Overdrijf ik?

Discussie in 'De lounge' gestart door Catheny, 3 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    3 weken geleden ben ik dmv een keizersnede bevallen en ben nog herstellende.

    Mijn man en ik hebben afgesproken dat hij 1 avond zou gaan carnavallen mits het hier een beetje zou lopen en op zich gaat dat wel goed.

    Nu kwam hij er donderdagavond mee dat hij toch meerdere dagen ging carnavallen zonder overleg.
    Ik zit nu dus al het hele weekend alleen een hij vind dat ik niet moet zeuren omdat hij het nodig heeft om even te feesten omdat hij veel heeft meegemaakt (wisseling baan)

    Nu dus de grootste ruzie, ik voel me in de steek gelaten met mijn 2 meiden en kan m wel wat doen.

    Geen idee Hoelaat hij vandaag thuiskomt.

    Stel ik me aan dat ik het hier moeilijk mee heb of snappen jullie mij?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik was daar ook niet blij van geworden. Hier was het ook ruzie geweest en hij had z'n roes bij z'n moeder uit mogen slapen.
     
    void, Sunny37, Hommeltje en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Ik persoonlijk vind niet dat je je aanstelt (eerder je man).

    Als mijn man mij 3(!) weken na keizersnede aan mijn lot over zou laten zou ik echt heel kwaad zijn. Denk dan in ieder geval nog samen over hulpoplossingen omdat hij zo nodig moet carnavallen.
     
    void, MaMa, Tierra en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nee dat zou hier absoluut niet goed vallen.
     
    void en lies276 vinden dit leuk.
  5. trulyhappy

    trulyhappy Bekend lid

    1 jun 2013
    530
    300
    63
    Persoonlijk zou het mij niet uitmaken als hij een aantal dagen naar de carnaval zou willen (idd, mits het goed gaat). De manier waarop (enkel mededelen en ook geen ruimte om er over te praten) zou ik niet kunnen waarderen.

    Dus ik vind zeker niet dat je je aanstelt.
     
    Zara75, void, Robijn89 en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik ben denk 1 van de weinige die hem met een glimlach zou uitzwaaien.
    Heerlijk met de baby op de bank, Netflix aan, bakje chips en wat te drinken en ik geniet van de rust.

    Maar als jij het er niet blij mee bent en je man doet het zonder overleg dan snap ik best dat je boos word.
    Vooral het feit dat het zonder overleg gaat vind ik best respectloos.
     
    Tuttebella, Marti, SpringDing en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Visje79

    Visje79 VIP lid

    9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Nee je stelt je zeker niet aan. Hij idd wel. En je zegt toch ook niet dat ie niet mag gaan, hij kan gewoon 1 dag. Maar 3? Terwijl jij nog middenin je herstelfase zit en jullie meer kinderen hebben. Jammer dat hij niet zijn prioriteiten thuis legt nu. Ik zou hem nog eens uitleggen dat je nog kraamvrouw bent, een grote buikoperatie hebt gehad en hem echt thuis nodig hebt. Avond weg betekent waarschijnlijk ook dat hij alcohol gaat drinken en de volgende ochtend ook niet echt iets kan doen. Sterkte!
     
    Ysabella en lies276 vinden dit leuk.
  8. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Ik snap je gevoel. Ik zou ook woest zijn. Hij begrijpt kennelijk niet wat voor impact een keizersnede heeft op het lichaam. Voor je man is het een slap excuus. Hij wil gewoon de verantwoordelijkheid even niet hebben en zijn oude leven leiden. Als hij het nodig heeft om te feesten na een baanwisseling, lijkt me dat geen goede keuze geweest.
    Ik zou zijn ouders die dagen vragen om hulp, dan weten ze meteen wat voor ei hun zoon is. En 's ochtends was hij bij mij de sjaak. 's avonds een grote vent, 's ochtends een grote vent.
     
    Manana, nosilla, MaMa en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.771
    113
    Maar hij is nu dus niet alleen de avonden weg maar hele dagen? Daar zou ik ook pissig van worden! Daar zou ik nu nog steeds pissig van worden en mijn zoons zijn anderhalf en drie. Laat staan als ik net bevallen was!
     
  10. Kolibrie2

    Kolibrie2 Fanatiek lid

    9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ik vooral boos zou worden om het feit dat het zonder overleg gaat en hij zomaar de hort op gaat zonder te overleggen wanneer hij terug is.
    Het is natuurlijk begrijpelijk dat hij zich erg verheugd heeft op even uit de band springen, maar volwassenen bespreken dat gewoon met elkaar en komen tot een redelijke oplossing.
     
    MaMa vindt dit leuk.
  11. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Ik kan me vooral niet voorstellen dat het er zo respectloos aan toe gaat in een relatie/huwelijk...
     
    Zara75, Manana, Nikki15 en 19 anderen vinden dit leuk.
  12. Catheny

    Catheny Actief lid

    1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Ik dus ook niet, we zijn bijna 19 jaar samen maar dit is nog niet eerder gebeurd.
     
  13. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dit dus.. Hij kon naar zijn moeder gaan o_O
     
    Liselou vindt dit leuk.
  14. Oona

    Oona Actief lid

    2 jul 2018
    436
    518
    93
    Vooral de manier waarop vind ik echt niet netjes. Als hij het vraagt en jij hebt er geen probleem mee, prima! Alleen dat hij vindt dat hij dit kan maken zonder overleg, nee dat hoort niet vind ik. Jij bent nog herstellende en jullie hebben een pasgeboren baby. Niet alleen jij. Dus ik zou hier zeker een gesprek over aan gaan.
     
    NiVa0230, Roodborstje2 en lies276 vinden dit leuk.
  15. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Nee ik denk dat ik dat ook niet zou waarderen. En zeker niet als het gewoon medegedeeld word. Toen dochter 2 maanden oud was moest man voor studie naar het buitenland dat vond hij al heel moeilijk!
     
  16. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.532
    1.526
    113
    Dat hij even naar het feest wil prima maar hele dagen en een brakke man nee.
    Dus je hebt gelijk
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  17. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.500
    8.353
    113
    Ik vind dat je volledig gelijk hebt!
     
  18. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    nee, je stelt je niet aan hoor! Ik vind het erg kinderachtig van hem om toch meer te gaan dan was afgesproken.
     
  19. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    891
    1.121
    93
    Is er recentelijk iets gebeurd wat zijn gedrag kan verklaren? Naast de geboorte van jullie dochter.
     
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou daar ook niet blij van worden en al helemaal niet wanneer dit wordt besloten zonder enig overleg.
    Dat alleen voor de baby zorgen zou ik geen probleem vinden want dat loopt dan toch wel maar de gemakzucht waarmee hij zijn eigen plannnen trekt zou bij mij ook verkeerd vallen.
     

Deel Deze Pagina