Opzien tegen werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door zonnetje1993, 19 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1993

    zonnetje1993 Actief lid

    14 jan 2014
    165
    73
    28
    Pff ik moet even klagen hoor.. momenteel “pas” 8 weken zwanger en ik zie er zo tegen op om te werken, elke keer weer. Ik werk in de zorg, best zwaar.. en er is momenteel zo weinig personeel en het personeel dat er is, is veelal onbekend.. Dat samen met de vermoeidheid en het beroerd voelen vind ik het best zwaar..
    sorry hoor, ik moest t even kwijt..
     
  2. Wij2018

    Wij2018 Actief lid

    21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik kan me wel voorstellen dat je er tegen op kunt zien en klagen mag! Ook al ben je "nog maar" 8 weken zwanger, het zijn juist de weken waarin je, je vaak het beroerdst kunt voelen.

    Houd je zelf in de gaten en stel je eigen grenzen.

    Zelf ben ik al vanaf 6 weken zwangerschap ziek thuis, ook al vind ik dat verschrikkelijk... het is niet anders.
     
  3. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik zag er ook tegenop, werk ook in de zorg. Weinig personeel, veel en vaak zwaar werk... en Ik was me toch misselijk... Ik heb gewoon geregeld bij de clienten moeten vragen of ik ff snel t toilet mocht gebruiken (om over te geven, niet voor een plasje). Gelukkig veel begrip gekregen. Bewaak je eigen grenzen, en wees gewoon duidelijk, ook naar flex werkers toe. En verder... Probeer te genieten van je zwangerschap. Gefeliciteerd! en @Wij2018 ook gefeliciteerd!
     
  4. Carmina26

    Carmina26 Actief lid

    3 jul 2014
    473
    382
    63
    Vrouw
    Laborante
    Puurs, België
    Ik snap je volledig! Ik werk in een labo.. Hier ook nog heel prille zwangerschap (4 weken) maar ben zo bang om nu tussen de schadelijke stoffen te gaan staan. Ik zie er ook echt tegenop.. Ben zelfs niet zeker of ik eigenlijk mag blijven werken voor mijn veiligheid nu.
    Ik moet sowieso nog wachten tot ik bloed kan laten prikken en dan zie ik wel. Voorlopig dus maar met een bang hartje richting werk :(
    Ik zou vooral naar je eigen lichaam luisteren! Jouw en je kindje zijn gezondheid gaan nu wel voor vind ik.
     
  5. linnie88

    linnie88 Actief lid

    6 aug 2013
    223
    10
    18
    Zeer herkenbaar. Bijna 10 weken zwanger. Maar na een laat/vroege dienst zondag op maandag, vannacht zoo slecht geslapen vanwege oververmoeidheid en hoofdpijn dat ik mij vandaag veel beroerder voel als normaal.

    Werk ook in de zorg. Contract 24 uur maar ben vaak 5 dgn pw ingepland a 35 a 40 uur. Rooster september is drama wegens groot verloop personeel. Zie er nu al tegen op. Zijn bijna geen flexers te krijgen zelfs.

    Mss dat ik mij ziek meld en boventallig ga. Vorig jaar miskraam gehad en daarna burn out. Wil dat niet nog een keer mee maken..

    En als je je ziekmeld krijgt je baas geld van het UWV om nieuw personeel aan te nemen.
    Dus goed je grenzen aan geven hoor!
     

Deel Deze Pagina