Opvang dochter tijdens bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mila88, 5 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila88

    Mila88 Lid

    7 okt 2015
    51
    7
    8
    Ik ben inmiddels 40 weken zwanger en kan dus elk moment bevallen, spannend!

    Ik merk dat ik erg veel bezig ben met opvang voor mijn dochter (2,5) op dat moment. Ze slaapt de laatste maanden slecht, wordt bij geluiden snel wakker. We hebben genoeg mensen om ons heen die haar kunnen opvangen, maar ik ben bang dat de bevalling savonds laat of snachts begint en zij dus ligt te slapen... Enerzijds bang dat ik dan niet kan ontspannen/vrij bewegen in huis wetend dat mijn dochter ligt te slapen. Anderzijds bang dat het zo snel gaat dat ik thuis moet bevallen of snachts richting het zkh moet en iemand haar dus moet ophalen. Natuurlijk is dat dan ook geen ramp, maar ik ben er erg gespannen van. Herkenbaar?
     
  2. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.331
    113
    Hier ook iemand die op het punt van bevallen staat en een zoon dan van ruim 3. Ik ga het over mij heen laten komen, moet sws in het zh bevallen en als hij nu of morgen niet komt word het inleiden.

    Zoon heeft nog nooit ergens anders dan thuis geslapen snachts maar mocht het gebeuren het hoort er allemaal bij.

    Dus niet echt tips behalve probeer iemand te kiezen waar je dochter zich prettig bij voelt en verder laat het over je heen komen. Als je thuis bevalt zou ik sws iemand vragen om haar op te halen als je denkt niet te kunnen ontspannen.
    Zelf heb ik per dag met zus moeder broer afgesproken wat het beste uitkomt.

    Succes met je bevalling!
     
  3. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Wij hadden dit van te voren besproken met schoonouders. Ik moest in het ziekenhuis bevallen. Weet niet wat jij wil/moet?

    We hadden afgesproken dat als het 's nachts zou beginnen dan zouden zij naar ons huis komen, zodat we onze zoon niet wakker hoefden te maken. Gebeurde het overdag dan zou hij naar hen toe gaan.

    Uit eindelijk liep het helemaal anders, want de bevalling begon overdag en zaten mijn stiefvader, schoonouders en zusje in onze woning en hielden zich bezig met onze zoon, terwijl mijn man, moeder en ik in het ziekenhuis waren. Toen de jongste eenmaal geboren was, heeft mijn man hem direct opgehaald en zijn ze samen naar het ziekenhuis gereden.
     
  4. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Ik had precies hetzelfde! Uiteindelijk mocht ik ook om 2200 naar het ziekenhuis :rolleyes:. Uiteindelijk ben je er op dat moment, hoe cliché ook, niet op die manier mee bezig maar ben je meer gefocust op de bevalling..
     
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij hebben mijn moeder die met 15 minuten bij ons kan zijn.
    Moet ik ineens met spoed naar het zh dan mogen wij de buren bellen of de babyfoon bij hun brengen.
    Zij letten dan even op de kinderen tot mijn moeder er is.
     
  6. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.558
    113
    Vrouw
    Wij hadden dat vooraf al allemaal gepland.
    Voor iedere dag van de week hadden we een planning.
    Zowel voor ochtend, namiddag, avond als nacht.
    Bevalling 2 en 3 zijn idd tijdens de nacht gestart.
    Wij hebben onze kinderen gewoon zelf weg gebracht.
    De nacht opties waren zelf wegbrengen en waren mensen dichtbij of op weg naar het ziekenhuis.
     
  7. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ik snap je zorgen! Hier een dochter van 3, hele moeilijke en lichte slaper...

    Net als hierboven al gezegd hebben wij ook oppas (mijn ouders eerst, daarna mijn tante. Ouders wonen 3 minuten bij ons vandaan, mijn tante dik half uur) geregeld voor als het begint. Is het overdag, dan komen ze haar gewoon ophalen en nemen ze haar mee en slaapt ze daar. Begint het 's nachts, dan komen ze hier en blijft ze (hopelijk) slapen en gaat ze in de ochtend mee naar hun huis.

    Uiteindelijk komt het vast helemaal goed! :thumup: Hoop voor je dat je niet meer zo lang hoeft te wachten ;)
     
  8. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Bij mij begon de bevalling snachts.
    Dochter lag op de kamer naast ons te slapen terwijl ik aan het bevallen was.
    Na de geboorte werd ze wakker.

    We hadden mijn moeder achter de hand, voor als ze eerder wakker zou worden. Die is met 5 minuten hier.
     
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik had me er ook heel druk over gemaakt.
    Als het in de nacht zou beginnen, zouden we ons gevoel gaan volgen daarin.
    Had de neiging om mijn ouders te bellen dan, maar er was ook een grote kans dat we het prima vonden als ze gewoon thuis bleef.

    Uiteindelijk verliep het allemaal anders. Totaal niet verwacht.
    Weeën begonnen in het ziekenhuis al, wilde dochter nog bij mijn moeder halen. (Geloofde niet dat het begonnen was) daar nog gegeten. Maar de weeën werden heftiger.
    Toen maar snel naar huis gereden en man gebeld.
    Dus dochter was gelijk onder de pannen. :D
     
  10. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Had ik ook bij de tweede zeker omdat ik thuis wilde bevallen. We hadden allerlei scenario’s en stand-by. Uiteindelijk braken mijn vliezen om 0030 maar kreeg ik (net als bij de eerste eigenlijk) nog geen weeen. Om 7 uur dus opgestaan en heeft mijn man hem gewoon naar opvang gebracht. Om 1430 actieve weeen en ging het snel dus mijn ouders gebeld dat ze de oudste van opvang moesten halen die dag. 1730 bevallen maar met alles eromheen etc rond 1930 mijn ouders gebeld. Hij sliep toen al daar dus laten slapen en de volgende ochtend namen ze hem mee. Was wel fijn zo!
     
  11. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    Bij onze tweede begonnen mijn weeën rond een uur of 18.00, mijn ouders hebben onze oudste toen opgehaald en bij hen laten logeren. Bij mijn jongste had ik om 8 uur ‘s ochtends een inleiding gepland staan en de 2 oudsten logeerden daarom de nacht ervoor alvast bij mijn ouders. Die avond begon de bevalling alsnog spontaan, dus dat was erg handig, omdat ze dus al uit logeren waren.
     
  12. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.954
    1.583
    113
    Bij mij begon het snachts. Schoonouders gebeld en die zijn beneden gaan zitten voor als dochter wakker zou worden. Was 45 min rijden voor ze dus we konden ze niet dan pas bellen. Uiteindelijk is jongste om 6u geboren en werd de oudste om half 7 wakker en kon ze meteen bij haar zusje kijken.
     

Deel Deze Pagina