oude melkvlekken verwijderen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Poohbeer2, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik ben alle babykleertjes aan het wassen. Heb alles bewaard van mijn dochter, 4 jaar geleden. Maar nu zie ik dat door het lange liggen er toch gelige vlekken van melk? weer naar boven zijn gekomen. Die zaten er volgens mij niet in toen ik de kleding op borg.

    Hoe krijg ik deze gele vlekken weer uit de kleertjes? Zo zonde want de pakjes zijn verder nog hartstikke goed en mooi!

    Heeft iemand DE tip, voordat ik met allerlei vlekverwijderaars aan de gang ga?
     
  2. Tamireya

    Tamireya Actief lid

    25 mei 2012
    492
    0
    0
    Bij mij lagen de kleertjes ook al een tijdje en heb dezelfde vlekken gehad terwijl ik ook dacht dat ik ze zo niet weggedaan had ;)

    Heb het probeert met galzeep en nagelborsteltje (wel heeeeel voorzichtig hiermee doen of misschien met een spons proberen) even ingeweekt laten en direct in de wasmachine.

    Vlekken zijn helemaal verdwenen :D


    Als dat niet lukt kan je ook nog proberen vloeibaar wasmiddel er op te doen, dit in laten weken en dan in de wasmachine.
     
  3. Danoek

    Danoek Bekend lid

    30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Helaas is het mij niet gelukt om ze eruit te krijgen. Doordat het op witte kleertjes zat bleef je uiteindelijk na een paar keer wassen nog een beetje een gele vlek zien. Heb ze ook laten inweken met vloeibaar wasmiddel en heb vanish gebruikt
     
  4. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Ik ben echt weg van de Oxi poeder van AH.
    Even alles in een emmertje doen met 2/3 schepjes erbij en lekker laten staan.
    Daarna met een goed wit wasmiddel wassen in de wasmachine en moet je is kijken hoe mooi het is. ;)
    In ieder geval het proberen waard, 9 van de 10 keer doet het zijn werk hier.

    In hele erge gevallen kan je ook altijd een wattestaafje met wat bleek erop proberen als het toch niet meer te redden is.
    Daarmee aai je dan zachtjes over de vlekjes tot ze weg zijn en daarna stop je het in de wasmachine.
    Ook op die manier heb ik vaak kleding weten te 'redden'.
     
  5. ZaZou

    ZaZou Fanatiek lid

    18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Ik lees even mee! Hier het zelfde probleem. Heb ondertussen al echfa wit geprobeerd, karnemelk en vanmorgen.de was gewassen met een.steradent tablet. Dit laatste lijkt te werken. Mn was lijkt witter. Dus ben benieuwd als het.straks droog is. Dus dat zijn alvast 3 dingen die je kan proberen ;)
     
  6. VeraM

    VeraM Actief lid

    22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Glansmiddel van de vaatwasser erop! Zo heeft mijn moeder ook een aantal pakjes van mij schoon gekregen.
     
  7. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Bedankt voor de tip. Heb met één truitje (die toch niet zo heel erg mooi was) geprobeerd met 'vanish vloeibaar voor witte was' maar helaas, de gele vlek zit er nog in. Ga dat truitje maar gebruiken om de rest van de tips te proberen. Bedankt in elk geval voor alle reacties. Ik heb weer wat te doen!
     
  8. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    @Tamireya: Met galzeep bedoel je denk ik Ossengalzeep? Zo'n blokje uit grootmoeders tijd? Die heb ik ook nog wel liggen, zal ik ook eens proberen.

    Hoe deden onze oma's dat toch???? Op zulke momenten had ik het mijn oma graag gevraagd. En waarschijnlijk had ze gezegd: "kom maar hier meid". En kon ik een paar dagen later alle kleertjes hagelwit ophalen...
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  9. Bob1981

    Bob1981 Fanatiek lid

    7 mrt 2011
    2.253
    26
    48
    Vrouw
    Ik heb vlekken eruit gekregen met vlekkenverwijderaar van de wibra...dasty heet dat geloof ik...topspul en alle vlekken uit de gekregen kleding gekregen...
    Insprayen, in laten trekken en wassen met een goed wit wasmiddel :D
    Succes meid met wassen!
     
  10. Tamireya

    Tamireya Actief lid

    25 mei 2012
    492
    0
    0

    Ja precies die bedoel ik ;)
    Als je het nagelborsteltje gebruikt moet je wel heel voorzichtig doen anders kan het gebeuren dat de stof eventueel stuk gaat of tenminste er niet meer zo mooi uitziet (is mij met een mutsje gebeurd van zo´n hele dunne fijne stof omdat ik iets te hard bezig was :);))
     
  11. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ossengalzeep ga ik zeker proberen. Mijn oma kreeg er vroeger echt alles mee schoon. Heb het toen ook gekocht toen ik op mezelf ging, maar ik krijg toch echt lang niet alle vlekken er mee uit. Wat oma anders deed.... Ik waag gewoon weer een poging!
     
  12. zwendel

    zwendel Niet meer actief

    ik vind de ariel vlekverwijderaar super. beetje op de vlek smeren, even in laten trekken, in de wasmachine met wasmiddel en het is hier weer hagelwit
     
  13. Hier nog nooit een vlek eruit gekregen met ossengalzeep, die dus weer weggeflikkerd.

    Op witte kleding gooi ik het in een emmertje met wat die oxi poeder wit van AH eigen merk (in de wasmachine werkt echt niet!) Ik laat het een paar dagen staan. Check iedere dag even hoe het eruit ziet. Zo heb ik tot nu toe de ergste kots en melkvlekken eruit gekregen.
    Verder wilt in de zon hangen ook goed helpen maar helaas is de zon maar weinig in NL momenteel..
     
  14. jamaila

    jamaila Bekend lid

    27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    hier van dat oxi poeder van de lidl gekocht, ik gooi dan de was in een emmer water, schepje of 2 schepjes van dat spul erbij, en een paar uren laten staan. Tot nu toe alles eruit gekregen. En het is lang zo duur niet als vanish, maar volgens mij is de werking het zelfde.
     
  15. Poohbeer2

    Poohbeer2 Fanatiek lid

    17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ja de zon doet ook wonderen om vlekken eruit te krijgen, maar waar is ie als je m nodig hebt...???
     

Deel Deze Pagina