Orthiflor van Orthica

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hartediefje, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hartediefje

    Hartediefje Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik heb deze week van de dietiste Orthiflor van Orthica voorgeschreven gekregen, omdat ik navroeg of er een middeltje was tegen bacterien in de darmen (ik hoorde iemand zeggen dat haar dochtertje toendertijd iets kreeg om de darmen beter te laten werken en dat werkte heel goed).

    Mijn kleine mannetje is nu negen maanden en al vanaf het begin heeft hij vreselijk last van zijn voeding. Hij zit op kma voeding en de bijvoeding ging echt voor geen meter. Nachten heeft hij gekrijst van de darmkrampen. Nu in overleg met de dietiste gerichter gaan opbouwen. Maar van bijv. een halve eetlepel verse worteltjes heeft hij al kramp..

    Heeft iemand ervaring met dit middel? Ik heb hem vanochtend voor het eerst gegeven. Hoe lang duurde het voor jullie verbetering zagen en ging daardoor de bijvoeding ook beter?
     
  2. oleander1986

    oleander1986 Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Bij baby's heb ik er geen ervaring mee, maar zelf heb ik het een tijd genomen. Ik had er veel baat bij. Het brengt de maag en darmen echt tot rust, ik kreeg een hele regelmatige stoelgang van goede substantie (sorry voor details).
    En heb wel vaker positieve verhalen gehoord over het gebruik ervan bij baby's. Ik denk dat je eigenlijk vrij snel resultaat zou moeten zien, zeg een paar dagen...
    Sterkte!
     
  3. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik lees even mee, want ik heb het advies gekregen van de osteopaat om dit ook aan te schaffen!!!
     
  4. Miireii

    Miireii Fanatiek lid

    12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik kreeg het advies van een osteopaat om orthiflor te gebruiken bij mijn zoontje van toen 4 maanden. Hij had extreme darmkrampen. Kinderarts kon niets vinden en wij moesten het maar uit zingen terwijl hij ruim 10 uur per dag huilde.

    Toen we orthiflor zijn gaan gebruiken was het de volgende dag al beter, na 3 dagen huilde hij al de helft minder en na 1 week was hij een compleet ander kind!

    Ik zou het werkelijk iedereen aanraden als de kids laat van krampjes hebben en het gewone sspul niet helpt. Het schijnt zelfs zo te zijn dat als de moeder het aan het eind van de zwangerschap gebruikt, de baby nauwelijks of gen krampjes heeft!

    Succes!
     
  5. Sweetlakecity

    Sweetlakecity Niet meer actief

    klopt ik heb het ook zelf genomen en een kind met bijna geen krampjes gehad.
     
  6. Hartediefje

    Hartediefje Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.717
    0
    0
    Zeeland
    Ik gebruik het nu een week en ik moet zeggen dat ik het vermoeden heb, dat zijn ontlasting beter gaat hierdoor!!! Hij heeft zeg maar elke dag wel een poepbroek en minder last van nieuwe dingen die ik aanbied.
    Nu las ik dat je het het beste s avonds kan geven, maar heb het elke keer nog 's ochtends gedaan (omdat ik een beetje huiverig was met nieuwe dingen voor de nacht). Maar ik ga het vandaag dus eens 's avonds proberen. Waarschijnlijk omdat de darmen dan in rust komen, dat het mss beter kan uitwerken.

    Het valt me wel op, dat hij minder spuugt. Ik had het idee dat het mss hierdoor ook wel zou kunnen zijn. En toen ik Oleander haar berichtje zag, was ik gelijk blij.

    Het is zo zielig om je kindje alsmaar zo last te zien hebben..... dus ik hoop echt dat dit hem kan helpen.
     
  7. Samy84

    Samy84 Bekend lid

    29 mei 2011
    789
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel het orthica gebeuren is echt een aanrader! Zowel de vitamines als de pro biotica's geen commercieel gedoe maar het is echt zo.

    Succes!
     
  8. Nen87

    Nen87 VIP lid

    17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ons zoontje heeft ook orthiflor Start gebruikt, omdat hij na een fikse ab-kuur zijn ontlasting niet meer regelmatig kreeg. Al snel kwam de regelmaat weer terug. Na een potje zijn we ermee gestopt en het is allemaal weer goed in regelmaat gebleven, dus echt super spul!
     
  9. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik gebruik het nu een week voor mijn dochter, krampjes bijna niet meer! Alleen drinkt ze niet altijd haar fles leeg waardoor ze soms niet alles binnen krijgt. Je hebt nog een soortgelijk middel ABC Dophilus maar dat kon ik alleen online krijgen vandaar Ortiflor genomen. Ik gebruik zelf al jaren Acidophilus capsules van de tuinen. Als je borstvoeding geeft dan geef je ook de goede bacterien mee als je dat slikt. Helaas ging de bv bij mij niet.
     
  10. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb trouwens ortiflor junior dat was mij geadviseerd en mag ook voor baby's wat is start dan precies?
     
  11. Megan82

    Megan82 Actief lid

    30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf al meerdere keren orthiflor gebruikt (na AB/slechte opnamen vitamines enz) en mijn dochter krijgt het nu standaard. Ze heeft meerdere AB kuren gehad en de reformwinkel hier zegt ook dat het je darmen helemaal overhoop haalt AB of andere medicatie.

    Het zorgt dus voor een betere opname van voedingstoffen, maar wij blijven het nu geven omdat ze het ook aanraden als je kindje naar een KDV gaat en dus veel ziektes/virusjes oploopt bouw je met orthiflor ook een betere weerstand op. Onze dochter heeft anders direct weer oorontstekingen/longproblemen enz en dat wordt nu een heel stuk tegengehouden.

    Daarnaast is mijn dochter ook best gevoelig met eten, maar ik kan haar nu van alles geven en ze reageert overal goed op. Ik ben met Start begonnen, nu krijgt ze de Junior omdat ze echt vaste voeding krijgt. (dat is dus het enige verschil)

    het kost even wat, maar ik kan het je zeker aanraden!! Ik gebruik ook de vitamines van orthica, gaat perfect. Succes met je kindje!
     
  12. Huismus

    Huismus Fanatiek lid

    5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hier ook Orthiflor Start van Orthica gebruikt tegen darmkrampjes, vanaf dag 1 geen last meer gehad, echt top spul! Ik raad het ook altijd iedereen aan om het te gebruiken, het werkt echt heel goed.
     
  13. ccwomen

    ccwomen Fanatiek lid

    11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Waar kan ik dit allemaal halen?
    Gewoon bij een drogist ofzo?
     

Deel Deze Pagina