Over de datum heen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mexico, 15 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Hoe werkt het eigenlijk als je over je uitgerekende datum heen gaat. En dan bedoel ik hoelang laten ze je lopen 42 weken dat ze je inleiden of nog langer? En hoe zit het dan met je verlof krijg je die dagen terug bijv 4 dagen er over heen is 4 dagen terug maar is dat dan gewoon een halve week of echt de dagen dat je werkt want ik werk maar 3 dagen in de week. Dus zou ik er 10 dagen over heen gaan krijg je dan gewoon bijv van zondag tot dinsdag erbij of echt 10 dagen want dan krijg ik er nog 3 weken bij snapje?


    xxx
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Zoals ik heb begrepen laten ze je max. 3 wk doorlopen. Hangt natuurlijk af van allerlei omstandigheden.
    Je kan er vooraf niks van zeggen denk ik...
    Elmo
     
  3. mj24

    mj24 Fanatiek lid

    7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ze rekenen volgens mij in weken. dus niet 10 dagen als je drie weken werkt, maar dan 1 werk week
     
  4. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    bij ons was het maximaal 2 weken.

    Als je te vroeg bevalt blijft je einddatum hetzelfde
    als je te laat bevalt verschuift deze datum inderdaad het aantal dagen wat je te laat bent bevallen.

    je hebt namelijk altijd recht op minimaal 10 weken na je bevalling.
     
  5. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ok dus het is niet helemaal duidelijk of een hele week of de dagen. Ik zou ook niet weten waar ik het na kan kijken.


    xxx[/quote]
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik denk per werkweek inderdaad.
    Je kan het pz vragen of in je CAO kijken...
    Maakt het trouwens veel uit? Ik ben daar helemaal niet mee bezig.
    Eerst maar bevallen ;)
     
  7. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Vond net dit op een site :

    Hoe lang duurt zwangerschapsverlof en bevallingsverlof?
    U heeft recht op minstens zestien weken zwangerschapsverlof en bevallingsverlof.
    Hoe lang de verlofperiode feitelijk duurt, is afhankelijk van de datum waarop uw baby daadwerkelijk wordt geboren.
    Zwangerschapsverlof
    De datum waarop het zwangerschapsverlof ingaat, is afhankelijk van de datum waarop u denkt te bevallen. U kunt vanaf zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. Maar u moet in ieder geval vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen.
    Bevallingsverlof
    U heeft na de bevalling altijd recht op minstens tien weken bevallingsverlof. Ook al wordt uw baby later geboren dan verwacht.
    Baby te vroeg geboren
    U bent zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby wordt een week te vroeg geboren. U heeft dan vijf weken bevallingsverlof en elf weken zwangerschapsverlof. In totaal heeft u dus zestien weken verlof.
    Baby te laat geboren
    U bent zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby is twee weken na deze datum geboren. U heeft dan recht op acht weken verlof voor de bevalling en tien weken erna. In totaal heeft u dus achttien weken verlof.
    U bent vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met weken. Uw baby wordt twee weken na deze datum geboren. U heeft dan recht op zes weken verlof voor uw bevalling en twaalf weken erna. In totaal heeft u achttien weken verlof.


    Nou waar ik werk moet je alles zelf regelen doe je dat niet krijg je niets! Dus ik kan het nu maar even nakijken en als het zo is dat ik er overheen ga kan ik dit meteen doorgeven. Ik wil natuurlijk wel waar je recht op hebt. En zelf heb ik het gevoel dat die kleine nog echt wel op zich laat wachten.


    xxx
     
  8. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Mij lieten ze 3 weken over tijd gaan, maar dan wordt je wel om de dag goed gecontroleerd (bloeddruk, ecg en echo en zolang die uitslagen goed zijn laten ze je doorlopen).

    Je krijg gewoon 10 weken zwangerschaps verlof vanaf de datum dat je bevalt (alleen als je eerder bevalt blijft het 10 weken vanaf uitgerekende datum)

    Groetjes anita (die dus ook 3 weken langer verlof had ;) )
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    onze verloskundige laat me niet verder lopen dan 42 wk. ze zegt dat dit risico met zich meebreng en inleiden is een kleine moeite. na de bevalling heb je recht op 10 wk zwangerschapspverlof dus als je 2 wk ovetijd loopt hebt je eigenlijk 2 wk extra gehad.
     
  10. mexico

    mexico Actief lid

    2 mrt 2007
    340
    0
    0
    Ik moet vrijdag weer op controle en zal dan eens vragen hoelang hun limiet is om er overheen te gaan. Maar ik wist dat je recht heb op 10 weken erna . Maar snapte niet of het nou echt 2 weken zijn of 14 dagen het klinkt 't zelfde maar als je 14 dagen krijgt en je werkt maar 3 dagen in de week dan is het meer als 2 weken snapje wat mijn vraag is :oops:
     
  11. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Het gaat om weken niet dagen!
     
  12. @ mexico: het gaat inderdaad om weken niet om dagen. Dus als jij op een donderdag bevalt. Dan begin je op z'n vroegst pas met werken 10 weken daarna (of 12 natuurlijk afhankelijk van hoeveel weken verlof je hebt opgenomen voor je uitgerekende datum).
     
  13. Chelsea

    Chelsea Bekend lid

    6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    Ik ben zondag uitgerekend, de vk zei dat als hij het weekend nog niet geboren is, dat ik dan volgende naar het ziekenhuis moet voor controle.
    Nu liep ik altijd bij de vk, en ben nog nooit in het ziekenhuis geweest voor mijn zwangerschap.
    Wat gaat er dan precies gebeuren in het ziekenhuis?
     
  14. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Checken hoe het kindje het doet in je buik. Of er nog genoeg vruchtwater is etc. En dan zal er bepaald worden wanneer je bijv. voor een inleiding moet komen ofzo.. hangt helemaal van de uitkomst af. xx succes
     
  15. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Gyn zal je bloeddruk meten, ctg maken (half uur naar de hartslag van je beeb luisteren en je weeenactiviteit meten). Verder eerste keer vaak een echo om te zien hoe groot je kleine is en hoeveel vruchtwater je nog hebt. Soms inwendig onderzoek om te kijken of je baarmoedermond al rijp is.
     
  16. Luun

    Luun Bekend lid

    24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    De regel die de meeste gyneacologen en verloskundigen gebruiken is met 42 weken inleiden. Maar daar hoef je natuurlijk geen ja tegen te zeggen; het blijft immers jou lijf en jou keuze! Je kan onder goede controle zonder problemen tot 44 weken door blijven lopen als je wilt.

    Inleiden geeft meer kans op andere medische ingrepen, dus persoonlijk zou ik, mits medisch verantwoord, liever wat langer afwachten.

    Jou keuze dus, denk na over wat je zelf wilt.
     
  17. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.044
    4.239
    113
    Klopt zo is het mij toen in het ziekenhuis ook uitgelegd.

    Ze hielden mij om de dag in de gaten (bloeddruk, urine, half uurtje ecg en een echo) en telkens wanneer al deze dingen goed waren mochten we gewoon weer naar huis.
    Wel werd er steeds duidelijk bij gezegd dat er maar heel weinig vrouwen daadwerkelijk 43 weken zwanger waren.

    Maar toen ik vrijdags kwam (had ondertussen eindelijk weeën) wilden ze me niet laten blijven omdat de ontsluiting nog maar 2 cm was, wel werd er toen gezegd dat, als het er maandag nog niet was (dan zou ik mijn 44ste week in gaan) ze wel zouden gaan ingrijpen.
    Kylian is gelukkig op zondag geboren en achteraf bleek hij te groot voor mijn bekken te zijn dus werd het toch nog een ks.

    Groetjes Anita
     
  18. bonnievdakker

    bonnievdakker Fanatiek lid

    10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Als je wordt ingeleid, doe je dit dan met je vk of wordt je dan automatisch overgedragen aan een gyn?
     
  19. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Inleiden is altijd in het ziekenhuis met gyn of vk van het ziekenhuis.
     

Deel Deze Pagina