Opzien tegen (corona)herfst/winter

Discussie in 'Corona forum' gestart door Kache, 11 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Hebben jullie dat ook?
    Ik zie zo op tegen de komende maanden met corona-regels. Ik snap dat ze er zijn en ik hou me er ook netjes aan, maar wat geeft het een onrust zeg...

    Mijn werk (geef les op universiteit) is corona-proof, wat betekent dat ik afwisselend thuis en onsite (met maatregelen) aan het werk ben, allerlei extra handelingen moet verrichten en ook op niet-werkdagen dingen voor mijn werk moet doen. Het is erg druk en alles is nieuw/anders. Iedere ochtend is het maar weer afwachten of er stel op sprong iets moet worden overgenomen of verschoven omdat iemand verkouden is of een ziek kind heeft.

    En dan 3 kinderen. Vorige week in corona-teststraat geweest met kind nr 1, die al 2 dagen thuis zat, en daarna nog 2 dagen op uitslag moeten wachten. Allerlei plannen moeten omgooien en vooral ook afzeggen. En nu is kind nr 2 ziek, waarschijnlijk hetzelfde virus als kind 1, maar ja? Je weet het niet zeker en hij is ook zieker dan zus was, dus... daar gaan we weer. Wij weer allemaal thuis blijven, alles afzeggen, nieuwe coronatest afspraak maken, die natuurlijk weer op zich laat wachten (en de uitslag dus nog langer).

    En dan moet het echte verkoudheid/griep seizoen nog beginnen... Ik heb er zo geen zin in!
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.071
    113
    Nabij Utrecht
    Heeft je kind nu ook koorts??
     
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Ja. Koorts, verkouden, keelpijn, hoofdpijn, hoesten en hij piept een beetje. Dus tja.
     
  4. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Ja ik herken dit helemaal. Ik word al heel sjacherijnig bij het idee. Ik begon zelf maandag en hoest nog steeds. Maar ik ben wel getest (negatief) en geen koorts dus dat scheelt. Kinderen lijken vooralsnog gezond. Hopelijk blijft dat zo. Gelukkig komen er wat warme dagen aan!
     
  5. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    herkenbaar en ja ik zie er ook vreselijk tegen op. We hebben 4 kinderen: een baby, peuter en 2 basisschool kinderen. Ze steken elkaar aan met virusjes. We hebben ook al geregeld de tandarts of andere afspraken moeten afzeggen vanwege verkoudheid klachten. Dus ja, ik zie er zeker tegen op.
     
    SAARC en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja enorm. Ik ben bang dat ik maar weinig kan werken en dat vooral de jongste weinig naar school kan.
     
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.058
    113
    Vrouw
    Ik heb er nu al flink de balen van, gisteren gebeld, kan pas maandag terecht. Aan de telefoon wist ze ook te vertellen dat de uitslag waarschijnlijk langer dan 48u op zich zou laten wachten. Dan ben ik straks een week verder eer ik weer kan werken! :eek::mad:

    Ik hoor nu al een hoop geluiden van mensen die het te lang vinden duren eer ze terecht kunnen en dus maar niet laten testen. Het is niet de bedoeling maar ik begrijp ze dondersgoed.
     
    SAARC vindt dit leuk.
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.608
    15.071
    113
    Nabij Utrecht
    Wat vervelend dan zeg :(
    Dan zit je idd met zijn allen thuis.

    Ik vraag me ook af wat er gaat gebeuren nu het verkoudheidseizoen er weer aankomt.
    Ze kunnen de druk nu niet aan, laat staan als de echte verkoudheidsgolf gaat komen.
     
    SAARC, Vero0504 en Willemijntje19 vinden dit leuk.
  9. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Yep. Heb sowieso elk jaar moeite met het de herfst en winter. Vanaf december zo'n beetje krijg ik last van een winterdepressie. Elk jaar zijn we om de beurt ziek. Keelpijn, hoesten, snotteren en dan voor de verandering om de beurt een keer buikgriep en dan beginnen we weer van voren af aan. Afgelopen kerst lagen we allemaal plat met buikgriep.

    En dan nu corona er nog bij. Ik vind het vooral vervelend voor de kinderen en hun school. Ik vind dat daar snel iets aan gedaan moet worden.
     
  10. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.321
    1.053
    113
    Jup hier zie ik er ook tegenop... zit in de proeftijd van mijn nieuwe baan en werk op locatie. Dochter is neusverkouden en kucht een beetje dus die kan maandag wss niet naar kdv. Als zoon die in groep 3 zit, het volgende week krijgt, zit hij ook thuis en daarna zullen wij wel volgen. En dat voor een simpele verkoudheid die vrijwel alle peuters op haar groep hebben.
    En dan moet griep, rs, pseudokroep en de tig andere kinderziektes komend winter nog volgen. Ik denk dat ik me beter af kan vragen wanneer ik wel kan werken of wanneer we wel buitenshuis mogen komen.
     
    SAARC en Vero0504 vinden dit leuk.
  11. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Ja snap ik ook! Ik kom maandag inplannen voor maandagmiddag en had dinsdag om 15 de uitslag. Dat was prima. Maar dit is geen doen.
     
  12. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    jij werkt toch in de zorg? Of heb ik dat verkeerd?

    Ik ben iedere ochtend zo blij als we weer zonder koorts en snottebellen op staan. Ik zie er enorm tegenop en ik denk erover tijdelijk minder uur te gaan werken om niet teveel stress te krijgen.
     
  13. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Nou ik heb er ook flink de balen van. Niet naar school mogen als ze verkouden zijn en het verkoudheidsseizoen moet nog echt beginnen. En dan moet één van de ouders vrij en met een beetje pech koorts en dan allemaal thuis blijven.
    Ik heb er nu één thuis en hopelijk knapt hij op in het weekend dan kan hij gewoon naar school maandag.
     
  14. Willemijntje19

    Willemijntje19 Fanatiek lid

    26 apr 2016
    2.356
    1.186
    113
    Vrouw
    precies dit! Hier ook vaak met z’n allen griep met de kerstdagen, normaal zie ik al tegen de herfst en winter op en nu nog veel erger.
     
  15. wwrr

    wwrr Fanatiek lid

    14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Wij zitten al twee weken thuis met om de beurt een snotneus etc. Ik verveel me kapot en baal echt enorm dat ik de deur niet even uit kan. Nog één kind echt niet verantwoord om naar buiten te kunnen en die andere kan ook niks want oppas is natuurlijk ook niet te regelen. En t enige dat ik kan denken is: de herfst is nog niet eens begonnen. Ik ben door de extra klusjes in huis heen en de tv komt echt m’n strot uit. Zo.
     
  16. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Kan je niet via je werk een sneltest laten doen?
    Heeft mijn collega ook gedaan. Na twee uur uitslag en kon dus blijven werken.
    Ik ben ook niet van plan me te laten testen mocht ik een beetje verkouden oid zijn mits het een sneltest is die mijn werkgever dan mag regelen en anders blijf ik wel thuis en regelen ze maar een thuiswerkplek. Als ik zie wat voor toeren we al hebben moeten uithalen om mijn man te laten testen en dan ook nog negatief dan bedank ik er wel voor.
     
  17. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier kwam de jongste gisteren ook met keelpijn uit bed en had op school ook wat buikpijn en hoofdpijn gehad maar heeft de dag volgemaakt. Ze heeft ook een paar keer moeten niezen in de klas vertelde ze maar de juf heeft er niks van gezegd. Vandaag nog een lichte snotneus en naar school gegaan. Ze is verder topfit dus daar gaan we niet voor thuis zitten, Hoesten ze veel dan is het een ander verhaal of zijn ze echt niet in orde maar dan was ze normaal ook thuis gebleven.
     
  18. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Ik volg je helemaal. Hier nog geen zieken of verkoudheden maar natuurlijk gaat dat gebeuren. Zie het maar allemaal geregeld te krijgen dan. Nu moet ik verplicht thuiswerken. Maar juist daar zie ik erg tegenop in de herfst en winterperiode.
     
  19. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Ik begin er ook tegen op te zien.
    De jongste begon 2 dagen geleden te snotteren incl doorkomende kiezen.
    De oudste kwam vandaag thuis met een loopneus en mag van de juf voorlopig niet naar school, terwijl hij zovaak een loopneus en moet niezen. Hij heeft ook last van hooikoorts, dus als ik de beslisboom volg mag hij naar school, maar van de juf mag het niet:rolleyes:
     
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.356
    113
    #20 NiekeKris, 11 sep 2020
    Laatst bewerkt: 11 sep 2020
    Belletje naar de directie dan? Zou in ieder geval een overleg willen.

    Ik heb me aan het begin van Corona ingesteld op ‘we zien per dag wel hoe het gaat’. Ik werk me op m’n werk wel drie slagen in de rondte om alles goed te laten lopen, dat is dus flink aanpoten, maar ik heb het geluk dat ik vaak thuis kan werken. Als de kinderen gaan snotteren, dan hoop ik daardoor dat ik alsnog gewoon mijn werk kan blijven doen. Ik geef ze wel al een paar weken preventief multivitamine en echinea force, hopelijk helpt dat.
     

Deel Deze Pagina