Opvouwbare bolderkar

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mythique, 8 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Mijn oudste zoon wordt in september 4 en mijn jongste is net 2 geworden. Met dagjes uit nemen wij een buggy mee voor de jongste maar meestal kruipt de oudste er op een gegeven moment in. Afgelopen weekend in de dierentuin heeft mijn man ook weer de halve dag met de jongste op zijn schouders gelopen en heb ik de oudste in de buggy geduwd.

    Ik dacht dus aan een opvouwbare bolderkar. Eventueel ook om mee te nemen op vakantie in plaats van een buggy. Dan kunnen ze daar beiden in zitten. Wat zijn jullie ervaringen daarmee? Kun je zo'n ding gewoon inchecken of bedenk ik nu iets heel raars? En is het erg zwaar om twee mannetjes in zo'n kar te trekken of is dat goed te doen? Eventueel andere creatieve oplossingen zijn uiteraard ook welkom!
     
  2. 1Hanneke

    1Hanneke Fanatiek lid

    4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Wij hebben pas een bolderwagen gekocht, erg blij mee! Kids zijn 4,5 en 2,5 en we hopen op een derde, dus als het goed is kunnen we hem nog een tijdje gebruiken. Bij uitstapjes was het vaak ruzie wie er in de buggy mocht. Oudste kan prima een groot stuk lopen, maar kan er erg om zeuren als jongste in de buggy zit dat hij ook niet wil lopen... En met vakanties leek ons ideaal. Zwemspullen erin of boodschappen of koelbox. Maar wij gaan naar center parcs, niet met het vliegtuig, geen idee hoe dat gaat.
    We hebben een active outdoor bolderwagen, was wel 180 euro... Maar hij is robuust en rijdt prettig, ik denk een heel stuk soepeler dan de wagens van 50 euro met plastic wieltjes... Deze heeft behalve een trekstang ook een duwstang, ideaal! Duwen is eigenlijk lichter dan trekken. En de oudste vind het geweldig om de wagen te trekken als hij er niet in zit, dus dan kan ik aan de achterkant goed bijsturen. En er zitten remmen op, wat de goedkopere wagens niet hebben, en een dak, en vakjes voor spullen.
    Bij gelegenheden dat een wagen niet handig is, bv drukke rommelmarkt of hele smalle bospaadjes, gaat de jongste in de draagzak op de rug als ze niet wil lopen.
     
  3. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    @1Hanneke bedankt voor je reactie! Die duwstang! Helemaal niet over nagedacht maar dat ziet er inderdaad wel praktisch uit...
     

Deel Deze Pagina