Overblijven

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mama van 2 meiden, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    In mei wordt mijn oudste 4 jaar en gaat dus naar school...
    Wij hebben er bewust voor gekozen om onze werkdagen zo in te delen dat ze elke dag door ons zelf kan worden opgevangen na school (dus geen BSO), ze moet dan wel de ma, di en do overblijven. Ik ben benieuwd hoe dit voor haar zal zijn.
    Graag hoor ik jullie ervaringen met overblijven; ben er erg benieuwd naar!!
     
  2. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Onze kinderen blijven over op ma en do. Ze hebben er niet altijd zin in maar als ze geweest zijn hoor ik alleen maar leuke verhalen. Het scheelt misschien wel dat wij in een buurt wonen waar veel 2 verdieners wonen. Er zijn dus altijd kindjes uit de klas die ook overblijven.
     
  3. Lavendel82

    Lavendel82 Fanatiek lid

    9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    als ik het zo lees zitten ze niet op een school waarbij overblijven standaard voor iedereen is?

    overblijven is hier sinds een paar jaar door ouders, voorheen leerkrachten. De kinderen eten in groepen (per bouw). Ze zitten dus met groepsgenootjes te eten. En het gaat gewoon goed.
     
  4. mamaSuusenTessa

    mamaSuusenTessa Bekend lid

    8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Suus en Tessa zijn vorige week voor de eerste keer over gebleven op school.Ze moeten,over 2 weken,3 dagen per week overblijven.Wij hebben het namelijk hetzelfde als jullie kunnen regelen.
    Maar....de meiden vinden het helemaal super.Het geeft ze ook wat rust.Normaal moeten ze in 1uur naar huis,eten en drinken en weer terug naar school.
     
  5. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Het is idd niet standaard, het is wel een school waar veel kinderen van 2 verdieners zitten; voor zover ik t weet blijft ongeveer de helft van de klas over en eten de kinderen in hun eigen lokaal met een overblijfkracht, daarna gaan ze spelen
     
  6. Hester

    Hester Niet meer actief

    Op onze school blijven alle kinderen over (continu rooster) en dat gaat prima!

    's Avonds tref ik alleen nog wat broodkorstjes aan in de trommel van mijn kleuter... de rest is netjes opgegeten, haha
     

Deel Deze Pagina