Overeenkomst menstuatiepijn en weeën?

Discussie in 'De bevalling' gestart door , 6 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Is er een connectie tussen ongikrampen en weeën?

  1. Ja, ik had overwegend pijn in mn buik en ook buikweeën

  2. Ja, ik had overwegend pijn in mn rug en ook rugweeën

  3. Nee, ik had andere pijn tijdens de bevalling dan tijdens de menstruatie

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Niet meer actief

    Hai,

    Ik vroeg me af, zit er een connectie tussen de pijn die je wel/niet hebt tijdens de menstruatie en de pijn tijdens de weeën?

    Voor de al-mama's dus:
    Als je tijdens je ongesteldheid last van je rug hebt, heb je dan ook rugweeën gehad. En bij buikpijn buikweeën?

    Valt daar een beetje een lijn in te trekken?
     
  2. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    :) ik stem als eerste. Ik weet niet of het toeval is, maar dat zal de poll misschien uitwijzen, maar ik had voornamelijk buikweeen en altijd buikpijn bij menstruatie.
     
  3. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ik heb per ongeluk nee gestemd.
    maar moet ja zijn.

    heb met allebei enorme buikpijn (gehad)...
     
  4. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Heb met de menstruatie nooit erg veel last en weeen als buikpijn omschrijven..... vind het een rare vergelijking.
     
  5. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Nou mijn antwoord staat er niet echt helemaal bij, ik heb bij menstruatiepijn, pijn in mijn buik rug en bovenbenen en daar had ik dus ook pijn bij de bevalling ;)
     
  6. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hmm ik had beide. Toen ik nog mocht lopen, staan en op mijn knieën zitten had ik buikweeën, maar toen ik in het ziekenhuis op mijn rug moest liggen werden het opeens rugweeën! Die omschakeling was even schrikken.. :( Heb overigens tijdens mijn menstruatie ook zowel rug-als buikpijn.

    Verder vond ik 'echte' weeën totaal anders voelen dan menstruatiepijn eigenlijk.
     
  7. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik vond de weeën totaal niet vergelijkbaar met menstruatiepijn.
    Ik heb ook nooit niet veel last van buikpijn ofzo tijdens de menstruatie.
    Dus ik heb antwoord 3 gekozen.
     
  8. Hester

    Hester Niet meer actief

    Hmm, vond de weeën ook helemaal niet lijken op menstruatiepijn. Het was toch echt wel heel erg anders hoor!
     
  9. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij ging de vraag meer over de lokatie van dan de omschrijving.... Of lees ik het nu fout?
     
  10. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Ik had toch begrepen dat het ook ging om de soort pijn. Toch als je het derde antwoord bekijkt in de poll.
     
  11. Niet meer actief

    Meer om de lokatie idd.

    Niet zozeer of de pijn te vergelijken valt, want dat doet het toch niet, maar meer of je kunt 'voorspellen' (groot woord) of je eerder buik- of rug- weeën zal krijgen.

    Ik herken wat Kar76 zegt dat je tijdens de menstruatie zowel rug- als buikklachten kan hebben, al heb ik ze nooit tegelijk.

    Mist, jouw antwoord bevestigd mijn hypothese :D
    Mamalieske ja, dat kan ook, maar is dan weer niet relevant voor de theorie :p
    Kathy, ja, het derde antwoord in de poll is misschien een beetje fout geformuleerd dan
     
  12. marilyn

    marilyn Actief lid

    3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Toen ik ongesteld was (en nog niet aan de pil was) had ik altijd veel pijn in mijn buik en rug. Nadat ik de pil ging slikken, had ik bijna nergens last meer van, maar dat terzijde. Mijn weeën waren best heftig aan het einde. Ik had op een gegeven moment buik-, rug- en beenweeën tegelijk! Vooral die beenweeën waren verschrikkelijk. De rugweeën vond ik ook moeilijk op te vangen. Buik ging wel.

    Verder vind ik de pijn die je hebt niet echt te vergelijken met menstruatiepijn, zeker de laatste cm niet...Het is 1000 x heftiger en bijna niet te omschrijven...
     
  13. meisje2000

    meisje2000 Actief lid

    18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Als ik normaal ongi word heb ik last van mijn buik rug en benen.
    Niet allemaal tegelijk maar heb ze alledrie wel een keer.
    Mijn weeen waren gewoon buikweeen en in niets te vergelijken met de ongipijntjes.
    Ik denk dat ik liever (en dat klinkt misschien stom maar heb een supermakkelijke bevalling gehad) weeen heb dan ongipijn.
    Heb dus meer last van de ongi pijn dan dat ik de hele bevalling heb gehad.
     
  14. kellox

    kellox Fanatiek lid

    25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Wow dat klinkt goed! doe mij er ook maar zo 1 dan! hihi ;)
     
  15. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    @meisje2000, dat lijkt me een prettige gedachte. Ik heb altijd de eerste menstruatiedag zo'n zeurende, vervelende pijn dat ik wel kan janken (ben ook niet in staat om zonder pijnstilling te werken oid.). Hoop dat weeen idd anders aanvoelen dan menstruatiepijn, en dat het beter te handelen is..
     
  16. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    als me menstruatie en me weeen hetzelfde zouden voelen nou dan hopen dat ze snel een wet zouden maken niet sterelizeren maar de baarmoeder eruit haha. Het deed echt 100x meer pijn maar dat komt denk ik dat alles zo snel op elkaar volgde de weeen dat het geen oplopende zaak was van steeds een min eerder. toen we water brak (mijn vliezen zijn eerst gebroken) kwam de wee er gelijk achteraan en die kwamen direct al op elkaar niks geen 5 of 10 min moeten wachten nee de hele tijd door gaan.
     
  17. Niet meer actief

    volgens mij heb ik het toch een beetje verkeerd geformuleerd, ben bang dat de uitkomst van de poll zo ook niet echt relevant is :oops:
    maarja, ik merk het binnenkort wel... of niet :D
     
  18. beertje1985

    beertje1985 Bekend lid

    4 dec 2006
    733
    1
    0
    Nou het begin vond ik er toch echt wel op lijken alsof ik ongesteld moest worden. Ik heb dus ja gestemd.
     
  19. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik vond de weeen net menstruatiepijn in mijn rug, maar dan ongeveer 20 keer zo erg.
     
  20. Danique

    Danique Bekend lid

    19 nov 2006
    572
    0
    0
    Als ik ongi werd had ik altijd last van mijn rug, mijn weeën waren alleen buikweeën, dus totaal anders.
     

Deel Deze Pagina