Ouch toch nog bekkenpijn - herkenbaar?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door MadeInUSA, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.574
    113
    In de zwangerschap van mijn tweede had ik duidelijk eerder en meer bekkenpijn dan bij de oudste, maar met mezelf ontzien was het goed te doen en ik ben tot het einde gewoon actief geweest. Ik heb niet veel gesport in de zwangerschap maar wel tot 34 weken 5 dagen per week ruim 3 kwartier gefietst.

    Na de bevalling ging het al vrij snel goed met mijn bekken, ik stond te trappelen om na de kraamweek weer de deur uit te kunnen en wandel flink wat af met de buggy en de draagdoek. Bij moe zijn heb ik soms nog een gek loopje.

    Vandaag, zoontje is 11 weken, ging ik voor t eerst weer hardlopen - en ineens heb ik toch weer pijn aan mijn symfyse en een gek gevoel in mijn bekken!

    Wie herkent deze late bekkenklachten terwijl het eigenlijk allemaal wel weer goed leek? Wat heb je gedaan? Doorgesport of aanpassingen gedaan/rust genomen? Wat zouden jullie adviseren?
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.203
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb bij de fysio gelopen voor bekkenklachten na m'n bevalling en die vertelde me dat ik heeeel langzaam moet opbouwen met hardlopen en echt even een stapje terug moet doen als ik pijn krijg.
    11weken is wel heel vroeg hoor om weer te beginnen na bekkenklachten, ook voor je bekkenbodem. Ik mocht van mijn fysio pas na 6 maanden weer beginnen, omdat alles toen pas weer stevig genoeg was bij mij.

    Ik had net als jij tijdens m'n zwangerschap al wel last maar ik kon het goed de baas door tijdig rust te nemen.
     
  3. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hier nergens ast van tot ik ga hardlopen, dan voelt het alsof ik weer zwanger ben :( Helaas, zelfs paar minuutjes levert hele erge pijn op.
    Ik heb het hardlopen nu maar op de lange baan geschoven en doe nu zwemmen en naar de sportschool.
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.136
    1.058
    113
    Het duurt best een tijdje hoor, voor je bekken weer 'normaal' is. De meeste vrouwen met bekkenklachten zijn binnen 6 mnd na bevalling weer klachtenvrij.
    Bij mijn oudste heb ik, na aanvankelijk een 7-8-tal weken zonder klachten, opnieuw bekkenpijn gekregen, doordat baby zwaarder werd (en dus ook tillen e.d.) en ik actiever. Fysio gehad en met trainen van spieren (vooral buik, rug en billen) weer redelijk snel klachtenvrij.

    Nu na de 3e bevalling heb ik na 6 mnd een flinke opleving van bekkenpijn gehad, omdat ik box/bedje naar beneden zette en hierdoor dus een stuk dieper moest tillen/reiken. Ik heb hiervoor tussen 10-14 mnd (ja, een jaar na bevalling dus! Ik kon niet meer lopen en slapen van pijn, het was ernstig overbelast) bekkenfysio gehad met goed gevolg. Als ik nu langere tijd veel belast, komt het weer terug. Waarschijnlijk zal het nu nooit meer helemaal overgaan, maar ik kan er prima mee vooruit.

    Advies: (bekken)fysio zoeken die je kan begeleiden om vooral op een verantwoorde manier je spieren/activiteiten op te bouwen!
     
  5. annelie566

    annelie566 Niet meer actief

    Ik heb er nu nog steeds last van als ik veel doe op een dag. Laatst met de verhuizing en het klussen daarbij ging ik bijna door de grond van de pijn. Ik ben 6 maanden geleden bevallen.
     
  6. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Mijn zoontje wordt over een paar dagen 8 maanden en ik heb nog steeds wat last in mijn lies als ik zit. Maar verder valt het mee, dus ik klaag niet. :)
     
  7. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.574
    113
    Ok toch nog maar even voorzichtig doen dus... Thanks dames! Het was de volgende dag trouwens alweer verdwenen (alleen nog spierpijn :D)
     
  8. Teske1987

    Teske1987 Fanatiek lid

    7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Helaas mijn verhaal iets minder positief. Ik was dan ook niet na de bevalling gelijk pijn vrij. Bij lange na niet. En kon vanaf 30 weken bijna niets meer.
    Een jaar lang intensief bij de fysio gelopen en nu onder begeleiding van de fysio stapje voor stapje aan het sporten. Hardlopen is echt nig ver van mijn bed show.
    11 weken is echt wel heel vroeg om weer te gaan hardlopen. Net als iedereen al zegt. Geef het de tijd. Hardlopen is heel belastend voor je bekken. 6 masnden minimaal en na 9 masnden volledig herstelt.
     

Deel Deze Pagina