Opvang failliet.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Taby, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Zoals het onderwerp het al zegt is de opvang van onze dochter failliet.
    We kregen gisterenavond een mail met daarin de mededeling dat ze failliet zijn en wel de kindjes nog blijven opvangen. Met de curator zijn ze aan het kijken naar een structurele oplossing.
    Bij de curator schijnen zich al gegadigden gemeld te hebben voor een eventuele overname.
    Mijn man blijft er redelijk rustig onder en is afwachtend.
    Maar ik wordt er nog al onrustig van en wil zo snel mogelijk duidelijkheid, die ze natuurlijk nog niet kunnen geven, logisch.
    Ik zit er niet op te wachten dat onze dochter straks van de een op de andere dag geen opvang meer heeft.
    Wij wisten dat de opvang er financieel niet zo heel goed voor stond, vandaar werden vorig jaar ook de tarieven omhoog gegooid, maar toch komt deze mededeling mij toch wel onverwacht.
    Wij hebben in de wijk nog een opvang zitten.
    Nu zit ik dus te denken om onze dochter daar alvast in te schrijven.
    Maar ik wil eigenlijk helemaal niet weg bij de opvang waar ze nu zit, ze is net begonnen met school en ze vindt dat helemaal niet leuk, de BSO vindt ze juist geweldig en ze voelt zich enorm thuis op de opvang. Het kdv en de bso zitten in hetzelfde pand daar en is van dezelfde organisatie en ze kent dus daar iedereen en is daar dus al vanaf haar half jaar.
    Het zou onze dochter geen goed doen om naast het naar school gaan nu ook al over te moeten plaatsen naar een andere opvang.

    Wat zouden jullie doen?
     
  2. Prins03

    Prins03 Fanatiek lid

    13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik zou ook nog even afwachten tot ze je wat meer duidelijkheid kunnen geven.. Zeker omdat ze het daar zo leuk heeft!..
    Zoals je al zegt zijn er al meerdere gegadigden voor eventuele overname.
     
  3. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Jolanda, wie wil er in deze tijden nou een financieel slecht lopende opvang overnemen. Andere opvangorganisaties hebben het ook al taai. Maar ik hoop natuurlijk heel hard dat er iemand is die het overneemt en dat onze dochter lekker op d'r vertrouwde plekje kan blijven zitten met de vertrouwde mensen om zich heen.
    Maar ik ben zo bang voor het bericht "we sluiten en zoek het maar uit".:(
     
  4. Prins03

    Prins03 Fanatiek lid

    13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Dat zullen ze dan toch ook nog wel op tijd aangeven denk ik? Zodra ze weten dat niemand het over gaat nemen kunnen ze dit toch gelijk communiceren?
    En dan kan je denk ik nog best snel een andere opang vinden aangezien ze eigenlijk overal volgens mij nog wel plek hebben..?

    Maar je moet doen waar je jezelf goed bij voelt hoor :) ik heb makkelijk praten, ik zit niet in jou situatie ;)
     
  5. danielle

    danielle Actief lid

    17 aug 2010
    151
    14
    18
    NULL
    NULL
    Erg vervelend zeg voor jou en je dochter.
    Er zijn natuurlijk een aantal dingen die zouden kunnen veranderen dat het wel overgenomen kan worden door een andere organisatie.
    Zo zal er misschien een natuurlijk verloop zijn van leidsters, contracten die niet verlengd kunnen worden bijvoorbeeld. En word er misschien om de reden dat de organisatie nu failliet is een ontslagprocedure in werking gezet.
    Zo zijn er nog meer redenen te bedenken waarom die locatie wel overgenomen zou kunnen worden.
    Ik zou nog even afwachten. Als je dochter het zo naar haar zin heeft is dat ook erg belangrijk.
     
  6. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Nou, ik ben in de loop van de dag weer iets wijzer geworden.
    Deze locatie schijnt het financieel wel goed te hebben gedaan, maar sommige andere locaties hebben het niet bol kunnnen werken.
    Het kan zijn dat alleen goed lopende locaties overgenomen gaan worden, dus dat geeft ons dan wel weer een beetje hoop.
    We hebben net een mail van de currator gehad dat ze de maand februari gewoon open blijven en medio februari meer weten over overname etc.
    Daarnaast heb ik vanmiddag geinformeerd bij een andere opvang hier in de wijk en zij hebben geen wachtlijst.
    Dus zodra ik meer weet stuur ik gelijk de inschrijving weg, alles staat ingevuld en wel klaar om als het nodig is te versturen.
    Dus we gaan inderdaad dan nog maar even wachten.
    Spannend hoor.
     
  7. kris8

    kris8 VIP lid

    17 aug 2009
    8.032
    0
    36
    hey... heb je het over flekx ? Wij zitten nl in het zelfde schuitje.. Niet voor BSO maar wel voor kinderdagverblijf.
    Baal er ook van dat ze straks misschien het laatste jaar nog ergens anders heen moet terwijl ze het zo naar haar zin heeft. Maar goed ik wacht ook maar gewoon af alhoewel ik wel aan het rondkijken ben wat er verder nog zit. Heb helaas vanwege mijn werk flexibele opvang nodig en die zijn er niet veel...
     
  8. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Vervelend zeg! Ik weet dat Fleks failliet is in Capelle, en nu ook een ander particulier kdv in Capelle. Gaat dus echt niet goed!!
     
  9. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Ik hoorde trouwens ook dat Fleks tot eind februari opvang biedt en daarna sluiten..
     
  10. Kattekit

    Kattekit Bekend lid

    10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik zit heel ergens anders dan de plek die hier genoemd wordt...mijn onze KDV is ook failliet ... het geeft zeker wel wat onrustg, ik heb gehoord dat er overnamepartners zouden zijn, maar...wie zegt dat ze dan nog steeds het aantal flexibele plekken handhaven etc...

    Maar ik kan nu in allereil wel gaan overstappen, maar dat brengt me ook vrij weinig door die flexibele opvang. Er zijn al een aantal mensen ons voorgegaan waardoor die plekken bij andere KDV's vol zitten...daarbij...ik wil helemaaaal niet weg. Mijn kleine meid is daar zo tevreden en de medewerkers zijn echt super...

    Naja hier duimen we dus maar dat ze een doorstart maken
     
  11. Nicky Lohs

    Nicky Lohs Actief lid

    20 mei 2012
    470
    0
    0
    Letten jullie wel op dat je niet straks kinbderopvangtoeslag terug moet betalen? Als je die laat uitbetalen aan het kinderdagverblijf en ze zijn failliet, gaat de belastingdienst die aan jullie terugvragen. Dus of even stopzetten, of naar jezelf laten overmaken en apart zetten. Aan een failliet bedrijf moet je sowieso niks betalen.
     
  12. kris8

    kris8 VIP lid

    17 aug 2009
    8.032
    0
    36
    @ Nicky; jawel we moeten aan de curator betalen en er wordt gegarandeerd dat het voorlopig doorgezet wordt en dus ook declarabel bij de belasting. dat gaat gewoon door alleen je moet het i.d. wel even naar jezelf laten overmaken ipv naar het kdv zelf
    ( dit staat althans in de mail die we vandaag van de curator gehad hebben )
     

Deel Deze Pagina