Ik ben nu bijna 9 weken zwanger en heb mijn hart verloren aan een prachtige ouderwetse kinderwagen... Ik weet het, een beetje vroeg..... Mijn vraag: Is zo'n kinderwagen nou goed voor een baby? Liggen ze er lekker in? En, voor diegenen die zo'n kinderwagen hebben, rijden jullie er graag mee? Groetjes Japs
Ik heb er geen, maar als er een prima matras in ligt, dan lijkt het me helemaal prima hoor. Anders zouden ze ook niet meer verkocht worden, de regels zijn zo streng wat dat betreft. Of hij lekker rijd, dat weet ik natuurlijk niet (de bugaboo rijd heerlijk... haha) maar je kan altijd even een proefrit maken in de winkel natuurlijk. Baby-pop erin en rijden maar
Ik zou er een goed matras in laten maken en dan lekker de wegen onveilig gaan maken. Vriendin van me heeft er een gehad en was er erg over te spreken omdat de 'bakken' veel groter zijn dan tegenwoordig dus de ukkies langer liggend vervoerd kunnen worden. Geniet van je zwangerschap.
Er zit inderdaad geen matrasje bij, die kan ik dus gewoon laten maken? Hij staat overigens te koop bij de kringloop voor 35, dus w.b.t veiligheidseisen daar doen ze daar volgens mij niet aan Ik heb gelukkig nog wel ruim de tijd om de wagen op te knappen!
Super zo'n kinderwagen. Wanneer er een goed matras in zit dan lijkt me dit geen probleem. Het is naturlijk niet al te praktisch om zo'n kinderwagen mee te nemen. Maar hij staat ook leuk in huis. Mijn vriend is jaloers op jullie.
Hoi hoi! Ik heb er eentje! Zoooooo mooi! Ben er supertevreden over. Het is een erg ruime bak, een hele goede vering,... Mijn ventje ligt er graag in en het is erg goed voor je sociale contacten want ik word op straat continu aangesproken. Wij gaan er ook mee shoppen en meestal lukt dit ook wel zenne. In een beperkt aantal winkels kan je niet binnen. Voor de onze was het wel belangrijk een groot koffer in de auto te hebben, hij past er net in. Maar m'n vriendin (met een 'gewone' kinderwagen) zei dat het niet méér werk is om hem in en uit elkaar te halen. Wij hebben die van ons gekocht via deze site: Kinderwagens : Kinderwagen-Nostalgie.Com Deze vrouw maakt ze op en verkoopt ze dan verder. Je krijgt er een matrasje en lakentjes bij. Zal eens proberen een foto te plaatsen van onze kinderwagen. Anders moet je maar eens een kijkje nemen op onze babysite. Groetjes!
Dit is degene die ik gezien heb: http://www.mijnalbum.nl/Foto-FOOYZBAH.jpg Ik moet 'm wel zelf nog opknappen denk ik, in ieder geval goed schoonmaken enzo... Man wil hem overigens gewoon voor erbij, want hij vind zo'n wagen eigenlijk helemaal niets! Dus we zullen er ook een gewone kinderwagen bij nemen die dan ook mee kan als we met de auto weggaan.. ps, wat is de naam van jullie poes?
Die van jullie is ook wel erg mooi maar ik zie dat het nog een iets ouder model is dan de onze. De onze is van de vroege jaren '60. Het lastige bij die van jullie is dat je hem erg moeilijk uit elkaar kan halen. Is niet bruikbaar om vaak mee te nemen met de auto. En is het ook geen houten bak?? Dan is hij ook nog erg zwaar... Wij wilden eerst ook graag een andere wagen (de blauwgrijze van Delft uit '59) maar ze raadde die af omdat we hem vaak met de auto moeten meenemen. Oh, zie net dat jullie nog een gewone nemen. Dan maakt het natuurlijk niet zoveel uit. Je kan op die site ook terecht voor banden etc...om je kinderwagen te renoveren. Zal je de naam van onze poes ff pb'en! Oh, en gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
De bak is niet van hout maar van een soort hard plastic? Maar inderdaad, dat maakt niet zoveel uit, want hij gaat toch niet mee in de auto.. Ik twijfel nog wel een beetje of ik m nu al moet kopen, ben natuurlijk pas net zwanger, maarja, als ik het niet doe dan is'tie weg... ik ga je website even bekijken elke, leuk!
Zo'n kinderwagen is echt geweldig! En heeft vaak een grote bak, dus kan je kindje er lang in blijven liggen. Wel lastig als je kindje groter wordt en wil gaan zitten, maar misschien vind je een buggy dan wel voldoende (al zou ik niet hele lange wandelingen met een buggy maken). In ieder geval voor de eerste zes maanden (of langer) ligt je kindje prinsheerlijk in zo'n grote bak!
Ik heb ook een ouderwetse kinderwagen, en ik gebruik hem alleen binnen ipv de box, mannetje lag er heerlijk in en het staat ook zo leuk...en hij lag heerlijk beschut.. Ik rijd er niet buiten mee, omdat die van mij nog ijzeren wielen heeft ( ja echt antiek) wij hebben hem ook op laten knappen...nieuwe binnen kant, nieuwe kap, riet buiten kant, nieuwe gordijntjes... iedereen vond het zo leuk...en voor dat geld doen!
Als hij echt wil gaan zitten, ga ik er een dik kussen in leggen, denk ik. Dan kan hij in de wagen zitten en als hij moe wordt, lekker liggen. In onze wagen zou hij, normaal gezien, zo'n 9 maanden moeten passen. (al zal dat bij ons niet opgaan, vrees ik aangezien hij nu al maatje 62-68 heeft...)
sja dit lijkt me niet al te handig. Als je kindje kan zitten gaat het klimmen en dan kukelt ie er zo uit! Ik vind de wagens trouwens super mooi en voor 35 euro zou ik het wel doen!
Mij wagen staat op Welkom op Ouderwetse Kinderwagens dan rechts bij restauraties de staphorster met rode gordijntjes, nu niet meer hoor....
Lekker doek! Zeker voor dat geld! Wij hebben er ook een, een witte van Delft uit het jaar dat Alexander geboren is. (De versie met het kroontje). De bak is van hout met leer eroverheen. De vering is heel goed bij de ouderwetse wagens, moet je maar even proberen in de winkel. Wij hebben hem met speciaal leerreiniger schoon gemaakt en toen gepoetst en het chroom met een chroomreiniger en poets gedaan, zag er weer helemaal mooi uit. We vonden de wielen niet meer zo netjes dus we hebben nieuwe bandjes besteld (da's wel prijzig). ONze dochter sliep erin toen ze klein was beneden en we zijn er ook mee buiten geweest. Daarna hebben we een wandelwagen genomen, die overigens niet vaak gebruikt word, we gebruiken vaker de draagdoek, maar dan zonder bak. Voor wanneer ze zat vanaf een maand of 5 6.
Oh wauw, toen ik dit topic zag dacht ik nog 'die wagens zijn echt vreselijk duur!', maar de prijzen op die websites vallen me mee! Dat ze nog zo in omloop zijn zeg, super Helaas hebben we hier niet echt de ruimte voor zo'n enorme kinderwagen...
Ik zou het gewoon doen hoor voor dat geld. Vind je het alsnog niets, dan verkoop je hem gewoon weer door. Die bakken zijn een stuk groter, kunnen ze lekker in liggen. Vroeger zetten ze inderdaad ook een kussen achterin en dan kon je er in zitten, heb zelf ook foto's van hoe ik in die bak zit. Ben er nooit uitgekukeld, maar volgens mij ligt dat een beetje aan het kindje wat je krijgt, mijn zoontje zou er gelijk uit duiken als ik 1 seconde niet op zou letten. Ik heb zelf een gewone moderne kinderwagen, aangezien ik nogal vaak door de bossen loop.