Overlast van eigen kat...

Discussie in 'De lounge' gestart door Zoe123, 10 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Excuses voor het lenen van de titel van het andere katten-topic :)
    Mijn 2 katten, oudjes, komen de tuin niet meer uit.
    In huis staan 2 kattenbakken die ik uiteraard netjes schoon hou (lees om de dag helemaal verschonen, dit ook omdat de dame een blaasprobleem heeft en niet op een vieze bak wil plassen).
    Nu hebben ze al een tijdje besloten dat ze niet meer binnen willen poepen.
    En dus alles in de tuin doen...
    Een drolletje achteraf, is tot daar aan toe maar daar is geen sprake van. Ik loop elke dag te scheppen,
    en het stinkt!
    Koffiedrap geprobeerd, hielp niet. Ik heb nu een 3e kattenbak buiten gezet, in de hoop dat ze die gaan gebruiken, maar nee hoor...
    Straks komt de zomer en zitten we in de stank!
    Ze binnen houden is geen optie.
    Iemand ervaring?
     
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.008
    113
    Vrouw
    Maar hoevaak poepen je katten?
    Je hebt er twee, en het lijkt me dat ze maximaal 2x per dag poepen. Dus moet je 4x per dag max de poepjes even uit de tuin halen toch? Of poepen ze enorm vaak? Want dan lijkt het me meer een lichamelijk probleem door bijvoorbeeld het voer?
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  3. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ze gebruiken beiden verschillende soorten dieetvoer..
    Ze poepen wel wat vaker daardoor inderdaad.
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Misschien proberen het te houden bij 1 soort droog voer?

    Onze Siamees kreeg enkel brokjes en altijd AH Excellent brokjes (zilveren zak), meestal kip en rijst.

    Hij had gewoon normale poep en moest ie een keer natvoer krijgen, was hij direct aan de schijt.

     
  5. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ik weet niet of je natvoer geeft, maar dat vind ik ook meer stankoverlast geven dan droogvoer. Een van de redenen waarom die van ons nooit natvoer krijgen.
    Heel vervelend probleem, maar verder zou ik ook geen oplossing kunnen bedenken. Mijn oude kat gebruikte de tuin ook als kattenbak (ouderdom) en heb toen (met mijn ouders) elke drol meteen opgeruimd.
     
  6. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.645
    7.430
    113
    Vrouw
    Ander grit geprobeerd?
    En kan je ze ook niet een paar dagen binnen houden? Dan dwing je ze om het op de bak te doen.

    Hier 2 katten met blaasgruis en poepte een paar.x per dag. Stinken!
    Door de droge brok dronken en plasten ze ook ontzettend veel.
    Ze krijgen nu al een paar jaar kant en klaar vlees. Ze drinken niet meer zo achterlijk veel, blaasklachten meer en het vlees wordt bijna helemaal verteerd dus 1x per dag een klein hoopje a
    Wat niet stinkt.
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Ik zou ze twee weken binnen houden ofzo, zodat ze het wel op de kattenbak moeten doen er er hopelijk zo een gewoonte van maken.

    Wij hebben echt allerlei kattenbakvulsel gebrobeerd, maar sinds we van die silicakorrels van Tigerino hebben, heb je pas na 2 weken een lichte plaslucht. Bij de rest rook ik het vaak een dag na verschoning al en na een paar dagen hield ik het niet meer uit en moest ik het echt weer verschonen.
     
  8. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    De een krijgt dieetvoer ivm slechte nieren, de ander dieetvoer ivm blaasgruis...
    Brokjes, geen natvoer.
    Ander voer kan dus helaas niet.

    Binnen houden maar eens proberen...
     
  9. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.757
    113
    Overijssel
    Heb je een grote tuin? Met veel plekken waar ze in het zand kunnen graven? Misschien wat scherpe sateprikkers in de grond steken.
    Het schijnt als je geen grond vrij laat dus overal beplanting dan kunnen ze niks begraven.
    Tenzij je eigenwijze katten heb die het gewoon laten liggen....
     
  10. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.822
    7.770
    113
    Amsterdam
    Ik zou dan niet om de dag hem uitscheppen maar juist elke dag doen, zeker als ze meer poepen. En idd zoals gezegd ze even een tijdje binnen houden zodat ze er weer wat meer aan kunnen wennen.
     
  11. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Onze katten krijgen ook speciaal dieet voer maar poepen beiden maar 1x per dag. Krijgen ze niet te veel voer? De plekken in de tuin kan je daar geen scherp grind neerleggen (wij hebben van dat grijze scherpe grint in de bakken)
    De katten willen daar echt niet in hoor!
    En de bakken idd direct uitscheppen. Onze dame loopt luid miauwend achter mij aan als ze op de bak geweest is, om mij even te vertellen dat ik hem nu toch echt schoon moet maken:roflmao:
    Ik laat het dan ook nooit liggen schep het altijd direct uit.
     
  12. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.355
    1.372
    113
    Wij hebben meer beplant. Lege stukjes tuin zeg maar met zand daar poepen ze geheid.. Schep het er steeds goed uit als er wel wat ligt. Heb 2 katten en 3 bakken op zolder. 1 boven en tegenwoordig ook 1 beneden omdat daar steeds ongelukjes waren.. iedere dag scheppen we de bakken goed uit.
     
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.137
    7.725
    113
    Gelderland
    Onze kat doet het ook. Echt we tellen de jaren af :rolleyes: ze zijn nu bijna 14 dus nog even volhouden.
    Gek worden we ervan. Onze kat heeft suikerziekte en is al vanaf kitten een probleem met plassen. Ze plast in huis dus we houden haar veel buiten. Gelukkig vind ze dat heerlijk. Ze poept dus in onze tuin en eigenlijk ben ik wel blij dat ze het bij ons doet. Ik bewaar de broodzakken en schep daar de poep in. De kinderen weten inmiddels dat ze eerst moeten kijken of er poep ligt en ruimen het tegenwoordig zelf op ;)

    Binnen houden is idd een goede optie, alleen met mooi weer bijna niet te doen.
    Accepteren is denk het enige wat je echt kunt doen..
    hier pakken ze wel vaste plekjes. Altijd in het grind langs de schutting en de andere in de plantenbak. Die graaft het gelukkig onder dus haal ik eens in de zoveel tijd leeg.
    Je zou op die vaste plekken bodembedekkers kunnen plaatsen?
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  14. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.636
    1.193
    113
    Ik snap niet zo goed waarom binnenhouden niet zou kunnen? Zoveel ruimte heeft een kat ook weer niet nodig hoor, zeker als het er maar 1 is of 2 die elkaar goed kennen. Bij een kat die buiten zijn gewend is komt er even een lastige fase, maar dat is vrijlwe altijd ook maar tijdelijk.

    Je moet een eenmalige investering doen in horren en hordeuren, maar daar profiteer je ook op andere manieren van! Nooit geen muggen en insecten meer in huis is ook best relaxed!

    Onze 3 katten komen nooit buiten. Ontsnappen ook vrijwel nooit, ondanks dat we 4 deuren naar buiten hebben en de ramen vanaf april tot okt bijna altijd openstaan.
     

Deel Deze Pagina