Leuk om later met je wondertjes te gaan zingen!! A Altijd is kortjakje ziek, midden in de week maar zondags niet! Zondag gaat zij naar de kerk, met een boek vol zilverwerk! Altijd is kortjakje ziek midden in de week maar zondags niet!
Leuk B Berend Botje ging uit varen met zijn scheepje naar Zuid Laren. De weg was recht, de weg was krom, nooit kwam Berend Botje meer om!
c En wie rijdt er op z'n paard door de prairie? Het is cowboy Billy Boem, door de boeven zeer gevreesd. Er is nooit in het Wilde Westen 'n cowboy geweest die zo dapper was als cowboy Billy Boem. En van je hotsie, knotsie, knetter, van je jippie, jippie, jee, Maar zijn paard was zeer vermoeid en die wou niet verder mee. Maar hij moest de boeven vangen dus nam hij een ander beest en nu mag je zelf bedenken wat voor 'n beest dat is geweest
D Dikkertje Dap klom op de trap 's morgens vroeg om kwart over zeven om de giraf een klontje te geven Dag Giraf, zei Dikkertje Dap weet je wat ik heb gekregen Rode laarsjes voor de regen 't is toch niet waar, zei de giraf Dikkertje, Dikkertje, Dikkertje, Dikkertje ik sta paf".
Je vergeet de rest: Een, twee, drie, vier, vijf, zes, zeven, waar is Berend Botje gebleven? Hij is niet hier, hij is niet daar; hij is naar Amerika. Wel grappig... reed laatst naar mn tante die in de buurt van Zuidlaren woont, en we kwamen door het plaatsje Amerika, zegt mn vriend ineens: Owwwwwww... daar ging Berend Botje naar toe!!!! Ik lag in een deuk ps. Hij heeft zn halve leven in Zuid Afrika gewoond en kent de Nederlandse topografie niet zo goed Komen altijd van die verbaasde opmerkingen uit zijn mond...
E Elsje Fiederelsje zet je klompjes bij 't vuur. Moeder bakt pannekoeken maar het meel is zo duur. Tingelingelinge pannekoek stroop met rozijnen, tingelingelinge pannekoek kom op bezoek!
E - Er zaten zeven kikkertjes Er zaten zeven kikkertjes al in een boerensloot. De sloot was toegevroren, de kikkertjes half dood. Ze kwekten niet, ze kwaakten niet, van honger en verdriet. Ze kwekten niet, ze kwaakten niet, van honger en verdriet. De jongste, die een wijsneus was, zei tot zijn kameraads, Die malle nachtegalen, wat hebben die een praats, Was eerst het ijs maar in de dooi, wij zongen eens zo mooi. Was eerst het ijs maar in de dooi, wij zongen eens zo mooi. Maar toen de lieve lente kwam, zij kwaakten de oude wijs. Als zij dat zingen noemen, wens ik ze weer in 't ijs. Ik geef die kikkers allemaal, voor ene nachtegaal. Ik geef die kikkers allemaal, voor ene nachtegaal.
F Foekepotterij, foekepotterij Geef me een cent en ik ga voorbij 'k Heb geen geld om brood te kopen Daarom moet ik met de foekepot lopen Foekepotterij, foekepotterij Geef me een cent en ik ga voorbij Foekepotterij, foekepotterij Geef me een cent en ik ga voorbij 'k Heb geen geld om brood te kopen Daarom moet ik met de foekepot lopen Foekepotterij, foekepotterij Geef me een cent en ik ga voorbij
Moppie moet zelfs nog douchen en zit nog in pyama onder een dekentje op de bank Heerlijk, lui zijn!!!!!
G Grote klokken zeggen Bim bam bim bam Kleine klokken zeggen Tikke, takke, tikke, takke En die kleine polshorloges Tikketakketikketakke... === Groene zwanen, witte zwanen Wie wil er mee naar Engeland varen Engeland is gesloten De sleutel is gebroken En is er dan geen smid in het land Die onze sleutel maken kan Laat door gaan Laat door gaan Wie achter is, moet voor gaan
G Groen is 't gras, groen is 't gras Onder mijne voeten 'k Heb verloren m'n beste vriend 'k Zal hem zoeken moeten Hé daar, plaatsgemaakt Voor de jongedame En de koekoek op het dak Zingt z'n lied op zijn gemak O, mijn lieve Augustijn Deze dame zal het zijn
Was te laat. Ga voor de H Hop, hop, hop, Paardje in galop Over plassen, over stenen Maar pas op, breek niet je benen Paardje in galop Hop, hop, hop, hop, hop
I In de maneschijn In de maneschijn Klom ik op het trapje van het raamkozijn... Ga me nu maar even aan kleden hihi
Doe ik een liedje met de J mag jij als je weer bent aangekleedt of iemand anders de K doen. Jan Huygen in de ton Met een hoepeltje er om Jan Huygen, Jan Huygen En de ton, die viel in duigen
Klein klein kleutertje wat doe je in mijn hof Je plukt er alle bloemetjes af en maakt het veel te grof o mijn lieve mamaatje zeg het niet tegen papaatje ik zal zoet naar school toe gaan en de bloemetje laten staan.
Gaan we gelijk door met de L... Lief klein konijntje had een vliegje op zijn neus Lief klein konijntje had een vliegje op zijn neus Lief klein konijntje had een vliegje op zijn neus en het vloog maar heen en weer ooooooohhhhh lief klein konijntje ooooooohhhhh lief klein konijntje ooooooohhhhh lief klein konijntje had een vliegje op zijn neus M...