Overdag zeer actief en bijna niet slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ozzy, 29 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo iedereen,

    Mijn zoontje slaapt vanaf het begin gelukkig in de nacht door 9 uurtjes slaapt ie dan. Overdag is hij erg bewegelijk en na de voeding valt hij niet in slaap. De laatste maand is dit heel erg,daarvoor deed hij wel in de middag een dutje van 2 uur soms 3 of eerder zelfs langer.

    Ik lees heel vaak dat babys na bijna iedere voeding overdag een dutje doen.

    Hoe kun je dit stimuleren? Daarbij moet ik zeggen dat ik hem nooit langer dan een kwartier niet eens misschien heb laten huilen in bed.
     
  2. Annet73

    Annet73 Actief lid

    18 jan 2006
    294
    0
    16
    Onze kleine sliep in het begin goed (veel, vaak). Al naar een paar maanden werd dit minder. Hij sliep overdag wat 'hazeslaapjes' verder niet. Daarentegen sliep hij de hele nacht door tot ongeveer 8.30-9.00 's morgens.

    We hebben alles geprobeerd om dit 'schema' te veranderen ('s morgens eerder op, overdag meer slapen, 's avonds eerder naar bed), maar niets hielp. Hij werd overal chagrijnig van.
    Dit was gewoon zijn ritme!

    We hebben het zo gelaten, blijkbaar had hij voldoende aan een goede nachtrust en wat kleine slaapjes overdag.
    Hij groeide, at verder goed. Ook op het cb-buro waren ze tevreden.
    Hij is inmiddels bijna één jaar, slaapt sinds kort overdag iets meer, maar verder gaat het nog steeds hetzelfde.
    We hebben ons ritme inmiddels gevonden en het gaat prima!
     
  3. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Jah idd zijn groei en het eten gaat gelukkig wel goed, waarschijnlijk heeft ie hier dan genoeg aan!
     
  4. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Een aanbevolen rust en regelmaat ritme is:
    Voeden --> spelen totdat je kind toont dat hij moe is --> slapen --> voeden enz enz
    Stijn valt dus ook niet na de voeding in slaap. Na de voeding is het tijd om te spelen en daarna pas slapen.
    Stijn is ook heel beweeglijk en valt daardoor moeilijk in slaap, maar met de bakerzak is dat probleem gelukkig voorbij!
     
  5. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Ik merk soms dat Dano ook niet moe lijkt te worden, dan neem ik hem op mijn borst en aai hem zachtjes over zijn rug. meestal wordt hij dan wat rozig en leg ik hem op bed.

    schijn bedriegt soms.
     
  6. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Inderdaad Angel Eyes, hier hetzelfde!
    Na het voeden is het speeltijd hier, en als Vigo na een uurtje nog niet moe is springen bij mij de vraagtekens boven het hoofd :)
    Meestal speel ik dan nog wat samen met hem, en neem hem dan lekker bij me om even rustig te worden. Kort daarna, verschijnt vaak het eerste gaapje en is het tijd om hem naar bed te brengen.
     
  7. Lientje76

    Lientje76 Actief lid

    10 aug 2006
    189
    0
    0
    Herkenbaar. Soms doet je kind er alles aan om niet moe te lijken, maar is hij het wel degelijk. Hier pakken we haar ook gewoon op als ze echt niet wil gaan slapen. Even rustig zitten in de stoel op haar kamertje en dan vallen alsnog die oogjes dicht!
     
  8. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Haha er alles aan doen om niet moe te lijken ja dat komt me erg bekend voor die oogjes van hem vallen dan dicht en zijn hoofdje valt naar beneden en dan doet ie zijn hoofd ineens omhoog van hey ik ben nog wakker hoor!
     
  9. Lientje76

    Lientje76 Actief lid

    10 aug 2006
    189
    0
    0
    Of met half open ogen nog blijven "rondkijken", want je zou toch eens wat missen! :)
     

Deel Deze Pagina