Overdag huilen huilen huilen en nog eens huilen

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Grassprietje, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Hoi Ilja,

    je hebt met met mijn 1e dochter zo goed geholpen, hoop dat je dat nu bij nr 2 ook kan doen ;)

    Mijn dochter is nu 2 weken oud..Is geboren bij wederom 14 dagen overtijd en was een flinke baby van 54 cm en 9 pond...Al gauw bleek ze een hongerlapje te zijn en krijg ze fv voor hongerige beebsen gemend met normaal (Friso)

    Ssinds een week echter heeft ze de symptonen van een verborgen reflux....

    Zo`n 2 uur na de voeding herkauwen als een koe
    Zuur omhoog komend
    hoofd achterover gooien en ontzettend overstrekken
    Alleen maar willen zuigen de hele dag
    de hele dag wel kunnen door drinken (zoeken)
    boos maaien met de armpjes
    niet kunnen stil liggen en kronkelen als een slang
    huilen huilen en nog eens huilen tenzij ze bij me is met een pink in der mond


    We hebben als van alles geprobeerd...
    nutrtion door de voeding
    Bedje omhoog
    rechtop voeden
    Goed laten boeren

    Wat denk jij? Denk je ook aan een verborgen reflux of zou het ook gewoon honger zijn, in combinatie met krampen? (we gebruiken reeds sap-simplex)

    Ik weet het even niet meer..Word er een beetje moedeloos van om de hele dag met een baby op me arm te lopen en van voeding naar voeding te leven....

    Heb jij nog ideeen?
     
  2. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ze krijgt overigens incl de nachtvoeding 7 flessen van 90cc + 3 schepjes
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Gefeliciteerd.

    Wat vervelend zeg. Kan me voorstellen dat je er een beetje moedeloos van wordt.
    Een aantal symptomen die je schrijft kunnen bij een (verborgen) reflux horen.
    * zuur
    * overstrekken
    * onrustig / huilen
    * herkauwen
    Hiervoor heb je al een paar goede acties ondernomen.

    Dat ze veel wil zuigen kan ik daar niet zo gauw bij plaatsen.
    heb je al geprobeerd hoe ze het doet op 120cc aanbieden?
    Wat is haar gewicht nu?
    Heb je sinds afgelopen week iets veranderd kwa voeding?

    Verder kan ik je alleen adviseren om het bespreekbaar te gaan maken met je HA. Vertel je vermoeden en kijk wat hij kan beteken.

    Ilja
     
  4. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ilja ze woog vorige week maandag 4400 gram (haar geboorte gewicht)...Ik denk zelf dat ze aardig richting de 4800 gaat...Aanstaande maandag is ze 3 weken oud..Vandaag heb ik op je advies de laatste 2 voedingen 120 aangeboden, en ze is zowaar aan het slapen na de voeding! dat ik daar zelf niet eerder aan gedacht heb!!

    Dit is voorlopig dan wel de max denk ik?

    Alvast bedankt maar weer voor je heldere kijk op dit soort dingen...:)
     
  5. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

    Je zou ongeveer 6 flessen van 120cc mogen geven. Ik zou nog niet verder ophogen. Kijk goed naar signalen van je dochter. Als zij aangeeft dat ze genoeg heeft na 100cc dan niet verder aandringen.

    Laat je me weten hoe het weekend is verlopen?

    Ilja
     
  6. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    We dringen inderdaad niet aan als ze niet meer wil...Dat resulteert soms dus ook dat ze soms zo`n 20 cc laat staan..Ze krijgt overigens 7 flessen...

    Nachtvoeding meestal om zon 03.00 uur
    ochtend meestal zo rond half 7
    dan 10.00
    dan 13.30
    17.00
    20.00
    23.00 uur

    We meoten haar overdags echt soms het laatste half uurtje er door heen slepen met een pink of speentje..

    Voor de fles van 23.00 moeten we haar uit een diepe slaap wekken, waardoor ze de fles meestal ook maar voor de helft leeg drinkt...We gebruiken nu een 3 standen speen om de fles niet te snel laten lopen op het begin, maar als het nodig is draaien we hem iets bij zodat wanneer ze moet begint te worden en ze bijna tegen het slapen aan zit, ze toch nog kan door drinken zonder al teveel moeite te moeten doen...

    Vandaag is ook weer zo`n dag van voeding naar voeding leven...Ik weet het dan soms echt even niet meer...Ze slaapt echt maar hooguit maar 2 uur overdags..Na 20.00 gaat er een knop om en horen we haar niet meer tot de volgende dag 08.00 uur...Ze is wel net als mijnn oudste dochter vroeger, een wakkere baby overdags...

    Op zich niet erg hoor, maar wil mijn oudste dochter ook graag de nodige aandacht blijven geven, en dat gaat zo wel erg moeilijk...

    ik heb iig gene ideeen meer wat ik anders kan doen..Misschien zijn het wel krampen wat ze heeft (trappen met de beentjes) en moet ze gewoon wat ouder worden.....

    Zo gaat het dus een beetje...
     
  7. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    En nu is het na de fles van half 7 weer raak...10 minuten nadat de fles leeg is/ alleen maar weer huilen huilen huilen..Heb haar maar in bed gelegd, ik weet het ook even neit meer..

    Bah vind het zo naar om haar te laten huilen, maar als ik haar in de armen neem is het over, leg ik haar in bed is het weer krijsen geblazen....

    konden ze maar alvast praten :)
     
  8. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoe gaat het nu?

    Ilja
     
  9. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Vandaag weer een beter dag!! na de fles houd ik haar even bij me op de arm...Gewoon gezellig kletsen of even in de wipper...Als ze begint te gapen, doe ik haar meteen in bed...Meestal is ze er niet mee eens, dus zet ze het op huilen, maar dat ishooguit 10 minuten...speentej er dan weer in, en dan slaapt ze zowaar!! Dit gaat elk slaapje steeds beter!! Kwa voeding gaat het zo ook goed....

    Heb alleen geen idee hoe en wanneer ik de overstap na 6 flessen kan/moet gaan maken...dat zijn dan neem ik aan 5 voedingen overdag en dan 1 nachtvoeding?...
     
  10. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Meestal geeft de kleine zelf wel aan wanneer er een fles af kan. Eigenlijk is ze hier al een beetje mee bezig, want de fles van 23.00 gaat niet makkelijk.

    Als er een fles af gaat kan je de andere flessen wat ophogen.

    Fijn dat het in bed leggen en slapen ook steeds beter gaat.

    ilja
     
  11. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ilja enig idee wat de richtlijn is wanneer ze over "moeten"op 6 flessen?
     
  12. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je zou nou 6 flessen mogen geven. Wanneer ze op 6 flessen "moeten".....dat wisselt per kind.
    Blijf je nog op 7 zitten dan laat je het nog even zo.

    Ilja
     
  13. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    sinds de dag van mijn laatste berichtje zijn we overgegaan op 6 flesjes van 120+4=130cc..Dat ging een aantal dagen erg goed, en een tevreden meisje...

    nu heb ik alleen het idee dat ze weer geen genoeg heeft als ze de fles leeg heeft..Ze doet er toch echt wel 15 minuten over, dus daar ligt het niet aan lijkt me..De 03.30 07.00, 11.00 gaan nog prima met 130 cc, maar de fles van 15.00 en 19.00 is but...Ze begint meteen weer te zoeken, gaat brullen als de fles leeg is en word ontzettend boos (echt krijsen) als ze de speen krijgt wanneer blijkt dat het geen flesje is...

    We hebben vandaag deze betreffende flessen 150 cc gegeven en nu is ze wel tevreden gaan slapen...Is dat een probleem dat ze vd 6 flessen 2 a 3 flessen 150 cc krijgt?

    Ze mogen in principe toch max een liter kv krijgen? Dus zou het ook 6x 150 mogen worden als dat nodig is?

    pfff
     
  14. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Waarom biedt je niet gewoon alle flessen 150cc aan? Lijkt me makkelijker voor jou en het is toch niet erg als ze dan een keer wat rest.

    Gewoon doen!

    Ilja
     
  15. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ilja, bedankt voor je berichtje...Ik zit gewoon steeds zo moeilijk te denken, terwijl het eigenlijk heel simpel is...Zou de onzekerheid wel weer zijn :)

    We gaan het idd gewoon zo doen, en kijken hoe dat gaat :)
     
  16. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    En?

    Ilja
     
  17. Grassprietje

    Grassprietje Fanatiek lid

    3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Hoi Ilja...

    Zo ineens gaat het bagger slecht..en zo ineens is het wel weer een tevrede meisje met 120cc...Ik heb haar eens goed geobserveerd hoe ze doet zo`n 2 uur na de fles...het vreselijke huilen zijn na mijn idee echt krampjes...

    Als de fles leeg is en ze begint te emmeren, dan zit er nog een boer vast (dan heef ze er al minstens 2 gelaten, ze boert erg makkelijk en veel :) ) of er komt voeding omhoog...

    Ze had dus denk ik geen honger....anders had ze ook geen genoegen genomen met een speen tijdens het huilen en anders gaat ze ook niet slapen in mijn armen denk ik dan als ze echt honger heeft gehad...

    kortom we leren elkaar steeds beter kennen, en daar word het alleen maar gemakkelijk op :D

    Het is toch wat...:)
     
  18. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Blijft soms lastig he als ze nog niet kunnen praten ;)

    Blijf vooral ook je eigen gevoel volgen.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina