Na 00:00 uur word hier de politie gebeld als er nadat ik aangebeld niet zachter wordt gedaan. Daarvoor zou het niet eens in me opkomen. Gelukkig heb ik niet van zulke luidruchtige buren met keiharde muziek brr moet er niet aan denken!
Baasje spelen bij mensen thuis? Dat slaat nergens op. Als hier andere mensen last van hebben dan gaat dat toch niet op. Omdat het je huis is betekent dat niet dat de buren alles maar moeten tolereren van je. En gezellig beneden zitten.. Kom op... Dat vind ik een beetje onverantwoordelijke kinderachtige instelling. Iedereen moet toch weer bij de les zijn overdag, voor je werk, voor je kinderen etc. Ik heb zelf niet de luxe om overdag op de bank te hangen omdat de buren het nodig vonden de muziek overdreven hard te hebben staan. En als ik de reactie van de buren van ts zo lees, dan sta ik daar ook liever niet aan de deur te klagen.
Ze waren toch met meerdere. Konden ze toch samen langs gaan om te vragen of het zachter kon. En volgens mij was het niet elk weekend. Dus een keer een feestje, zou ik de politie niet voor bellen. Ik hou zelf trouwens niet van zulke feesten maar bij mij in de straat word er zo ook af en toe een feest gegeven in het weekend. En ik gooi overdag mijn muziek lekker hard aan. Zo hebben we allemaal iets.
Ik was persoonlijk na een uur of 1 er eerst zelf naar toe gelopen om te vragen of het iets zachter kan. Overigens is er hier in het dorp gemiddeld 3x per jaar een behoorlijk luidruchtig feest bij een vereniging dit gaat gepaard met aardig wat straatoverlast, en toch slaapt mijn dochter hier gewoon doorheen ondanks dat we de muziek aardig binnen kunnen horen. Ze mopperd hoogstens iets, en dat terwijl ik een hele lichte slaper heb.
Aan iedereen die zegt dat ze dan maar een zaaltje moeten huren. Dat zaaltje heeft dan toch ook buren die willen slapen. Niet?
Dan zou ik er idd ook niet heen gaan. Ook niet met meerdere buren als de sfeer zo agressief is. snap best dat je dan de politie hebt gebeld.
Kom op zeg het is een feestje! Als het nou iedere week gebeurd. Leven en laten leven. De volgende keer ben jij degene die weer een feestje heeft.
Klopt, ook wij hebben feestjes, maar wij houden OOK rekening met de kleine kindjes van de buren die volgens mij gewoon recht hebben op een fatsoenlijke nachtrust.... Als dat teveel gevraagd is dan tja, is bij mij ook de koek op.
Nee was geen grapje hoor. Ik kan overdag ook niet lekker slapen zoals misschien word gedacht. Maar als het mij die nacht niet lukt dan ben ik even boos ja. Maar leg me er al gauw bij neer dat ik de volgende nacht vast beter slaap. Moet eens weten hoe vaak ik snachts vanaf 2 tot 4 beneden zit omdat ons meisje dan wakker is geworden. Om vervolgens om 5 uur op te staan naar mijn werk fiets tot half 3 werk en dan naar huis tot 7 uur meisje weer naar bed gaat en ik om 22 uur ga slapen.Moet ik dan ook maar lopen kklagen dat dochterlief niet wil slapen die nacht. Nee hoor volgende dag zal het vast wel beter gaan. Thats life
Nou kijk als je een feezrje geeft met wat 'gezellige' muziek of een heus concert op volume 100. Bij dit laatste raad ik je aan een zaaltje te huren. Bij het andere zullen de buren er geen last van hebben. Dan noem mij maar een zeikerd. Ik hou rekening met mijn buren.
Oh ja wat is er egoïstisch aan om snachts met je kleine beneden te zitten? Beter dan snachts je huis verbouwen en het risico lopen dat je buren klagen.
Dat jij niet klaagt over je dochter betekend niet dat een ander niet mag klagen. Daarnaast is het iets heel anders. Van de buren houd je (meestal) niet, dan voel je je daar toch heel anders bij, heel logisch toch.
Je hebt feestjes en feestjes he,mijn naaste buurman heeft weleens een feestje geen last van.(jongelui) 3deuren verder is er weleens een feestje heeeeel erg last van,allemaal blaaskaken en als je er langs gaat om 1uur lachen ze je uit,dus dan maar politie erbij en om 2uur een keer kunnen slapen tetwijl 6:30 wekkertje gaat
Het ging er mij om dat ik egoistisch wors genoemd als ik beneden *gezellig* ga Itten met mijn dochter. Dan ben ik toch alles behalve egoïstisch als ik zeg dat ik de volgende dag mijn slaap wel in haal. Kindjes hebben slaap nodig ja maar het hoef niet altijd precies volgens de regels. Ik heb een half angoleesje en als er familie komt dan slaapt ze ook niet altijd goed hoor. Omdat er dan gewoon veel muziek dans eten en gezelligheid is. Maakt het dat dan meteen asociaal?
Het is geven en nemen met de buren. Wat ik me afvraag waarom het door de week niet kan en in het weekend wel ineens. Dan zijn er ook genoeg mensen die de volgende dag moeten werken.
Egoistisch heb ik het nooit genoemd, en asociaal is het pas wanneer je de buren snachts laat meegenieten. Hoe jij je eigen kinderen hun slaapjes regelt is aan jezelf. In dit geval waren het de buren die een ander uit hun slaap hielden. Volgende niet voor jou specifiek voor jou babyhope, gewoon algemeen: En dat de politie gebeld is...tja, ik geloof wel dat ze agressief zouden reageren dus ik geef ts groot gelijk. Is het nou zo'n drama om de muziek zachter te doen
Hoe doe je dat dan wanneer je kind naar school gaat bijv, sorry maar dan is de slaap van mijn kind echt heilig.
Als het vaker is zoals ik net in een ander topic las dan zou ik er heen gaan en er sat van zeggen, werkt dit niet zou ik de politie bellen. Maar als het eens per jaar is zou ik zelf persoonlijk niet te moeilijk doen.
Umm dat is pas over 2 jaar hahaha Zoals ik al zei als ze moe zijn slapen ze toch wel hoor. En trouwens buiten de dagen om dat familie hier is ben ik ook heel strikt in haar slaap. Elke dag om 19 uur naar bed en kwart over acht word ze wakker Maar er zijn dagen dat ze in de nacht gewoon wakker word en niet meer kan slapen. En ja dn gaat mijn wekker ook gewoon om 5 uur
Nou als iemand mijn kids uit hun slaap zou houden zo ik ook ingrijpen .. Ik ga echt niet gezellig met ze beneden zitten omdat de buren zo nodig een feestje moeten bouwen?? Gelukkig slapen mijn kids vast .. Maar als ze zo snel wakker zouden worden dagggg.. En ga echt niet denken van het is weekend.. Mijn oudste zwemt op zaterdag ochtend en om 7 uur gaat het wekkertje voor hem,. En zondag zou de enigste dag dat hij kan uitslapen en dergelijke en als zijn nachtrust dan ook nog verstoord word maar wel de hele week naar school moet voor een feestje?? Ja dag.. Ik hecht heel veel waarde aan de slaaprust van me kids hoor.. Dus ook ik zou bellen.. Hier gebeurt het gelukkig nooit.. En ik vier de verjaardagen normaal daar bedoel ik mee om 20:00 uur gaat het muziek al zachter..