Ouders 2e vaccin en bijwerkingen?

Discussie in 'De lounge' gestart door winnythepooh, 15 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. winnythepooh

    winnythepooh Niet meer actief

    Hallo,

    Mijn zoontje komt net niet in aanmerking voor het mg vaccin daarom ben ik de vorige keer ingeent, ik was er 2 dagen goed misselijk van, pijn in mijn arm, hoofdpijn en duizelig.
    Nu lees ik hier op het forum alleen maar over de bijwerkingen van de baby's, maar ik ben erg benieuwd naar de ouders die hem al gekregen hebben voor de 2e keer, ik zit zo te twijfelen of ik zal gaan?!
     
  2. ilseroc

    ilseroc Fanatiek lid

    19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    ik zat ook heel erg te twijfelen maar heb hem toch gehaald vanmiddag.
    De vorige keer had ik echt een paar dagen last van mijn arm, kon niet eens normaal mijn jas aan doen, was ook een aantal dagen goed snotterig, hoofdpijn enz.

    Heb de prik om 16.00 gehad, arm begint stijf te worden, ben hem wel goed aan het bewegen en voor de rest weet ik het nog niet, als ik meer bijwerkingen krijg dan hoor je het :D
     
  3. bobbelientje

    bobbelientje Actief lid

    2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb hem gisterochtend gehad en ben echt goed ziek geweest! Het begon met een stijve arm aan het eind van de middag. Begin van de avond kreeg ik het ontzettend koud en lag ik echt te klapperen van de kou op de bank onder een dekentje. Ben na een hete douche naar bed gegaan en werd vannacht wakker met koorts en ontzettende koppijn. Vanochtend was het nog niet over.. Nu voel ik me eigenlijk weer fit. Koorts is ook weer over..
     
  4. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Heb hem vandaag gehaald en ik heb weer een stijve arm en de pijn straalt dit keer leuk door naar mn schouderblad en zo door naar mn nek :(
    Verder nog geen bijwerking te bespeuren maar zal misschien morgen wat moe en hangerig zijn.
    Ons meisje had er dit keer iig ook meer last van. Maar was ook maar n dokus die hem zette...met zn pleistertje met tijger streepjes terwijl zij alleen maar naar mama wilde :x
     
  5. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Hier alle 4 de 2e prik gehad. De kindjes pas vanmiddag dus daar kan ik nog weinig over zeggen, tot nu toe hebben ze er geen last van.
    Wij alle 2 hebben geen last gehad van de 2e prik.
     
  6. fightforlove

    fightforlove Niet meer actief

    ik moet donderdag voor de 2e prik
    1e prik ook er naar van geweest zere arm hele erge hoofdpijn en koud hebben.
    ik hoop dat ik er donderdag minder last van ga hebben aangezien me zoontje sochtends zn andere standaard prikjes krijgt bij het cb..

    gaat een gezellig dagje worden denk ik...pfff
     
  7. music4life

    music4life Niet meer actief

    allebei gehad en niks van gemerkt!
    mn meisje ook niet
     
  8. music4life

    music4life Niet meer actief

    mooie avatar!!!!!:p:D
     
  9. Tammie26

    Tammie26 Bekend lid

    18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb de 2e prik afgelopen vrijdag gehad en nergens last van gehad.
    Je arm goed ontspannen laten hangen als je de prik krijgt scheelt een hoop voor een pijnlijke stijve arm
     
  10. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    De 1e keer heb ik nergens last van gehad...zere arm alleen...

    maar gisteren was echt drama...heb net als bobbelientje klappertandend in bed gelegen...manlief heeft wel heel goed voor me gezorgd...heb me lang niet zo beroerd gevoeld!
    Had echt hoge koorts...misselijk hofdpijn...en waar geprikt is zit nu een hele dikke blauwe schijf! ik ga nooooooooooooit meer! Hahaha!
     
  11. winnythepooh

    winnythepooh Niet meer actief

    zijn de bijwerkingen van de 2e prik heftiger dan? ik heb er niets over gelezen. Ik ben alleenstaande moeder en vorige keer heb ik toen bij mijn moeder geslapen maar die is er vandaag niet en ik voel me al niet zo in me hum ben erg vermoeid dus ik twijfel echt ik ga dalijk ff mijn ha bellen om advies
     
  12. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Ik ben er ziek van vandaag. Lichte griep achtige dingetjes.
    Niet genoeg om in bed te blijven maar ook niet licht genoeg om echt up and running te zijn. En moet vandaag die kolere lichtjes in de kerstboom friemelen want heb de jongens beloofd die vandaag te zetten. Heb ik weer ;)
     
  13. MamavanMischa

    MamavanMischa Fanatiek lid

    4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi,
    Ik had juist bij de eerste prik precies wat jij omschrijft en heb gisteren de tweede gehaald en heb nergens last van gehad. Alleen was ik gisteravond een beetje duf, als ik op de bank ging liggen kon ik mijn ogen bijna niet open houden. Maar verder niets. Heel klein beetje zere arm gisteren, maar dat is nu al over.
    Groetjes!
     
  14. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Eerste keer een stijve arm , kon er nog niet op liggen , en snotverkouden ..

    Tweede inenting , ook een stijve pijnlijke arm , barstende hoofdpijn 1 dag , ijs en ijs koud , en ook weer snotverkouden ...
     
  15. nicole26

    nicole26 Niet meer actief


    De bijwerkingen van de 2de prik kunnen inderdaad heftiger zijn heeft mijn huisarts mij verteld , ook bij kinderen mijn dochtertje had vorige keer nergens last van en vannacht ook flink gehuild i.v.m pijn aan de arm en koorts ..
     
  16. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Mijn dochter had gister de 2de prik, bij de 1ste nergens last van maar vannacht dus hoge koorts en overgeven! Was de hele nacht bedden aan het verschonen. Nu is ze ok maar ziet lijk bleek en is nog moe.

    Zelf ben ik niet voor de tweede gegaan dus voor mezelf kan ik niet spreken.

    Ha ha Wilma, ik ken dat met die kerstboom lichtjes. Ook dat je ze er dan in hebt en dan zijn er boven meer lampjes dan onder grrrr.....ik ga dat gedeelte doen als ze slaapt denk ik en dan mag ze verder helpen met andere dingetjes erin hangen...

    Groetjes, Charlie
     
  17. Koekeloerie

    Koekeloerie Niet meer actief

    Ik zit ook nog in dubio en neig meer naar nee.

    Heb ergens gelezen dat de je het virus gewoon bij je draagt en alsnog kan overdragen. Waar doe ik het dan voor. Ik word er alleen niet ziek van. Het gaat mij om m'n kind. Daar heb ik de eerste voor laten zetten. Met tranen in mijn ogen omdat ik het voor geen meter vertrouw.

    Ik ben momenteel zelf niet helemaal lekker dus twijfel des te meer nu ik deze bijwerkingen lees.

    Ik heb nog 1 dag om te beslissen.
     
  18. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Heb hem net gehad :D

    Wij hebben hem zelf weer genomen omdat we goed voor Lisa willen kunnen zorgen als ze het krijgt en niet dat wij dat ook ziek op bed liggen..
     
  19. Mamaleonie

    Mamaleonie Bekend lid

    6 sep 2009
    964
    0
    0
    HIer ook de hele nacht in de weer geweest, verschonen van pyamaas, bedden etc. Hij bleef elke 2 uur overgeven, arme ziel. (2,5 jaar) Had gisteren tegen de middag de prik gehad en rond 21.00 uur begon het..

    Nu nog erg moe en bleekjes, verder wel gezelliog.

    Eerste prik, nergens geen last van gehad.
     
  20. winnythepooh

    winnythepooh Niet meer actief

    ik zit te googlen, maar kan alleen maar die bijwerkingen vinden van de 2e prik bij kinderen, maar bij volwassenen kan ik niets vinden (raar):(

    ik voel me ook niet in me hum. Ik heb ook gehuild:) bij de 1e prik, ten 1e ben ik bang voor prikken/naalden en ten 2e vertrouw ik het ook niet, maar ik heb het dan ook echt enkel voor mijn zoontje gedaan. Maar de dr van het cb zei "anders hou je het bij 1"dus dat maakt mijn beslissing er niet makkelijker op! Ik moet over 2 uurtjes al:( Ik wil niet, maar als ik dan aan mijn zoontje denk en ik geef nog voor de helft bv, krijgt hij toch mijn antistoffen binnen en het gaat om mijn zoontje daarvoor zet ik die prik! Maar ik ben alleenstaande moeder en ik wil niet ziek worden! Maar ja dat weet je natuurlijk niet...;)
     

Deel Deze Pagina