Overstap van borstvoeding naar flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mandytje, 19 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandytje

    Mandytje Actief lid

    15 jun 2019
    128
    122
    43
    Hallo allemaal,
    Onze dochter is nu ruim 3 maanden en ik vind het belangrijk om nu langzamerhand over te stappen op flesvoeding ivm werk en weinig cc afkolven per keer. Dit is ook besproken met het cb en op advies van hun ben ik begonnen met 1 flesje per dag aan te bieden maar dit weigert ze pertinent. Zowel met flesvoeding als afgekolfde melk. We gebruiken de difrax fles al vanaf week 4 en boden elke dag voor 't slapen gaan al een klein flesje afgekolfde melk aan. Deze nam ze de ene keer wel, de andere keer niet maar nu dus helemaal niet meer. Zowel bij mijn partner als bij mij wil ze hem niet. Inmiddels al verschillende flessen geprobeerd maar niets werkt. Is er iemand die dit herkent of tips heeft?
     
  2. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    In welke houding bied je t aan? Mijn dochter krijgt vanaf 4 weken 1 (en nu) 2 flessen per dag, maar rond 3 mnd wilde ze ineens niet meer. Tot ik n andere houding probeerde, op mijn schoot met haar rug naar me toe.

    Welke speen zit er op de fles? D. Wilde bijv niet de dr brown speen, duwde ze grwoon eruit. Nu heb ik al n tijd de difraxspenen op de dr brown fles en dat gaat goed. Helaas is t soms echt zoeken naar welke fles en speen ze accepteren. Nu pas overgestapt naar M omdat met S onrust werd en ze niet alles leegdronk (duurde te lang denk ik).

    Welke flesvoeding geef je? De ene is de andere niet en sommige babies houden bijv meer van hero dan van nutrilon.

    Welke voeding geef je per fles? Nog steeds in de avond? Ik zou er overdag 1 proberen, als ze meer energie heeft. Miss helpt dat. Ik begon destijds met de voeding ergens in de middag.
     
  3. Mandytje

    Mandytje Actief lid

    15 jun 2019
    128
    122
    43
     
  4. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.425
    934
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Mijn Kraamhulp dat als je baby de fles weigert niet de borst als alternatief aanbieden maar wachten. Dan krijgen ze nog meer honger en op een gegeven moment gaan ze uit het flesje drinken.
    Ik vind dit zelf wel een rigoureuze aanpak omdat het ongetwijfeld veel huilen zal worden en weet niet of ik dit zelf zou doen.... Ik heb zelf geen last gehad van een flesweigeraar. Misschien is dit een tip als laatste redmiddel...
    Ik snap het als je dit helemaal niks vindt ;)
    Misschien valt er ook nog iets te doen qua temperatuur van het flesje. Wellicht dat daar een oorzaak ligt.
    Is lastig dit hè! Je bent aan het zoeken wat nou de beste aanpak is. Ik hoop dat je een goeie manier vindt. Succes ermee.
     
  5. Mybrand2018

    Mybrand2018 Fanatiek lid

    22 apr 2018
    1.751
    883
    113
    Hier geen goed nieuws

    Ben tijdelijk gestopt met werken omdat hij geen enkele fles pakte !!!

    4 jaar BV gehad

    Ben tot 1 jaar thuis gebleven
     
  6. Mandytje

    Mandytje Actief lid

    15 jun 2019
    128
    122
    43
    Inmiddels heb ik goede hoop. Na een paar dagen het te laten rusten, het van de week weer opgepakt. Difrax S speen zoals eerder gewend en nutrilon zoals ze die in de eerste weken als bijvoeding kreeg. Zaterdag pakte ze hem na wat tegenstribbelen en heeft 110 cc gedronken, gisteren ook wat tegenstribbelen maar al een stuk minder dan zaterdag en de fles van 170 cc ging op! Afleiden met de tv aan helpt wel..hopelijk zet zich dit voort
     
    Neuzeke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina