Ik zit al bijna een week te dubben of ik hier nu een berichtje over moet plaatsen, maar eigenlijk ben ik nu - na kwaadheid - gewoon nogal teleurgesteld. Het zit zo: ik heb niets gekregen voor moederdag. En dat vind ik eigenlijk best wel jammer. Mijn zoontje had niets gemaakt op het kdv (vorig jaar voor moederdag een hartje aan een theezakje , terwijl ze voor vaderdag wel hadden uitgepakt, maar oke), waarschijnlijk omdat ze precies in de afgelopen weken gingen verhuizen naar het nieuwe gebouw. Dus wel begrijpelijk, maar ook wel jammer. En mijn vriend had ook niets gedaan. Nu was ik waarschijnlijk niet zo teleurgesteld geweest als mijn vriend niet de week ervoor had gehint dat hij iets leuks had bedacht. Ik zei iets over een pedicure (omdat ik zo slecht bij mijn voeten kan vanwege de zwangerschap) en toen zei hij iets van 'nou, verzin ik eens wat, kom je er zelf mee'. Dus op moederdag zelf had ik wel een beetje hoop. En wat blijkt? Is hij het gewoon straal vergeten. Dus ik heb niets gekregen. Het gaat mij niet om de grote cadeaus. Liever niet zelfs. Al had hij alleen maar even mijn zoontje een tekening laten maken en een bos bloemen gekocht, dan was ik al zielsgelukkig geweest. Maar nu niks. Ik heb wel gezegd dat ik het jammer vond. En dat ik teleurgesteld was. Ik ben zelfs een beetje kwaad geworden (pas een dag later, maar toch). En voor de grap gezegd dat hij maar deze week elke dag een bos bloemen moest meenemen. Maar niks dus. Ook geen goedmakertje... (En de bloemenkraam zit om de hoek.) (En ik heb ook al niks voor mijn verjaardag gehad. Die was in januari... ) Wat vinden jullie? Zeur ik? Of heb ik een punt? En nee, ik ben niet van het 'oog om oog, tand om tand', dus ik doe wel gewoon iets voor vaderdag. Zou alleen leuk zijn als hij ook wat attents voor mij deed.
Nee, zo kinderachtig ben ik niet... Ik moet eerlijk toegeven dat ik afgelopen jaar (hij was in oktober jarig) ook nogal laat was met mijn cadeau. Hij wilde een horloge, en dat zouden we dan nog wel samen uitzoeken. En dat kwam er niet van, etc. Dus dat heeft hij pas een hele tijd later gekregen. Maar toen heb ik het wel zelf voor hem uitgezocht en als verrassing gebracht.
Mannen en hints werken niet! Je moet het voor hem uitspellen. Doe je dat niet, dan heb je een erg grote kans dat het volgend jaar weer zover is. Dus als je er echt mee zit moet je met de billen bloot, dan pas kan je hem iets 'kwalijk' nemen als hij het nog niet doet.
Ik als vrouw zeg dat je gelijk hebt. Mannen denken waarschijnlijk dat je 'zeurt'. De meeste mannen kunnen gewoon van die botter boeren zijn en zien niet de meerwaarde van zo een dag. Dat hij je verjaardag vergeet vind ik echt schandelijk. Moederdag vind ik lullig dat hij iets laat doorschemeren en dan niks geeft. Ik zou zelf ook teleurgesteld zijn als ik niks zou krijgen. Al is het alleen maar ontbijt op bed. Ik zou gewoon aankaarten dat je echt teleurgesteld bent en dat een klein gebaar op zo een dag je heel veel doet. En inderdaad, laat die kleine maar wel gewoon wat maken voor vaderdag.
ja ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld, verdrietig, en zelfs een beetje boos bent... het is niet leuk dat je op je verjaardag en moederdag word vergeten!!! ik denk dat je jezelf nog maar even moet verwennen voor je verjaardag, en moederdag met iets fijns...zoals bv de pedicure...
Ooo meis wat ken jou gevoel goed zo had ik vorig jaar niks gehad met moederdag ja de belofte voor een keting die ik zelf aan gewezen had van die ga ik kopen (was een keting met een meisje eraan naar aanleiding van ons toen nog enige dochter) nooit gehad dus goed laten merken dat ik het zat ben wel wat met vaderdag gedaan en er bij gezegd leuk hè. Toen was ik zwanger van ons tweede moppie en ik een leuke shirt gekocht voor ze verjaardag met papa's prinses er op van uit de baby's naam en ook iets samen met Silver en zelf Iets Nu was ik jarig en tja op die dag werd ik ingeleid hebben we pas de dag er voor gehoord dus niet bekend Gewoon niks voor me verjaardag Niks van hem niks van me dochter Heb ik zekker laten merken was echt teleur gesteld (zekker omdat ik altijd me verjaardag vier en gek ben van cadeautje en al lang van te voren er over hè. Jee bijna jarig) En heb hem toen ook gezegd dat ik er dan nu dus ook mee stop en dat is het maar uitzoekt met vaderdag En ga dat ook echt doen dit jaar Nu dit jaar wel met Moederdag wat gehad vraag niet wat grrr namelijk een doos merci ( had hem net drie dagen er voor bevraagt die te kopen voor de kraamhulp en me moeder en smoeder. ). En weer de belofte voor die keting. Nou ja we wachten af Maar meis ik zou het er gewoon een over hebben dat het ook een blijk van waardeering is als hij laat zien op die manier aan je te denken en er ze best voor doet. En hem vragen hoe hij het zelf vindt niks te krijgen op ze verjaardag en vaderdag
@female81: je hebt wel gelijk. ik zal het nog even uitspellen. Al heb ik deze week wel al boos gereageerd en er van alles uitgegooid: dat ik behoorlijk teleurgesteld was en dat ik ook weer 9 maanden zijn baby draag en daar graag wel wat waardering voor zou willen en dan niet eens een kleinigheidje krijg. Moet dan toch wel duidelijk zijn? Maar misschien moet ik het nog eens rustig brengen... Om even nog wat duidelijk te maken: hij was mijn verjaardag niet vergeten. Ik was die nacht ervoor alleen zelf weg (voor mijn werk) en kwam pas 's middags thuis, zo gaar als een konijn, want pas een paar maanden zwanger. En toen ik thuis kwam kreeg ik een kaart (met daarop een tekening van mijn zoon) en een bloemetje. Maar verder dus niks. Nu hoef ik echt geen enorme cadeaus, maar van mijn vriend verwacht ik toch wel iets. En omdat hij zelf ook later nog wat zou krijgen, dacht ik dat ik ook nog wel iets zou krijgen. Maar niks dus.
tja je zeurt niet hoor ik zou ook teleurgesteld zijn als ik jou was. mijn vriend had me vorig jaar ook niets gegeven voor me verjaardag weet je wat die zij? ik weet niets ja halloooooooooooooooooooooooooooo mijn 1ste Moederdag ook niets gehad daar zit je dan met je kleintje 6 maand oud en kreeg niets heb jaja voor mezelf toen ik voor Vaderdag een boek haalde met ik vind je lief papa ook 1 voor mezelf gekocht maar dan met ik vind je lief mama en zo gezegd van kijk koop hem wel voor mezelf met zo sarcastische toon. vorig jaar wel wat gehad weet niet meer wat nu ook een ontbijt opbed samen ,met me zoontje van hem ook wat gemaakt op kinderopvang en actifry voor moederdag en me verjaardag 2 vliegen in 1 klap maar begrijp je wel hoor ik was ook tja toen teleurgesteld
Voor mijn verjaardag krijg ik altijd wel iets van mijn man, of als hij echt niks kan verzinnen dan zegt hij haal maar wat je echt graag wil hebben. En verder... de meeste mannen en hints dat gaat inderdaad niet goed samen. Ik heb het zelf gehad rond kerstmis in het eerste jaar dat we samenwoonden. Ik geef een tip over een cadeautje en hij zegt ja ik had al zoiets in gedachten. Met kerst kreeg ik dus helemaal niks. Ik dus van ja ik dacht dat je dat voor mij ging kopen omdat je zei dat je al zoiets in gedachten had. Zijn antwoord was: oh ik dacht dat je het dan zelf wel ging halen aangezien je het toch al geraden had.
@binnabinna: oooohhh, wat herkenbaar zeg! En dat ie dan ook niks voor je verjaardag heeft geregeld. Oke, je bent net bevallen, maar dan nog! Als je die ketting nu niet krijgt, zou ik hem gewoon elke dag iets ontnemen. (Oh. Ben je dat kwijt? Geen idee!) Weet hij ook eens hoe het voelt. Horken! Ik vind het ook jammer omdat hij weet dat ik het wel heel erg waardeer. En hij weet ook heel goed dat ik teleurgesteld kan zijn als ik zo 'vergeten' word. Mijn vader heeft daar nogal een handje van (breek me de bek niet open over het kraamcadeau dat we hebben gekregen voor de geboorte van onze zoon - eeehhhhh - WELK kraamcadeau?) en daar heb ik heel erg veel verdriet van gehad. En dat weet mijn vriend heel goed. Nu zit dat nogal diep - ga geen beerputten opentrekken nu - maar tijdens een zwangerschap en met al die hormonen enzo, zou het toch wel leuk zijn als je je dan een beetje gewaardeerd voelt. Maar helaas.
Tja ik persoonlijk zou me er niet druk om kunnen maken. Wij doen nooit iets voor elkaars verjaardag, kerst, Moederdag enz. Ik vind ook niet dat hij je wat moet geven voor Moederdag. Hij is je zoon toch niet. Ik weet dat er heel veel zijn die er anders over denken maar wij zijn gewoon erg nuchter daarin en hebben ook duidelijk tegen elkaar gezegd dat we er niets aan doen. Maar als hij heeft lopen hinten is het wel erg lullig. Misschien nog maar een keer zeggen dat het je dwars zit? En misschien afspraken maken over dat soort dagen? Ik weet dat ze er zelf aan moeten denken maar het blijven mannen hè.
@lindangel. Nou ik ben de 27 jarig en ingeleid en de 28 bevalen En neem aan dat je een cadeautje van te voren koop en kon hij het dus de 27 smorgens geven. Heb het toen ook echt gezegd dat ik echt teleur gesteld ben
mannen zijn hardleers.. vandaag zelf achter gekomen..:x gewoon laten voelen, niks met vader dag geven en gewoon met een stalen kop zeggen, "oeps vergeten" wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Ik zou juist extra uitpakken met vaderdag en dan een flinke steek onder water geven zeg maar. Kado, ontbijtje, tekening, knutselwerkje etc. En dan zeggen leuk he....had ik ook leuk gevonden. Even flink laten voelen, maar niet op een gemene manier.