    27 feb 2006
    197
    1
    0
    Laats op de radio hoorde ik de naam Pomme leuk dacht ik als je een Franse achternaam hebt...........


    Veel succes
     
  5. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat vind je van Fenna?
     
  6. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Tja, moeilijk... Wij hadden de meisjesnaam ook pas vrij laat. En ook nu zou het nog best kunnen veranderen als we iets anders leuks tegenkomen. Ik vind alle namen die je noemt erg leuk, maar zou ze zelf nooit kiezen omdat ze alle 4 in de top 20 staan...

    Maar als ik het zo lees, vinden jullie Fleur allebei leuk en het past ook nog eens goed bij het kaartje.. Wat wil je nog meer? Als je nog iets anders leuks tegenkomt, kun je altijd nog switchen (tenmiste.... voor de geboorte, hahaha)

    Succes met kiezen
     
  7. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik vind alle namen die je schrijft mooi. Fleur lijkt me het mooiste in combinatie met jullie Franse achternaam!

    Misschien een idee om te wachten totdat jullie dochter geboren is? Vaak heb je bij het zien van je kindje wel een idee welke naam daarbij past..
     
  8. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Als jullie Femke leuk vinden, wat vinden jullie dan van Fem?? Ik hoorde dat pas, en was er erg van gecharmeerd. Kort maar krachtig!
    Verder vind ik Jade (gewoon uitspreken zoals het er staat 'jaaaduh') erg leuk, ken een gezin met kids met allemaal franse namen (Guy, Yves en Jade). Ook Nike (hier moet een streepje op de e, maar mijn toetsenbord wil niet, je sprekt het in elk geval uit als Niekeeee) vind ik ook wel grappig. Nike is de griekse godin(!) van overwining, en ik denk dat het ook wel bij een franse achternaam goed klinkt.
    Verer heb je natuurlijk ook nog Renee, en Esmee, maar die zijn wat meer 'gewoontjes'.

    Zit er al iets voor je tussen? :) :)
     
  9. Lientje

    Lientje Fanatiek lid

    24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vind Fleur een mooie naam, waarom verder zoeken als je hem allebei mooi vindt?
     
  10. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Fleur is een leuke naam en als jullie die beide leuk vinden...
    Ik vind zelf Nieke een hele leuke naam voor een meisje, maar ja mijn man vindt dat echt helemaal niks dus dat zal het voor ons niet worden als het een meid wordt.
    Succes.
    Groetjes Senseemillia
     
  11. NikkiF

    NikkiF Fanatiek lid

    17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

    Ik vind Fleur ook een leuke naam ! :D

    Succes ermee !

    Groetjes,
    Nikki F
     
  12. danili

    danili Bekend lid

    22 mei 2006
    808
    0
    0
    wat vind je van Romée, klinkt ook een beetje Frans...Of Myrthe
    Mette
    Donna
    Amber
    Meike
     
  13. Beauty

    Beauty Actief lid

    11 nov 2005
    118
    0
    0
    Noord Brabant
    Romy, Noa, Joelle, Luna, Romee, Isa, Yulia, Demi.

    Zijn maar een paar voorbeeldjes! Marit vind ik persoonlijk ook heel leuk!

    Suucces ermee!

    Veel liefs,

    Beauty
     
  14. kriskras

    kriskras Lid

    12 apr 2006
    84
    0
    0
    Wat vind je van:

    Sophie, Noelle, Elle, Solane?
     
  15. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Als je Fleur niet echt het vind. Wat dacht je dan van Floor dan zit je niet zo met die bloemen dingen enzo.

    Mijn ouders hebben echt geen extra bloemen dingen gedaan hoor in mijn leventje. En het betekend wel bloem maar ik kan nou niet zeggen dat ik met allelei bloemen dingen ben lastig gevallen haha.
     
  16. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    noelle
    fleur
    ghizlane (rizlaine)
    marit
    vind ik mooie namen, en klinken frans

    tis heel moeilijk, wij weten er alles van, wij zijn ook ruim 31 weken zwanger en hebben ook nog geen naam... :oops:
     
  17. cathy

    cathy Actief lid

    8 mei 2006
    157
    0
    0
    huisvrouw
    marie-claire is ook typisch frans en hier hoor je m niet zo vaak past misschien bij jullie achternaam
     
  18. flappie

    flappie Bekend lid

    20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Jammer dat je man Marit niet mooi vindt, ik dacht dat ik nu eindelijk uit de meisjesnaam was, ga ik toch weer twijfelen...Marit..... ook wel heel mooi. En ik vind dat Femke in combinatie met een Franse achternaam juist wel wat hebben, hoor! Succes met de namen...

    XXX
     
  19. klaasje9

    klaasje9 Actief lid

    3 mei 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    Hey, ik had net het tegenovergestelde van jullie, al heel veel mooie meisjesnamen, maar nog geen jongensnaam haha, voor een meisje had ik: Senna, Esmee, Melissa!

    nou suc-6 verder, en anders probeer je wat namen te combineren, kan ook leuk zijn!
     
  20. sim

    sim Niet meer actief

    ik zou ook zeggen fleur! ;)
     

Deel Deze Pagina