Overdag slecht drinken en 's nachts goed drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mini25, 18 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Hoi allemaal,

    Onze kleine van bijna 8 maanden sliep al snel door (vanaf 8 weken). Maar sinds een maand drinkt hij overdag zijn flessen niet meer leeg, maar laat in de avond en 's nachts wel.

    Overdag bied ik hem nog 4x een fles aan, ongeveer rond deze rijden:
    07.00 (van resterende beetje maak ik pap)
    12.00
    - Hierna krijgt hij fruit
    17.00
    - Hierna krijgt hij groente
    20.00 (van resterende beetje maak ik pap)

    Qua hoeveelheid drinkt hij maar 2 á 3 flessen en de andere 2 flessen haalt hij dus in de avond en nacht in rond 23.00 en 04.00 uur. Kan ik hier iets aan veranderen of is dit 'gewoon' zijn ritme waar we het mee moeten doen?
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Krijgt hij iets anders te drinken dan voeding?
    In de nacht zou het ook gewoon dorst kunnen zijn.
    Mijn zoontje wil bijv geen fles op sommige momenten, maar drinkt wel een flesje water op.
     
  3. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Probeer ik inderdaad ook wel is... Maar eigenlijk altijd gaat hij nadat hij is teruggelegd na wat water jammeren tot hij een fles krijgt, die drinkt hij dan ook nog helemaal op.
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik bedoelde meer overdag...krijgt hij naast zijn flesjes nog ander vocht?
     
  5. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Ja, tussendoor krijgt hij water aangeboden. Maar dat drinkt hij niet veel, elke keer (ik bied het na ieder slaapje aan) maar een paar slokjes.
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Misschien een extra eetmomentje (brood) overdag proberen?
    Hij krijgt nu alleen nog 1x fruit en 1x groenten als ik het goed begrijp.
    Is het niet zo dat hij behoefte heeft aan meer eetmomentjes?
    In de nacht honger betekent vaak dat baby's overdag te weinig gegeten hebben, vooral als ze eerst we doorsliepen.
    Dat hij geen fles overdag drinkt is logisch...na een tijdje gaan ze flessen laten vallen, maar als hij in de nacht honger heeft zal hij er uiteraard wel om komen vragen.
    Inprincipe doet hij het dus heel goed door aan te geven dat hij overdag minder fles wil en dan kun jij proberen of hij nog een eetmomentje erbij wil.
    Mijn zoontje wil de fles van 16.00 absoluut niet, maar als ik hem een stuk fruit aanbied of water dan gaat dat wel op.

    Wij zijn met 4 maanden begonnen en hij is nu 6 maanden en dit eet/drinkt hij ongeveer op een dag

    Ontbijt 180/6 met schepjes fijne granen pap
    Lunch: broodje met 150/5 en soms 180/6
    Tussendoor fruit met water
    Avondeten ongeveer 180gr
    Laatste fles 180/6

    Krijgt hij weer meer honger en wilt hij niet meer voeding dan krijg hij een extra eetmomentje tussen zijn ontbijt en lunch en zo neemt het vaste voedsel langzaam de flessen over.
     
  7. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Thanks voor je tip!

    Ik heb wel brood geprobeerd... korsten maar ook hele kleine stukjes, maar ik vind dat best 'eng' moet geven omdat hij steeds gaat kokhalzen of hele grote stukken van de korst neemt. Heb je misschien tips hoe ik brood kan geven?

    Door de groente doe ik trouwens wel rijst/aardappel/pasta.
     
  8. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ohja brood is even wennen omdat hij dat echt moet 'kauwen' kokhalzen kan voorkomen, maar is niet zo erg.
    Gewoon kleine stukjes proberen en ik geef zelf tussendoor slokjes voeding.
    Naarmate hij vaker brood eet zul je zien dat het beter gaat en dat je weer wat grotere stukjes aan kunt bieden.
     
  9. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Zou meer vaste voeding overdag geven dan. Al is dat geen garantie, hij moet het ook accepteren.

    Als je brood nog eng vindt, kan je ook pap geven. Wat wij in het begin deden is korsten eraf halen en echt postzegelformaat stukjes brood geven. Kokhalsreflex ziet er eng uit. Probeer niet in paniek te raken, alleen maar goed dat ze het omhoog werken zeg maar. Is een ander verhaal bij echt stikken!

    Qua flessen zaten wij toen op 3 flessen, maar die at al wel gewoon brood en een middagsnack (toen extra mini fruithapje in de middag gegeven)
     
  10. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Kan ik hem dan voeding aan blijven bieden tot hij zijn hoofd weg draait? Het lijkt wel of hij nooit vol zit na fruit/groente.

    Brood gaat nu goed, in melk dopen en kleine stukjes idd. Hij eet met gemak een halve boterham weg.
     
  11. Mini25

    Mini25 Niet meer actief

    Dit was gisteren... Maar vannacht kwam hij dus alsnog.

    6.30 100 cc

    7.00 100 cc/pap met lepel

    09.30 half fruit (100 gr)

    11.30 100 cc

    13.30 half brood/ half fruit (100 gr)

    16.00 100 cc

    17.00 groente (200 gr)

    18.30 250 cc/pap met lepel

    22.00 100 cc
     
  12. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Je geeft hem geen opvolgmelk toch?
    Met zuigelingenvoeding is het zo dat er een richtlijn van een liter is, met opvolgmelk is dat 24 schepjes....

    Het is een klein hongerlapje dus :D
    Los van alle kleinere flesjes die je geeft krijgt hij nu ongeveer evenveel als mijn zoontje eet, maar mijn zoontje drinkt dan weer iets minder voeding.
    Qua aanbieden doetje het goed...hij geeft (als het goed is) inderdaad zelf aan wanneer hij niet meer wil..hoofd wegdraaien, wegduwen, niet enthousiast toehappen enz enz.
    Ik denk dat je het gewoon doet hoor....als hij overdag aangeeft genoeg te hebben dan is het waarschijnlijk toch zijn ritme.
    Mocht je wel opvolgmelk geven dan zou je 1 flesje water kunnen maken ipv 100cc voeding.
     
  13. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ja hoor, je kan hem gewoon net zoveel blijven geven tot hij er genoeg van heeft en dus vol zit.

    Wij gaven merendeel vers (vult beter) en anders gewoon heel 8 maanden potjes als dat beter uit kwam.

    Wij zaten rond 8 maanden op

    07:00 half broodje tot heel broodje met 200cc melk
    09:00 of 10:00 (lag aan slapen) 1 stuk fruit of potje en water of thee
    12:30 1 broodje met 200cc melk
    15:30 half stuk fruit/fruit wat in de ochtend niet op ging en water. Je zou ook iets van 100cc melk kunnen geven
    17:45 avondeten
    18:45 200cc melk
     

Deel Deze Pagina