Overdag alleen korte slaapjes (45 min)!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lara1978, 14 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Mijn dochtertje van bijna 5 maanden slaapt overdag per keer niet langer dan 45 minuten! Ze is dan tussendoor steeds een uur wakker (soms 1,5 uur).

Ze heeft voorheen vaker dagen gehad dat ze alleen korte slaapjes had maar na een dag of 2 sliep ze weer wat langer per keer. De ene keer was dit 1,5 uur en soms wel 3 uur. Helaas is het sinds een week of 2 zo dat ze echt niet langer slaapt dan 45 minuten! 's Nachts slaap ze wel lange stukken, meestal begint haar nacht rond 20.00u en ze komt dan rond 23.30u weer voor een voeding en als ik geluk heb dan slaapt ze in één keer door tot 5.30u. Vanaf dat moment slaapt ze weer korte slaapjes.

Ze kan dus wel langer slapen maar ja, overdag doet ze het niet. Ik merk dat ze erg snel moe is en niet echt lekker uitgerust wakker wordt. Ik heb al van alles geprobeerd; lang tussendoor wakker houden, kort wakker houden, weinig prikkels, veel prikkels, vaker voeden enz. We hebben een heel slaapritueel en ik probeer zoveel mogelijk rust en regelmaat toe te passen.

Ik heb al geprobeerd om haar in bed te laten liggen maar ze ligt dan rustig een half uur (of langer) te kraaien in haar bedje maar in slaap vallen doet ze niet.

Op internet las ik dat baby's een slaapcyclus hebben van 45 minuten en dat sommige baby's gewoon steeds tussendoor wakker worden. Als dat zo is bij mijn meisje dan is dat prima maar ik hoop toch dat iemand een tip voor me heeft want ik zou toch wel graag willen dat ze overdag wat langer sliep ;) .

Alvast bedankt, liefs Lara

2. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Mijn zoontje deed dat in het begin ook. 45 minuten en dan weer wakker en niet meer willen slapen. Ze hebben inderdaad een cyclus van 45/50 minuten, maar dat betekent niet dat ze daarna echt uitgerust zijn (geldt natuurlijk niet voor alle baby's). Ik merkte aan mijn zoon dat hij eigenlijk ook meer slaap nodig had. We zijn toen begonnen met hem in te bakeren en sindsdien slaapt hij veel meer en langer. Natuurlijk ook wel eens een hazenslaapje, maar over het algemeen slaapt hij echt veel langer. Sindsdien is het ook een ander kind. Lekker uitgerust, heel vrolijk en hij huilt bijna nooit.

Jouw dochter is natuurlijk al 4 maanden, dus ik weet niet of het zin heeft om nog te beginnen met in te bakeren?

3. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Evi heeft toevallig hetzelfde, ze is altijd al een lastige slaper geweest, we zijn dan ook met 4 weken begonnen met inbakeren. Toen ging het een tijdje beter maar sinds 2 weken slaapt ze ook maar 45 min per keer overdag en dat ook maar 1 x tussen de voedingen. Ze kan idd wel langer slapen want vooralsnog slaapt ze 's-avonds van 20:00 uur tot 07:00 uur 's-ochtends (ff afkloppen ;) ). Verder is ze over het algemeen wel vrolijk maar ik merk wel aan haar dat ze niet uitgerust is. Ze zit constant te gapen en in haar oogjes te wrijven. Maar ik weet ook niet wat ik eraan kan doen.
    Dus helaas heb ik geen tip voor je, maar ik hou me ook aanbevolen voor de gouden tip :D

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Thomas doet dit alelen soms tijdens sprongetjes... Of hij slaapt echt super lang, of juist heel kort... geen peil op te trekken... helaas.
    Als ie weer zo'n beetje uit het sprongetje raakt, wordt het weer iets normaler.

5. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Inbakeren kan niet (meer) omdat ze om kan rollen naar haar buikje.

We hadden haar ingebakerd (vanaf 6 wk tot ongeveer 12 wk) en dat ging goed. Ze lag altijd druk met haar armpjes te zwaaien en dat doet ze nu niet meer. Ze sliep trouwens vaak ook maar 45 minuten toen ze ingebakerd was.
    Nu slaapt ze in een slaapzakje onder een strak ingestopt lakentje.

Ik zal er eens op letten of het misschien te maken heeft met de sprongetjes, daar had ik nog niet eerder aan gedacht. Naar mijn weten heeft ze vorige week haar 4,5 maand sprongetje gehad dus het zou precies kloppen!

liefs Lara

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna slaapt van 21.00-8.45
    En dan van 9.45-12.45

En overdag...bijna niks!(terwijl ik dit typ is ze trouwens nét naast me in de wipper in slaap gevallen)

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.144
    7.205
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva slaapt sinds ze zo'n 2 maanden is ook alleen maar 45 minuten per keer over het algemeen. Maar 's nachts slaapt ze ongeveer 12 uur, dus ik heb niets te klagen. Ik vind het wel best zo. Ze slaapt trouwens nergens anders dan in haar bed en soms een hazeslaapje in de kinderwagen. Dat is ook al tijden zo.

8. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Join the club....we kunnen haast een groepje oprichten ;) hier nog een! Eerst konden we nog inbakeren en later in de Puckababy en toen sliep hij wel langer door, maar dat kan nu ook niet meer omdat hij al op zijn buik rolt. Ik heb er net een topic over geopend.

Sterkte, ik weet er alles van!

9. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Heb je andere topic gezien.
    Het is toch eigenlijk bizar dat zoveel kindjes dit hebben he? Ik hoor / lees het echt zovaak! Ik heb het nu wel een beetje losgelaten hoor, maar was er in het begin zoveel mee bezig met dat slapen, leek wel geobsedeerd haast.
    Maar we kunnen idd wel een clubje oprichten :)

10. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Dat zijn bijna 15 uur!? Dat is toch niet weinig? Vind ik dan...

Hier:

20.45-7.30 uur
    10.30-12.00 uur
    15.00-16.00 uur

11. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ik weet t, ik herkende mezelf op een gegeven moment gewoon niet meer terug. Zo obsessed was/ben ik erdoor geworden. Helemaal gespannen. Zei ik voorheen altijd dat je gewoon geluid moet kunnen maken als een baby slaapt, zo loop ik nu haast op mn tenen door het huis :rolleyes: Als ik buiten met hem wandel en hij SLAAPT, dan kan ik de mensen om ons heen wel wat aandoen als ze lawaai maken waardoor de kans bestaat dat hij wakker wordt...een vliegtuig die laag overkomt, een grasmaaier die plots aangaat, een brommer die voorbij scheurt, een kind dat gilt...STIL ALLEMAAL MIJN KINDJE SLAAPT! zucht... :rolleyes:

12. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Je moest een weten hoe ik wandel; probeer de route zo uit te stippelen dat we vooral in rustige wijken lopen en als ik dan een druk stuk heb, loop ik heeeel snel door whahaha

13. Nicole1

Nicole1 Actief lid

19 mrt 2008
    133
    0
    0
    Dat is logisch dat had ik ook altijd! Dan ben je blij ALS je kindje slaapt! Ik ben er nu achter dat Amy gewoon heel licht slaapt!
    Je kan er dus niets aan doen. Zij sliep ook altijd zoń 45 min, en dat deed ze ook toen ik haar inbakerde. Het is eigenlijk pas sinds ze 7 maanden is dat ze langer ging slapen. Nu slaapt ze nog maar 1x en dan 2 uur.

14. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    pfff dit is zo herkenbaar haha, ik had precies hetzelfde. Ik had altijd zo'n grote mond als we bij vrienden waren waar je haast geen geluid mocht maken als hun kindje sliep, zo zou het er bij ons thuis echt nooit aan toe gaan :). Nu ben ik gelukkig wel een stuk minder extreem geworden maar in het begin hoefde iemand bij ons de tussendeur maar iets te hard naar m'n zin dicht te doen of de wc door te trekken :confused: en ik was gelijk geirriteerd en bang dat ze wakker werd (terwijl dat meestal echt niet gebeurd). En dat van dat wandelen herken ik helemaal, je wandelt echt niet op je gemak, vooral de stadsbus die zo'n sissend geluid maakt, voorbij vliegende scooters en zelfs vogels :oops: heb ik flink vervloekt.

Op een gegeven moment had m'n vriend echt zoiets van je moet nu ff normaal doen want je slaat echt door, je bent veels te gestressed over het slapen en toen hij dat de eerste paar x zei had ik zoiets van: ja maar jij bent niet de hele dag met haar dus jij weet niet hoe het is als ze zo lang wakker is. Maar al vrij snel begon ik toch te beseffen dat hij gelijk had, dus hij schudt me wel wakker als ik ff doorsla :)

15. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat is idd niet weinig, maar het ging toch om korte slaapjes overdag? ;)
    Ik wou maar zeggen dat ik het herken van overdag na 45 min.(maximum) weer wakker te worden. :)

16. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik vond het slaapje van 3 uur 's ochtends niet echt kort :) ....

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Neeee daar heb je gelijk in :)
    Nog een geluk, want voor de rest slaapt ze overdag echt bijna niet, en tegen een uur of 6-7 begint ze daar serieus lastig van te worden. :(
    Maar slapen, ho maar! :)

Maar over het algemeen slaapt ze idd, gelukkig, wel goed!

Srry, was niet m'n bedoeling om op te scheppen ofzo. :oops:
    Ik wou maar zeggen dat ik het herken dat baby's een slaapcyclus van 45 minuten lijken te hebben. :)

18. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik vatte het ook niet op als opscheppen hoor ;).
    Hier duurt de slaapcyclus overigens voor mijn gevoel geen 45 minuten maar 35 minuten. 's Middags slaapt hij óf 35 minuten, óf 1 uur en 10 minuten.

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja, ik snap wat je bedoelt,ik kan me ook de laatste keer dat Alyna meer dan een halfuur sliep overdag niet meer herinneren. :(
    Behalve als we in de auto zitten. :)

20. Konijn

Konijn Niet meer actief

Onze dochter slaapt overdag ook vaak niet meer dan ongeveer 45 minuten achter elkaar. Soms krijgen we haar dan nog wel een keer opnieuw in slaap, maar meestal niet. Het gebeurt ook weleens dat ze helemaal niet slaapt tussen voedingen in. Sowieso is het heel wisselend, maar ze komt vaak niet of met moeite aan 12 uur slaap op een dag. 's Nachts slaapt ze beter.

Als ze gewoon uitgerust is geeft het niet natuurlijk, maar als ze wel moe blijft, is het heel vervelend. Met voeden vind ik het trouwens erg lastig hoor! Wakker worden is hier volgens mij (overdag dan) geen duidelijk signaal van 'ik heb honger', dus ik weet vaak niet wanneer ik nou moet voeden of wanneer ik nog even kan wachten.

Maar goed... geen tips dus... wel gedeeld 'leed'.

Deel Deze Pagina