ik ga na een eerdere keizersnede (eind maart 2007) vaginaal bevallen. Maar omdat ik elke dag pijn in mijn litteken heb maak ik me nu toch weer zorgen over het openbarsten hiervan. Stel dat dit gebeurt kan ik me niet voorstellen dat ze op tijd kunnen zijn met alsnog een keizersnede. Of wel? Kunnen ze niet beter meteen een keizersnede doen, want als het litteken openbarst kan je kindje doodgaan. ik zie er nu weer zo tegenop. Volgens het ziekenhuis zitten aan een keizersnede ook weer nadelen en risico's en dat weet ik ook wel maar de kans op overlijden van een kindje is toch ook niet niks? volgens het ziekenhuis kunnen ze het openbarsten van het litteken zien aankomen maar hoe doen ze dat en wat is jullie advies in mijn geval? vorige keizersnede was vanwege voorliggende placenta (die ligt nu goed)
Hoihoi, De kans dat het litteken tijdens de bevalling open gaat is heel klein maar omdat de kans wel aanwezig is,is dat de reden dat je in het ziekenhuis moet bevallen je weeen nauwlettend in de gaten word gehouden. Daarom kunnen ze het zien aankomen. Als het gebeurt dan kunnen ze absoluut nog optijd zijn om het kindje te redden! Je hebt gelijk dat het overlijden van een kindje niet niets is maar weet je dat er ook in nederland nog steeds vrouwen overlijden tijdens een keizersnede. Als jij zou overlijden is dat ook niet niets! Vertrouw erop dat ze je h eel goed in de gaten zullen houden en absoluut geen risico's zullen nemen Imke
dankjewel ben weer een beetje gerustgesteld, ik snap nu wat beter hoe ze het aan kunnen zien komen want idd krijg ik continue allerlei bewaking, ook lastig maar wel fijn dat het er is!