Overproductie?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bebis, 23 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Hi! Inmiddels geef ik 7 weken borstvoeding. Ik doe dit deels afgekolfd en deels aan de borst. Met 3 a 4 keer kolven op een dag zit ik op een gemiddelde van 1200 ml melk per dag. Ik ben hier natuurlijk hartstikke blij mee maar de vriezer heeft bijna geen plek meer. Ik ben op zoek naar advies! Hoe breng ik de productie omlaag? Ik kolf om de ongeveer 8 uur, en pas als ik harde borsten begin te krijgen.
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit is een vraag die volgens mij niet zo eenvoudig te beantwoorden is. In principe zou het antwoord zijn: minder lang en minder vaak kolven.

    Maar je baby is nog maar 7 weken, dus dat betekent dat je productie nog helemaal niet stabiel is. En ja, je hebt nu een stevige productie, maar dat kan door foute keuzes heel snel totaal omslaan. Want alles hangt bijvoorbeeld ook af van hoe vaak je baby drinkt aan de borst en hoe veel je uit een fles geeft.

    Dus ik denk dat je hiervoor best een lactatiekundige contacteert (geen vroedvrouw of pediater of medewerker van het cb!) of contact opneemt met iemand van La Leche League.
     
    Littlegirl1989 en Bebis vinden dit leuk.
  3. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    Kun Je niet gewoon eerder stoppen met kolven dus gewoon minder mis kolven? Als goed is zal je productie dan langzaam minder worden. Ook proberen per voeding /kolfbeurt maar 1 borst gebruiken werkt tegen overproductie
    Ik heb hier ook tot een maand of twee wat last van gehad maar is langzaam beter geworden
     
    Bebis vindt dit leuk.
  4. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    Ik zou ook zeggen minder lang kolven, de keren dat je kolft. Maar wat shakes zegt is ook waar, op dit termijn kun je je productie ook zo snel verpesten dus ik denk dat ik het in jouw schoenen zo zou laten. Als je teveel in de vriezer hebt liggen misschien wat doneren? Je zal er andere moeders heel blij mee maken.
     
    Bebis vindt dit leuk.
  5. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Heb je tips waar ik kan doneren behalve het VU? Ik doe het graag :)
     
  6. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    Je hebt daar ook een Facebook groepje voor, die heet ‘borstvoeding donormelk’.
     

Deel Deze Pagina