Overgewicht en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nonnekuh, 13 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonnekuh

    Nonnekuh Lid

    13 nov 2005
    83
    0
    0
    Tukkerland
    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw hier dus zal me eerst even voorstellen. Ik ben Manon en ben 25. Mijn vriend en ik zijn inmiddels bezig met ronde 5. Ik lees al een tijdje mee op het forum en had nu toch een vraag en heb me dus geregistreerd.

    Ik heb een ontzettend onregelmatige cyclus, echt geen touw aan vast te knopen, pfffff. Ook heb ik al gebruik gemaakt van ovulatietesten, maar als ik die moet blijven gebruiken dan mag ik de lotto wel eerst winnen. Op het moment dat ik verwacht dat mijn eitje springt er een test tegen aan gegooit, maar helaas, net te laat!

    Nou weet ik wel dat er meer mensen zijn die er wat langer over doen, maar nu las ik laatst een artikel over overgewicht en zwanger worden. Dit blijkt dus bij mensen met overgewicht een stuk moeilijker te gaan.
    Zijn er mensen hier die daar meer over weten?

    Alvast bedankt voor de reacties........wat een verhaal zo'n eerste keer he :confused:

    Groetjes Manon
     
  2. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Volgens mij is het idd beter als je lichaam goed in vorm is. Ik denk dat alleen ernstig overgewicht een negatievere invloed kan hebben. Uiteraard spelen er meer faktoren, want er zijn genoeg corpulentere vrouwen die wel snel zwanger zijn..........
    Suc6, hoop dat het snel raak is ;)
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Wat ik van mijn gynaecoloog hoorde:
    Dat vrouwen met overgewicht vaak aan pco leiden.
    Dus een onregelmatige cyclus hebben en zelden een eisprong.
    Dit kan bij een gynaecoloog met een inwendige echo vast gesteld worden.
    Dit hoeft natuurlijk niet het geval te zijn.
    Ik heb pco maar ik heb dan weer geen last van overgewicht.
    En toch heb ik het.

    Je kan dit eens voorleggen bij een huisarts, misschien kan je doorverwezen worden naar de gynaecoloog.

    Groetjes
     
  4. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik zou idd naar de gyn gaan. Dat verhaal van pco klopt als een bus. Daarbij heeft overgewicht (BMI > 30!) niet alleen nadelige gevolgen w.b.t. zwanger worden.........Kans op complicaties e.d. is nog veel erger. Dit is slechts ter info....
     
  5. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Hoi Manon,

    Ik heb al jaren overgewicht en kon niet zwanger worden hierdoor, heb clomid gebruikt omdat ik geen eisprong had. Dit heeft niet geholpen jammer genoeg. De enigste remedie was afvallen volgens de gynecoloog omdat het hormoon wat de eisprong regelt vetoplosbaar is, maar ja afvallen is niet zo makkelijk (schildklier afwijking). Ik heb een resoluut besluit genomen en heb me opgegeven voor een maagverkleining. Ik ben nu inmiddels 38 kilo kwijt en was spontaan ineens zwanger, helaas is dit op een miskraam uitgelopen na 12 weken en 1 dag. Maar ik heb nog steeds goede hoop dat ik ooit een kindje van mij en mijn vriend in onze armen mag houden.
    Ik ben nog steeds te zwaar maar weet gelukkig dat ik nu wel spontaan zwanger kan worden. Mijn cyclus is ook erg lang en geen pijl op te trekken, je moet gewoon om de dag "klussen" en hopelijk wordt er raak geschoten. Anders toch maar een bezoekje aan de gynecoloog voor een onderzoek. Su6.

    Groetjes Toi
     

Deel Deze Pagina