Overal mee gooien? Hoe gaan jullie daarmee om?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 5 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.156
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ons zoontje gooit echt werkelijk met al zijn speelgoed wat niet de bedoeling is. Het is ook extra lastig omdat hij met ballen weer wel een beetje mag gooien/rollen. Het probleem is dat hij het zo naar ons toe gooit of in de richting van de kat. Maar straks gooit het de tv bijvoorbeeld stuk.

Hoe gaan jullie ermee om? Waarschijnlijk is het een fase, maar laat je het ook toe. Wij zeggen nu steeds "nee nee dat mag niet zachtjes dat is niet om te gooien". Ook als hij s'avonds in bad zit gooit hij al zijn badspeeltjes eruit alles wordt dus nat.

Ik wilde even weten of het herkenbaar is?

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Heel herkenbaar! Mijn zoontje doet t ook, en ook al best een tijd

3. tulip

tulip Niet meer actief

ik gooi gewoon terug.... nee hoor gekheid.;)

Hier is het wel bewust trouwens, ze heeft iets in haar hand, heft het omhoog en als ik kijk dan smijt ze het met een noodgang tegen de grond.
    Ik probeer toch maar steeds uit te leggen dat ze zachtjes moet doen. Van de week heb ik geprobeerd uit te leggen als ze blijft gooien dat ik die speeltjes dan weg leg en dat ze er dan even niet mee kan spelen. Ze is er misschien nog wat klein voor, maar ze begreep wel dat het menens was en ze deed meteen voorzichtig.

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.156
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Maar corrigeer je je zoontje? Of mag hij dat wel van jullie?

5. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Super herkenbaar! Mijn dochtertje is precies 13 maanden en gooit ook al maanden lang met alles wat ze tegen komt ook met etenswaren.. Als ze geen trek meer heeft dan beland het op de grond. Ik kan boos op haar worden maar daar trekt ze zich helemaal niks van aan. Uit een tuitbeker drinken doet ze gewoon niet, die beland op de grond. Soms echt frustrerend ik zou haar graag willen leren om uit een bekertje te drinken maar dit heeft nog totaal geen zin. Misschien iemand goede tips hoe ik er het beste mee om kan gaan? Ik negeer haar gedrag trouwens ook vaak genoeg..

6. wapa

wapa Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.136
    2
    0
    Ja, hier ook een smijtende dreumes! Voornamelijk met speelgoed. Wij waarschuwen twee keer en pakken dan het speeltje waarmee hij gooit af. En als hij dan met wat anders gaat gooien gaat ie voor 1,5 minuut op de gang of in de hoek. Hier helpt het wel heb het gevoel dat het minder wordt. Oja en die anderhalve minuut is vaak maar anderhalve seconde omdat ie mama dan komt knuffelen :D

Hoop dat het een fase is en dat het snel weer ophoudt, hij gooit het trouwens niet richting iets maar echt gewoon op de grond.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Herkenbaar... en wij begrenzen er toch wel strak op. Dat wil zeggen: zodra ze begint te gooien (dan wel dat bewuste gooien he? Als ze helemaal in d'r spel zit en ze veegt wat spulletjes van tafel die in de weg staan, vind ik dat vooralsnog even een ander verhaal). Maar ze krijgt van ons dan dus een "nee" te horen, en doet ze het nog eens, dan zetten we datgene waar ze mee gooit weg. Of ze moet het juist oprapen van ons en weer terug zetten, even afhankelijk van wat ze weg gooit en waarom.
    Het wordt al minder, moet ik zeggen :)

Gooien met eten is hier wel voorbij, maar daarbij zei ik dan altijd: nee, niet gooien! Klaar!
    En dan schoof ik haar bordje gewoon weg. Dat doet ze nu dus zelf :) Met soms wel en soms niet 'kaa' (klaar) erbij :)

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

als ze ergens mee slaat of gooid pak ik het direct af.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Vruchtje, heel vaak negeer ik het omdat hij als ik hem corrigeer alleen maar superhard moet lachen! Af en toe word ik wel kwaad (als hij bijv de hond bekogeld of de raam ofzo) Dan schrikt die wel en meestal stopt die er dan wel mee...

Ik zou eigenlijk niet zo goed weten hoe ik hem anders moet corrigeren, als ik bijv de auto waarmee hij gooit wegpak, pakt hij gewoon een andere... Ik kan moeilijk al z'n speelgoed wegzetten..

10. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier gerust eens een lege speelgoedbak gehad hoor, alles heb ik boven op de kast gelegd of in de kast (met slotje).

11. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Onze dochter gooit ook met van alles, gewoon om te zien hoe het is, maar ik laat haar gewoon maar. Ze moet ook kunnen ontdekken hoe de verschillende dingen vallen, vind ik. Ook in bad, ja dan wordt de hele badkamer nat. Ff handdoekje na het badderen erdoor en het is weer droog. We hebben verder niet een voetbal oid in huis. En zo goed kan ze nou ook weer niet gooien dat ik bang ben voor de tv. Meestal valt de bal 5 cm voor haar voeten neer :D

Als ze met eten gooit, dan is het hier ook klaar. Dan mag ze eventjes niet meer zelf eten. Laat ik het haar nog een keer proberen en als ze het dan weer doet proberen we het de volgende dag weer ;)

12. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    hier is het niet herkenbaar gelukkig. hopelijk blijft dat zo. ik gooi dit keer niet met ballen maar rol ze.(heb wat dingetjes geleerd van de vorige 2 toen ze klein waren hihi) hij slaat wel met speelgoed op de grond en dat negeer ik zoveel mogelijk dan is het eerste de lol eraf lijkt me.

ik besef me net dat hij weleens gooit maar dan alleen over de rand van de box. maar dat gaat dan wel bewust. gelukkig blijft het daar vooralsnog bij.

13. FGaard

FGaard Lid

1 apr 2010
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een. We proberen het haar af te leren. Ballen mag ze in huis ook niet gooien, alleen in de tuin. Ze gooit keihard, met van alles. Straks komt het op die kleine terecht. Maar tot nu toe krijgen we het niet afgeleerd.

Deel Deze Pagina