Overgewicht en buik'schaamte'

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JustBreathe, 8 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustBreathe

    JustBreathe Actief lid

    29 aug 2013
    180
    218
    43
    Hoi allemaal,

    Op dit moment ben ik 14w5d zwanger. Totaal onverwachts zwanger geworden in de eerste ronde niet actief voorkomen. Ik heb zwaar overgewicht en toen we hadden besloten dat we toch graag een kindje zouden willen ben ik begonnen met sporten. Ik dacht ik moet zeker een kg of 15 afvallen mocht er überhaupt een kans zijn dat ik zwanger wordt. Nou dat liep even anders.

    Advies van gyn gekregen om te proberen op gewicht te blijven. Dat lukt goed. Ik zit op de -3,8kg. Ik las ergens dat je op deze termijn rond de 2,4kg aangekomen zou kunnen zijn bij een ideale gewichtstoename. Dus een soort van 6,2 kg afgevallen nu. Ik eet gewoon meer dan genoeg maar veel gezonder.

    Nu komt het punt. Een aantal mensen om me heen die zwanger zijn geweest en ook overgewicht hadden hoorde en hoor ik er altijd over hoe trots ze dan ineens konden zijn op hun buik en hoe vrouwelijk ze zichzelf voelde.

    Na al die jaren toch mijn buik altijd zo goed mogelijk verbergen vind ik het nu heel raar en moeilijk dat hij tevoorschijn begint te komen. Ik pas de meeste broeken nog wel en tot nu toe is het vooral de vorm die anders wordt... maar ik vind het moeilijk.

    Herkenen jullie dit? Of leeft iedereen behalve ik wat dat betreft op 1 grote roze wolk?
     
  2. hibiscusje

    hibiscusje Fanatiek lid

    31 mrt 2020
    2.200
    3.250
    113
    Vrouw
    Hier ook overgewicht maar ik ben nogal nuchter type met 14 weken merkte ik t zelf wel maar ik liep echt niet in andere kleren om mijn "babybump" te showen...
    Sterker nog pas na 20 weken kon ik het niet meer verbergen en toen was t ook duidelijk dat t een zwanger buikje was en niet een twijfel geval.

    Maar nu is er geen houden meer aan.
    Trots? nee... ja trots dat er iets in mijn buik mag groeien maar ik heb er ook puur en alleen maar fotos van gemaakt voor oma's en opa's die op de roze wolk.zitten. En dat ik wel.fotos heb achteraf. Als ik de foto's niet had gemaakt dan kan ik er ook nooit naar terug kijken.

    Maar nee je bent niet de enige die niet buik wrijvend rond loopt :roflmao:

    20201106_093349.jpg
     
    Robsss, Esila, Starfire en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. JustBreathe

    JustBreathe Actief lid

    29 aug 2013
    180
    218
    43
    Wat een mooie foto zeg.

    Goed te horen dat ik er niet alleen zo in sta. Voelde me nu al een soort van ontaarde moeder ;)
     
    Robsss vindt dit leuk.
  4. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Oh ik herken dat ook hoor! Ik ben ook zwaar en ik had ook al vanaf 8 weken last van opgezette darmen of zo, dat het leek of ik al minstens 4 maanden zwanger was! Daar schaamde ik me best voor... hebben het ook maar al vroeg aan onze omgeving verteld, het viel echt op. Pas toen het een beetje normaal voelde om een buikje te hebben, in mijn beleving was dat met 4 maanden, kon ik van mijn buik genieten en ja, er ook echt trots op zijn :) Ik ben nu bijna 6 maanden zwanger en ik ben enorm en de tweeling vragen vliegen me al maanden om de oren, maar ze doen maar. mijn buik is prachtig :D
     
  5. JustBreathe

    JustBreathe Actief lid

    29 aug 2013
    180
    218
    43
    Mensen die hier zelf niet tegenaan lopen kunnen zich denk ik gewoon niet voorstellen hoe confronterend die vragen kunnen zijn. Oh 4 maanden dus haha morgen 15 weken dus daar ben ik bijna ;)

    Wel fijn dat je er nu wel van kunt genieten.
     
  6. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Ik zie je antwoord nu pas, inmiddels echt bijna 4 maanden:D en? Kan je al genieten?;)
     
  7. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Zo herkenbaar. De vragen vlogen (en nog steeds) om mn oren. Weet je zeker dat je niet verder bent, is het er echt maar 1, je bent er bijna of niet.. ik ben trots op mn buik. (Nu wel nadat ie echt mooi rond werd) ik heb bekken instabiliteit en waggel er flink op los. Als ik dan de vraag krijg. Je bent er bijna of niet. Ik zeg ik vaak helass mag nog wel even. Als ze dan horen dat ik 9 jan. Uitgerekend ben oooh dat schiet al op! Ja voor iemand die niet zwanger is of geen pijn heeft wel ja
     
  8. JustBreathe

    JustBreathe Actief lid

    29 aug 2013
    180
    218
    43
    Mmm ik begin het te accepteren haha. Maar dat lijkt me een goede eerste stap :)
     
  9. JustBreathe

    JustBreathe Actief lid

    29 aug 2013
    180
    218
    43
    Oja fijn idd die vragen zo... Nog even volhouden voor jou! Het is denk ik ook gewoon moeilijk dat je niet weet hoe lang het duurt. 9 kan kan ook 23 jan worden...
     
  10. Friezin87

    Friezin87 Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.592
    1.036
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Leeuwarden
    Ja dat is get vervelende er aan. Hopelijk meld meneer hem eerder.. maar luever niet van 31 dec op 1 jan :roflmao:
     
  11. Cookies

    Cookies Actief lid

    18 jun 2016
    480
    223
    43
    Herkenbaar hoor! Zeker die eerste weken. Ik heb broeksmaat 44 en zeker die eerste weken had ik meer het gevoel dat er vet bijkwam als een babybuikje. Na een week of 16 (zet snel
    Uit bij mij) ging dit over en durfde ik me
    Er ook naar te kleden
     
    Nietjuhh1990 en Friezin87 vinden dit leuk.
  12. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb zelf ook wel overgewicht en dat verzameld zich normaal gesproken al op de buik. Nu met deze zwangerschap helemaal.
    Ik had nu met 14 weken al de buik die ik de vorige keer met 21 weken had. Vond ik best heel moeilijk.

    En nu ben ik bijna 17 weken en ik vind het wel steeds makkelijker om die buik te accepteren en om me te beseffen dat er een kindje in groeit vind ik prachtig. Maar ik heb een echte B buik en dat vind ik heel moeilijk. Ik zou ook niet snel foto's er van (laten) maken. Ik heb niet de traditionele zwangerschaps ronde buik en dat vind ik heel moeilijk.

    Dus ja. er is acceptatie, maar vind het niet mooi ofzo.
     
  13. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Hier ook flink overgewicht (bmi van 40+) waar ik al mijn hele leven mee sukkel. En toch 2 zwangerschappen gehad.
    Ja bij beide zag je het later natuurlijk maar toen het eenmaal te zien was had ik een buik joh. Vond het geweldig. Bij de oudste ook een gipsafdruk gemaakt, bij de jongste niet ivm bekkeninstabiliteit en ik het gewoon niet kon. Maar foto's genoeg.
     
    Esila vindt dit leuk.
  14. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het inmiddels met de onzekere buikjes? Ben slaap aan het uitstellen (geen idee waarom, is toch lekker, slapen?:o:) en kwam dit topic weer tegen Ik geniet enorm van mijn buik met 32 weken:D het is een heerlijke mega toeter! Heb wel zwangerschapsdiabetes en door het dieet val ik flink af, dus de buik komt ook wat meer tot z’n recht nu. Ben niet zo opgeblazen als bij mijn dochter. Al ben ik nog steeds veel te zwaar hoor:rolleyes: maar dat is van latere zorg:D ik voel me nu prachtig, haha!
     
    Esila vindt dit leuk.
  15. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Oef ik ben blij met dit topic! BMI van 31, wel afgevallen tijdens het ivf traject.

    ik ben begin juli uitgerekend en maak me nu al zorgen om wat ik aanmoet tijdens warme dagen voor de klas straks:roflmao:
     
    Dale Cooper vindt dit leuk.
  16. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! Dat was een hele reis zo te zien! En ja wat moet je aan... ik zou lekker veel maxi jurken aanschaffen en gaan met die banaan:p o en vergeet dan niet van die heul charmante onderbroeken met lange pijpen eronder te dragen tegen het schuren:o:
     
  17. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Dankjewel!❤️

    Hahaha ja een vriendin gaf al de tip over de hema broekjes voor zwangeren:roflmao: heerlijk!
     
    Dale Cooper vindt dit leuk.
  18. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    De broekjes van Noppies zijn daar heeeeeeel fijn voor. Ook tegen schurende benen als je niet zwanger bent heel fijn.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  19. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Ja klopt die heb ik ook! Al gaan die maten niet tot heel groot. Maar heb ze de afgelopen 5 jaar gewoon gedragen als corrigerend onderoed:D
     
  20. Dale Cooper

    Dale Cooper Fanatiek lid

    19 jan 2015
    1.368
    876
    113
    NULL
    NULL
    Oooowww en even een tip! Snag tights! Ik zag op facebook daar reclames van voorbij komen. Nu hap ik normaal niet zo snel, maar ik was toch nieuwsgierig of die panty’s écht zo lekker zitten al die voluptueuze dames doen vermoeden. Nou... ja! Echt wel! Heb nog nooit zulke heerlijke panty’s gehad! Gaan tot maat uh, weet ik veel, 62 of zo en ze zitten fijn hoog en blijven goed zitten. Geen hangkruis. Trek ‘m zo over mijn reuzenbuik heen! Geen enkel probleem. Zijn dus geen speciale zwangerschapspanty’s, maar kan wel zo gedragen worden. En niet duur ook! 8 euro geloof ik. Echt een aanrader voor vollere dames:) (en nee, ik heb hier 0 belang bij:p is een schots merk)
     

Deel Deze Pagina