opvangtoeslag nieuwe stijl

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Zena, 21 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ik probeer te berekenen hoeveel we straks aan de kinderopvang kwijt zijn en hoeveel we terug krijgen. Via toeslagen.nl is dit vrij simpel te berekenen.
    Nu mijn vraag: Is dit volgens de "nieuwe"regels, of nog volgens de oude, begreepdat er voor kinderen die naar een gastgezin gaat behoorlijk wat gekort gaat worden namelijk...
    Iemand die me wijzer kan maken voor ik mezelf "rijk"reken?
     
  2. Rosao

    Rosao VIP lid

    3 nov 2007
    12.826
    1.298
    113
    Volgens mij kun je zien of je voor 2008 of 2009 aan het rekenen bent. Aan het begin wordt die vraag gesteld, je kunt nu alleen nog voor 2008 een berekening maken. Dat zijn dus de oude regels.
     
  3. Fleur76

    Fleur76 Actief lid

    15 apr 2007
    167
    0
    0
    secretaresse
    Zuid Holland
  4. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Bedankt dames, t is me helemaal duidelijk nu.
    Fleur, met die site die jij gaf kom ik uit op maar 11 euro verschil, valt niet tegen dus!
     
  5. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Die website kan gewoon niet kloppen. Als ik via toeslagen.nl ons bedrag voor 2008 uitreken kom ik uit op een eigen bijdrage van ruim 250 euro. Op die website moeten wij over 2008 per maand 130 euro betalen.

    Verder zouden wij bijna 40 euro per maand extra moeten betalen straks :rolleyes:

    Hou er overigens wel rekening mee dat de kosten van jouw kinderopvang per uur straks ook omhoog zullen gaan.
     
  6. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Verder zou ik nog niet te veel rechten aan die website ontlenen... Er is voor zover ik weet nog helemaal niets vastgesteld.
     
  7. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Waarom zou het niet kloppen? Het is gewoon de site van het ministerie, denk dat die toch geen onzin op hun site zetten en idd, afhankelijk van ke inkomen gaat de eigen bijdrage tussen 10% en 50% omhoog, wij gaan ook 30% meer betalen.
     
  8. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ja of de website van de belastingdienst klopt niet, of die van het ministerie klopt niet. Dan ga ik toch liever uit van die van de belastingdienst aangezien die moeten uitkeren.

    Volgens mij snap je mijn punt niet. OVER 2008 betaal ik volgens de belastingdienst per maand ruim 250 euro aan eigen bijdrage en volgens het ministerie maar 130 euro. Dat is een verschil van 120 euro! Dat is dus niet de stijging van 2009, maar alleen over 2008. Hoe kan dat nou? Waarom krijg ik van de belastingdienst veel minder terug dan het ministerie beweert?

    Hebben meer mensen dit als ze hun gegevens in beide sites invullen? Dit verschil?
     
  9. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee, ik heb geen verschil in de site van het ministerie en wat ik daadwerkelijk krijg.
     
  10. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Hm wat raar? Ik snap hier echt helemaal niets van... Het maakt namelijk nogal uit :(
     
  11. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Oh my... ik weet het al! Omdat ik studeer en dus geen werkgever heb om 1/3 deel te betalen, betalen wij ruim 100 euro per maand extra voor de kinderopvang! En dit verschil valt weg als ik al maar 1 euro per jaar zou bijverdienen! Dat kan toch niet?!
     
  12. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Oh nu snap ik ook waarom iedereen steeds zegt dat we zoveel moeten betalen voor kinderopvang ;)
     
  13. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat wordt een baantje zoeken.
     
  14. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Oeh, ik schrok al Merle, dacht weer een rekenfout (had nl de eerste keer per ongeluk uren per week ipv maand gelezen en dat scheelde bijna 250 euries).
    Wat raar trouwens, dat het je zoveel scheelt doordat je studeert, dan zou je eigenlijk juist méér toeslag moeten krijgen, lijkt me. De gemiddelde student heeft t niet zo breed...
    Anyway, ik ben blij dat t meeviel, het gaat voor ons niet zoveel schelen gelukkig!
     
  15. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Maar volgens mij is het nog steeds niet definitief hoor... De dame van de belastingdienst vandaag zei ook meerdere malen tegen mij dat ik nog nergens vanuit moest gaan omdat zij ook niet wist hoe de regeling van 2009 precies in werking treedt... En dat ik dus echt nog even moest afwachten totdat de definitieve berekening op www.toeslagen.nl zou komen.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    @merleQ: als je studeert heb je toch ook recht op een gedeelte teruggave van de belasting? Dan niet via je werkgever, maar via de gemeente. Weet niet of je dit al uitgezocht had? Toen mijn vriend nog studeerde betaalden wij minder dan we nu betalen voor de kinderopvang.
     
  17. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Ik heb de gemeente van Amsterdam al een paar keer gebeld en nu ook gemaild met een uitgebreide uitleg van mijn verhaal, maar ik krijg iedere keer antwoorden op een geheel andere vraag! Ze doen echt alsof ze achterlijk zijn en niet weten waar ik het over heb :( Zwaar frustrerend! Maar ik hoop daar inderdaad binnenkort wat duidelijkheid over te krijgen...
     
  18. Zena

    Zena Fanatiek lid

    9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Pfff... belachelijk zeg, alsof ze het zélf moeten betalen.
     
  19. babel

    babel Actief lid

    25 aug 2006
    110
    0
    0
    Ik studeer ook nog en mijn man werkt. Ik krijg wel een deel terug van de gemeente. Volgens mij 1/6. Wat je moet doen is niet naar de gemeente bellen maar naar het DWI en dan daar een afspraak maken en zeggen dat het om de kinderopvang gaat. BTW ik woon ook in amsterdam.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
     
  20. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Oh dank je!! Dat biedt hoop! :D Ik had inderdaad al uiteindelijk via een mailtje de contactgegevens van het DWI doorgekregen (hehe, eindelijk snapten ze me) dus daar ga ik binnenkort even naar bellen!

    Maar ik ben blij dat je in Amsterdam woont en wel gewoon een vergoeding krijgt van de gemeente :) Pff!
     

Deel Deze Pagina