Overproductie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Elsbeth82, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsbeth82

    Elsbeth82 Actief lid

    1 dec 2013
    116
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Vorige keer had ik al snel behoorlijke overproductie. Na 1-1,5 wk stikte mijn zoon ongeveer in de hoeveelheid en snelheid waarmee het kwam. Spuugde ook erg veel. Op advies van lact kundige gaan blokvoeden met goed resultaat.
    Wat is verstandig om nu te gaan doen met nr2, ik ben bang dat ik nu weer zoveel heb. Mijn lichaam weet nu nog beter wat te doen en heb denk ik ook meer klierweefsel?
    Hoe kan kan ik de start het beste laten verlopen? Net zoals de vorige keer om de 3u li,re en dan re, li? Of toch al gelijk anticiperen en meer richting blokvoeden gaan?
    Bedankt alvast voor je hulp!
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Goed de vinger aan de pols houden. Je lichaam zal waarschijnlijk weer even enthousiast starten met produceren. Ik zou een zekere mate van terughoudendheid hebben in stimuleren, waarbij ik dus niet bedoel minder aanleggen, maar wel dat je niet extra stimuleert door kolven etc.

    Houd stuwing onder controle, kijk wat het doet, waar nodig temperen maar niet te veel gelijk: dit kindje mag ook de gelegenheid hebben een goede productie te regelen. Wanneer je heel snel tempert loop je kans dat je straks met moeite bij regelt...
    Succes!
     

Deel Deze Pagina