Oke, ik ben echt totaal inspiratieloos. Vandaag hebben we te horen gekregen dat we weer een jongetje krijgen Ik had al een hele rij meisjesnamen in mijn hoofd, maar geen enkele jongensnaam. Onze zoon heet Tobe. Ik zoek dus iets in die richting; een originele naam. Voor het idee hier een rijtje van andere dergelijke namen (niet perse origineel, maar wel van het soort dat we zoeken): Hidde Tije Eden Evan Wie heeft ideeën?
Timme Brent Tibor (hmm, ook niet super met Tobe) Imre Nolan Ries Jens Jur(re) Julan Senne Lenn Jente Finn Senn Krijn Pff, even een leeg hoofd.. Later misschien nog meer
Leuk he? We hadden o.a. deze voor onze eerste als dat een jongetje zou zijn. Maar het werd een meisje, hebben we Lune genoemd. En nu vinden we Julan en Lune teveel -u- dus doen we het niet maar ik blijf hem leuk vinden
Ik kan het niet laten, nog maar een paar suggesties. Nu wat minder 'gewoontjes'. Judah Jorai Arvid Joas Jaïr Jefta Jafeth Micha Rowin
Tobe en Jano/ Yano (vind ik erg mooi!) Tobe en Boaz Tobe en Mica Tobe en Ravi Tobe en Leon Tobe en Jari/ Yari Tobe en Kian Tobe en Milo
niet zo veel insiratie, heb meer ervaring met meisjesnamen, maar wilde wel even zeggen dat Eden bijna overal gezien word als meisjesnaam. Aiden is de jongensvariant.
Is Yigal misschien een optie? Vraagje: hoe wordt de naam Tobe eigenlijk uitgesproken? Gewoon zoals het er staat?
Ja gewoon zoals het er staat (Toobeh zeg maar). Ik vind Yigal trouwens te buitenlands klinken Ik hou meer van Friese namen. Iedereen bedankt voor de reacties!
Idd, als het gewoon zo uitgesproken wordt, is Yigal inderdaad niet leuk erbij. Kjell Jitze Duco Is dat meer wat je zoekt?