Opzoek naar een schoonmaakster

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinkblossom, 12 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Doordat we allebei fulltime werken en drie kleintjes hebben rondlopen willen we echt wat meer dingen makkelijker gaan maken.

    De boodschappen worden al bezorgd, maar nu willen we graag een schoonmaakster voor thuis.
    Ik heb een oproepje geplaatst op Facebook en veel reacties gekregen, maar hoe kies je iemand uit?
    En hebben jullie een bepaald schema? Ik wil natuurlijk wel dat er goed wordt schoongemaakt en niet alleen de stofzuiger en dweil en doorheen gaan.

    Iemand tips en schema’s?:)
     
  2. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Ik vroeg sowieso naar referenties en belde er 2 na. En sowieso moest de klik er zijn. En heb gevraagd wat haar definitie was van schoonmaken. Vaak vertellen ze dan zelf hoe zij schoonmaken. Nu al 3 jaar erg blij met onze hulp
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  3. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.737
    734
    113
    Wij hebben onze schoonmaakster via via leren kennen. Zo weet je al iets van die persoon.

    Bij ons komt ze om de week en doet de badkamer, wc’s en keuken goed. Stofzuigt en stoft alles en dwijlt. De rest doen we zelf (en tussendoor natuurlijk even snel eea).
     
  4. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.413
    783
    113
    Wij gaat het binnenkort weer proberen. Ik vind het super moeilijk om iemand te vinden en vaak zijn de meeste welbespraakte mensen niet direct de beste schoonmaakster, dus iemand screenen is lastig.

    Onze vorige schoonmaakster maakte niet goed schoon, ging na een uur al weer inplaats van 3 en deed het naast haar normale baan alleen voor het geld. Na een half jaar ging ze zelf weg.

    Daarna via via iemand op gesprek gehad die langskwam en meteen zei dat ze eigenlijk geen zwaar werk mocht doen dat ze nog bij de fysio liep en dat ze haar eigen nagelstudio wilde dus dat dit tijdelijk was. Ik had niet echt een alternatief dus ik wilde haar een kans geven maar nog voor de eerste afspraak belde ze af.

    Volgende week komt er weer iemand hier. Lijkt me prima, ze doet dit ook in loondienst parttime en ze leek me verder prima maar je weet het gewoon niet van te voren.
     
  5. p1982

    p1982 Niet meer actief

    Hier via via iemand gevonden

    Komt 1x per2 weken op de woensdag voor 2,5 uur.

    Doet het volgende;
    -wc beneden
    - keuken kastjes buitenkant en aanrecht en achterwand
    - beneden stoffen, stofzuigen en dweilen
    - trap naar boven stofzuigen en zijkanten met doek
    - badkamer uitgebreid
    - boven alles stoffen, stofzuigen en dweilen
    - trap naar zolder stofzuigen en zijkanten met doen
    - voorzolder en werkkamer stoffen, stofzuigen en dweilen

    Dit iedere keer en soms neemt ze wat extra dingen mee
    - plinten beneden
    - plafonds hoekjes etc spinnenwebben weghalen
    - boven ook spinnenwebben
    - deuren afnemen
    - kasten buitenkant afnemen
     
  6. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113
    Ik heb via via mijn schoonmaakster gevonden. Heb haar uitgenodigd voor een gesprek en heb haar toen "aangenomen". Ik wist dat zij bij een aantal mensen deed poetsen die heel kritisch zijn dus op basis daarvan ging ik er vanuit dat het wel goed zou zitten.

    Ze poetst inmiddels ruim 3 jaar bij ons. Heb na 1x de sleutel gegeven (zij poeyst als wij er niet zijn). Ik heb niet met haar afgesproken wat ze moet poetsen. Doet ze op eigen inzicht. Ik weet dat ze altijd alles zuigt en dweilt, stof vegen, badkamer en wc's. Maar ze doet ook de ramen enz. Ze gaat er vanuit dat wij niks doen. Bevalt mij prima :D. Ze komt overigens iedere week
     
  7. p1982

    p1982 Niet meer actief

    Hoeveel uur per week komt ze

    Hier ook de sleutel gekomen

    Vind het ook wel uitmaken hoe groot je huis is hoelang ze moet komen

     
  8. Moluks78

    Moluks78 Niet meer actief

    Ik heb mijn hulp via een moeder van school gevonden, het is haar zus.
    Ze komt elke vrijdag voor 3 uur. In ben dan gewoon thuis en zij werkt boven.
    Ze doet de badkamers, stoft, zuigt en dweil alles. Eens in de zoveel tijd doet ze ook deuren en ramen.
    Ik ben tevreden.
     
  9. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.947
    1.305
    113

    Bij mij komt ze 3 uur elke week. We hebben een 2 onder 1 kap.
     
  10. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Bedankt voor de reacties!

    We hebben inmiddels iemand gevonden die het zou willen doen, alleen ze is wat vaag over haar uurtarief.
    Ze vraagt €15,- per uur incl btw en loonbelasting.. we hebben het vermoeden dat het niet helemaal klopt, wat denken jullie? Iemand ervaring?
     
  11. lauraa

    lauraa Actief lid

    17 nov 2010
    230
    17
    18

    Krijgt ze een contract bij je? En ga je loonheffing etc betalen?

    Zo nee, dan is het “gewoon” €15,- per uur.
     
  12. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.068
    471
    83
    Op dit moment hebben wij geen schoonmaakster maar voorheen wel.
    Wij hadden een uitgeprint schema met alle schoonmaaktaken die ze af deed vinken wat ze die dag gedaan had.
     
  13. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Nee ze krijgt geen contract, ze komt gewoon een paar uurtjes per week poetsen
     
  14. lauraa

    lauraa Actief lid

    17 nov 2010
    230
    17
    18
    Opzich lijkt mij €15 per uur geen verkeerd loon. Dat betalen wij onze hulp ook.
    Alleen haar opmerking dat dat incl btw en loonbelasting is, is een beetje gek en niet relevant.
     
  15. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.737
    734
    113
    Als ze een eigen bedrijf heeft en bijvoorbeeld zelf haar schoonmaakspullen mee neemt kan dat een reden zijn dat ze btw noemt.
    De loonbelasting, eigenlijk inkomstenbelasting, is niet raar. Ze moet het geld wat ze verdiend opgeven als inkomen waar ze dus ook inkomstenbelasting over betaald. Ik weet dat bijna niemand het doet, maar het hoort wel zo. (Ik heb dit ook tegen onze hulp gezegd.)
     

Deel Deze Pagina