Opties buitenland bij herhaalde miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lonneke1989, 20 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lonneke1989

    9 jan 2017
    18
    8
    3
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Na een gezonde zoon te hebben gekregen in nov 2017 zijn we momenteel al ruim twee jaar bezig met het proberen om opnieuw zwanger te worden. Tot nu toe heeft dit alleen nog maar geresulteerd in 6 vroege miskramen (tussen de 4 en 6 weken). Voor de zwangerschap van mijn zoontje hebben we ook een hele vroege miskraam gehad. We hebben reeds twee onderzoekdstrajecten doorlopen in NL, maar daar komt weinig uit. Wel gebruik ik utrogestan, en heb ik zelf aspirine aangeschaft in een lage dosering. Nu zijn wij de opties in het buitenland aan het onderzoeken. Wat kunnen jullie ons hierin adviseren? Wij zijn woonachtig in Limburg, dus zowel België als Duitsland zijn goede opties voor ons.
    Alvast bedankt voor jullie reacties.
     
  2. Jolie2

    Jolie2 Actief lid

    20 apr 2019
    205
    136
    43
    Vrouw
    Wat akelig zoveel miskramen!
    Afgelopen jaar heb ik er 4 gehad, vanwege mijn leeftijd hebben we besloten niet in Nederland te laten onderzoeken, vond dat er te weinig naar me geluisterd werd en wat ik graag wilde, werd niet onderzocht: geen protocol.
    Coor het eerst naar Cuypers & Cuypers geweest, tot nu toe alleen bloedonderzoek, maar daar was al heel veel uit te halen, waar in nl niet naar werd gekeken: vit B en D te laag, werd in nl niet geprikt, bij normaal eten kans heel klein op afwijkingen. Testosteron te laag, werd in nl niet naar gekeken, geen protocol. Heel laag amh helaas. En lichte stollingsafwijking. Heb medicatie en supplementen voorgeschreven gekregen. Best veel dus al. Volgende week hysteroscopie met scratcing. Kijken ze naar nk cellen en receptivity. Aan de hand daarvan word gekeken of behandeling kan. En welke het meest geschikt is.
    Tot nu toe dus echt wel blij dat we deze keuze hrbben gemaakt!
    Succes met de beslissing maken, lastig hè?
     
  3. Lonneke1989

    9 jan 2017
    18
    8
    3
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!
    Is ook mijn ervaring inderdaad dat het in NL allemaal erg protocollair geregeld is. Blij om te horen dat jouw ervaring in DL tot nu toe wel al anders is. Heb wat meer info opgezocht over de kliniek die je noemt en is veel positiefs over terug te vinden. Ook maar half uur rijden voor ons wat natuurlijk wel een pluspunt is. Heb je lang moeten wachten tot je daar terecht kon na de verwijzing?
     
  4. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.760
    2.625
    113
    Noord-Holland
    Zonder twijfel Gent :)
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik heb ivm implantatiefalen IVF + 2 vroege miskramen zowel herhaald miskraam onderzoek als onderzoek op de RIF poli van het MUMC gehad.
    Alles bij elkaar bloedonderzoek op stollingsfactoren en antistoffen, oestrogeen/progesteron/testosteron, vitaminen, schildklier en karyotypering (dna onderzoek), verder uitgebreid echo onderzoek en een biopt van het baarmoederslijmvlies (met receptivity test).
    Op eigen initiatief en in overleg met de gynaecoloog gebruik ik zowel progesteron (crinonegel als aspirine 100mg als prednison 10mg) bij een terugplaatsing.
    Prednison schrijven ze in België en Duitsland een stuk gemakkelijker voor.
    Ook doen ze in beide landen wat meer onderzoek, zoals een hysteroscopie en bij C&C bijvoorbeeld ook naar NK- en plasmacellen. Deze laatste onderzoeken en de behandelingen zijn niet wetenschappelijk bewezen, daarom doen ze die in NL niet, worden ook niet vergoed.
     
  6. Nien92

    Nien92 Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.084
    724
    113
    Vrouw
    Wij zijn na 2 vroege miskramen, 1 bbz/zol en 1 missed abortion bij 11 weken naar Cuypers en Cuypers gegaan. Beste keuze ooit (wonen er ook niet ver vandaan). Er kwamen twee mogelijke oorzaken uit: lichte stollingsafwijking en een tragere schildklier. Medicatie voor gekregen (aspirine en schildkliermedicatie) en nu 35 weken zwanger. Ik geloof echt dat het hiermee gelukt is. Net voordat we met IUI zouden starten daar bleek ik zwanger (ook mbt IUI waren ze heel meegaand). Daarvoor uitgebreide onderzoeken gehad (bloed, zaad, hysteroscopie).
     
  7. Jolie2

    Jolie2 Actief lid

    20 apr 2019
    205
    136
    43
    Vrouw
    We hebben zo’n 10 weken moeten wachten voor het video intake gesprek, bloedprikken moest op dag 3 in cyclus, hysteroscopie rond dag 19, daarna nog 6 weken wachten op de uitslag. Dat vind ik wel vrij lang duren. 2 december pas gesprek over evt behandeling. Die kan dsn afhankelijk van waar je in je cyclus bent wel gelijk beginnen. Succes met jullie zoektocht! Een half uur rijden is wel fijn, wij mogen 2 uur
     
  8. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Hoi @Lonneke1989 wij hebben de keuze gemaakt voor Life Leuven, ook veel onderzoeken (bloedonderzoeken, hysteroscopie en vervolg behandeling hierop) en een heel vlotte aanpak. Hebben dat als heel goed ervaren, is voor jullie misschien ook goed te doen qua afstand.
     
  9. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb goede ervaringen met Gent. Daar kreeg ik nèt wat meer onderzoeken dan in NL en er kwam zelfs iets uit, hiervoor kreeg ik dus medicatie vanaf mijn eisprong. Dit resulteerde in 2 gezonde kids :)
     
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier 2 kinderen mogen krijgen na 6 miskramen. In Gent 2 x een oorzaak gevonden die in Nederland niet of veel minder serieus genomen werd
     

Deel Deze Pagina